40% polskich firm nie istnieje w internecie

Badania przeprowadzone w ostatnich miesiącach przez GUS, jak również wcześniejsze badania Millward Brown SMG/KRC pokazują, że jedynie ok. 53-57% polskich małych i średnich przedsiębiorstw posiada własną stronę w sieci.
2010-04-10 14:00
2 minuty czytania

Eksperci oceniają wyniki badań jednoznacznie

Maciej Chmielowski - właściciel Krakweb.pl mówi: "Według mnie badania pokazują niewielkie wykorzystanie przez polskich przedsiębiorców możliwości jakie daje internet.  Liczba 57% firm w Polsce posiadających stronę internetową jest niska, ale ważna jest także jakość tych stron. Autorzy badań nie oceniali wartości  stron internetowych, co mogłoby przynieść kolejne ciekawe informacje. Część z nich to relikty poprzedniej epoki - stworzone 5-7 lat temu, niefunkcjonalne, nieużyteczne, bazujące na nieaktualnych już standardach. Tymczasem aby nadążyć za światem liderzy zmieniają swoje strony internetowe co 1-2 lata, a nawet częściej. Właściciele firm powinni sobie postawić pytanie: Czy mogę powiedzieć o mojej stronie, że jest nowoczesna, aktualna, użyteczna i funkcjonalna? Osobiście uważam, że nieznacznie zmieni sytuację na rynku nakłanianie firm do tworzenia niskiej jakości stron internetowych za pomocą generatorów stron za darmo. Potrzeba większej wiedzy - edukacji na temat sposobów promocji w internecie."

"Bardziej niepokojący wydawał się fakt, że ponad 65% badanych firm, które nie zdecydowały sie na założenie własnej witryny, nie zamierzało w ciągu najbliższego roku zmienić zdania i tej sytuacji. Jednocześnie prawie jedna trzecia firm nie reklamuje się w sieci, bo ich zdaniem jest to inwestycja niepotrzebna, droga i za bardzo skomplikowane." pisze z kolei w komentarzu Bogumiła Matuszewska z Interaktywnie.com.

Statystyki (nie) kłamią?

Tylko 57% firm zatrudniających więcej niż 10 osób posiada witrynę internetową. W przypadku firm zatrudniających więcej niż 50 pracowników jest to 79%, a firm z zatrudnieniem powyżej 250 osób jest to 88%.
 
"Ciężko mi zrozumieć nie posiadanie choćby podstawowej strony wizytówki. W końcu koszt zaistnienia w internecie jest relatywnie niski w porównaniu do pozostałych mediów oraz reklamy zewnętrznej, a przy odpowiednim doborze środków promocji w internecie nawet przy małym budżecie inwestycja w stronę internetową może zwrócić się błyskawicznie. Wiele z firm, które realizowały w naszej agencji serwis internetowy opiera promocję firmy o internet, a silną pozycję na ryn "

 

Reakcje firm na wyniki badań

W odpowiedzi na wyniki badań, Google uruchomiło projekt pod nazwą "Rewolucja internetowa", gdzie wybrane firmy otrzymają reklamę w AdWords wraz z pakietem strony internetowej i szkoleniami. Ponadto lider wśród wyszukiwarek w ofercie projektowej posiada również możliwość darmowej rejestracji domeny internetowej i dostęp do kreatora stron WWW.

I my do tego zachęcamy naszymi promocjami na usługi dla firm dopiero rozpoczynających swoje działania w internecie.

 

Zaistniej w internecie razem z Krakweb.pl!

Zacznij od stworzenia serwisu internetowego, a następnie promuj Twój serwis internetowy przez pozycjonowanie i kampanie linków sponsorowanych.

Zapytaj naszych ekspertów, a bezpłatnie doradzimy Ci jaką strategię wybrać w internecie dla Twojej firmy.

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe