1. Kluczowe słowa kluczowe
Reklama Google AdWords wyświetla się przy organicznych wynikach wyszukiwań. Ważny jest więc odpowiedni dobór słów kluczowych, po których znajdą Cię użytkownicy. Żeby wybrać frazy dokładnie opisujące Twój produkt lub usługę, musisz zastanowić się nad jego charakterystyką. Niezbędne więc będzie zadanie sobie kilku pytań. Po pierwsze: jakie cechy ma Twój produkt, w czym jest innowacyjny, jakie jego elementy będą pożądane przez Twoją grupę docelową? Poza tym musisz poznać słowa, których używają Twoi potencjalni klienci szukający podobnych produktów lub usług i wreszcie jakich fraz używa konkurencja.
Jeżeli przeanalizujesz wszystkie te pytania powinieneś stworzyć listę 20-30 słów kluczowych. Aby ją zawęzić możesz spytać znajomych, pod którymi hasłami szukaliby Twojego produktu lub skorzystać z darmowego narzędzia udostępnionego przez Google do analizy popularności słów kluczowych - Adwords Keyword Tool External.
Ostateczny wybór powinien być jednak zdeterminowany przez cel, jaki sobie założyłeś. Jeżeli chcesz dotrzeć do dużej liczby internautów, wybierz frazy krótsze, bardziej ogólne. Jeżeli chcesz przyciągnąć ludzi znających temat, zdecydowanych na kupno Twojej usługi, użyj fraz dłuższych, bardziej szczegółowych i wyspecjalizowanych. Wtedy masz pewność, że trafisz do odpowiedniej grupy odbiorców. Które frazy są lepsze i skuteczniejsze? Nie ma jednej odpowiedzi. To zależy od celu, produktu i grupy docelowej. Najlepiej jest stworzyć kampanię testową, która może trwać miesiąc. Zmieniaj treści i grafiki swoich reklam i zobacz, która wersja jest najczęściej klikana. Zostań przy tej, która przynosi lepsze efekty.
2. Budżet kampanii
Ogromnym plusem kampanii Google AdWords jest możliwość zaplanowania dziennego budżetu z góry. Po wyczerpaniu limitu Twoja reklama nie będzie się więcej pokazywać użytkownikom, ale pozwala Ci to kontrolować wydatki i generowany zysk. Przygotowując budżet kampanii możesz dokładnie określić częstotliwość i harmonogram, kiedy Twoje reklamy będą wyświetlane z dokładnością do poszczególnych dni, a nawet godzin. Dodatkowo możesz ustalić, czy reklamy mają się pokazywać jedna po drugiej aż do wyczerpania limitu, czy zostać równomiernie rozłożone w ciągu dnia. Takie szczegółowe ustalenie budżetu kampanii pozwoli dokładnie oszacować górny limit, jaki jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie. Limit ten może być jeden dla wszystkich fraz, ale lepiej ustalać go osobno, bo różnice w popularności i konkurencyjności niektórych słów kluczowych pozwolą Ci zaoszczędzić na nich sporo pieniędzy.
3. Treść landing page
Jeżeli tworzysz kilka wersji reklam w swojej kampanii, musisz pamiętać o odpowiednim landing page, czyli stronie, na którą wejdą użytkownicy po kliknięciu w dany AdWords. Jeżeli Twoja kampania jest bardzo szczegółowa nie możesz przekierowywać ich na stronę główną. Dobierz do każdej reklamy odpowiednią podstronę, na której wylądują użytkownicy, a jeśli takiej nie ma to stwórz przejrzysty i funkcjonalny landing page. Powinien on zawierać informacje tylko o reklamowanym produkcie oraz formularz kontaktowy. Im mniej użytkownik będzie miał możliwości i dróg do opuszczenia strony, tym lepiej. Landing page musi być stosunkowo prosty, ale musi wyczerpać wszystkie pytania, które mogą nasunąć się użytkownikowi podczas przeglądania oferty. Najlepiej jest, kiedy fraza kluczowa występuje w nagłówku reklamy Google AdWords oraz w tytule landing page. Wtedy użytkownik nie ma wątpliwości, że dobrze trafił i zadowolony ze znalezienia odpowiedniego produktu skorzysta z Twojej oferty.
4. Optymalizacja
Działając w sferze pozycjonowania i Google AdWords musisz pamiętać o ciągłej optymalizacji swojej kampanii. Sprawdzanie wyników oraz modyfikacja reklamy na bieżąco powinny wejść Ci w nawyk. Dzięki temu od razu będziesz mógł maksymalizować zyski. Jeżeli zoptymalizujesz swoją reklamę pod preferencje grupy odbiorczej masz pewność, że w Twoją reklamę klikać będą osoby żywo zainteresowane tematem i Twoją usługą. Dzięki temu ograniczysz liczbę przypadkowych kliknięć i wszystkie Twoje pieniądze będą efektywnie wykorzystane.
5. Kontrola
Jeżeli wszystko już dopracowałeś i Twoja kampania działa, pamiętaj o jej kontrolowaniu. Sprawdzaj, jaki jest wynik konwersji (procent użytkowników, którzy po kliknięciu w Twoją reklamę zrobili to, czego od nich oczekujesz, np. wypełnili formularz kontaktowy, kupili produkt lub zostawili komentarz. Wyniki te znajdziesz na swoim koncie Google AdWords), które hasła są najpopularniejsze i co podoba się Twoim użytkownikom. Na podstawie tych analiz zmieniaj na bieżąco słabe frazy i aktualizuj landing page. Musisz spełniać wszystkie oczekiwania swoich potencjalnych klientów. Wbrew pozorom ta niewielka praca może przynieść naprawdę duże zyski.
Te 5 prostych kroków pozwoli Ci skonfigurować funkcjonalną i efektywną kampanię Google AdWords. Nie masz jednak czasu sam się tym zająć lub wolisz oddać to w ręce specjalistów? Skontaktuj się z nami, a przeprowadzimy dla Ciebie kampanię pełną sukcesów. Nie czekaj, aż ktoś inny zajmie Twoje miejsce na szczycie wyników wyszukiwań.