Chcemy lepszej obsługi! Obsługa klienta w e-commerce.
Branża retail e-commerce notuje świetne wyniki. O ile w 2020 roku cała branża detaliczna zanotowała spadek o 3%, to w przypadku e-commerce wzrost wynosił aż 27,6%. Na wzrost sprzedaży detalicznej online wpłynęły obostrzenia związane z koronawirusem, z którymi muszą liczyć się tradycyjne sklepy. Nie oznacza to jednak, że branża nie boryka się z problemami. Według GlobalWebIndex, aż 60% badanych wyraża niepewność, co do jakości obsługi, a co drugi ankietowany stwierdził, że firmom sprzedającym w internecie zaszkodzić może zła reputacja.
Badania e-commerce - co kupowaliśmy w lutym w Internecie?
W lutym 2021 Polacy wydali więcej gotówki m.in. na zakup odzieży oraz akcesoriów sportowych – na wzrost obrotów wpłynęło otwarcie centrów handlowych oraz mroźna pogoda, która zachęciła do uprawiania sportów zimowych. Według Santander Bank Polska, znacząco wzrosły wydatki z tytułu płatnej telewizji oraz subskrypcji serwisów streamingowych.
Co kupują kobiety w Internecie? Smartfony!
Rezultaty badań przeprowadzonych przez ceneo.pl są dość zaskakujące – najpopularniejszym rodzajem produktów kupowanych przez polskie internautki są smartfony, a wśród nich – Xiaomi Redmi Note 9 Pro 6/128GB (szary kolor). Oprócz tego, tradycyjnie wysokim zainteresowaniem cieszyły się produkty dla dziecka oraz kosmetyki.
Czynniki rozwoju e-commerce
Według raportu Nielsen, kluczem do rozwoju e-commerce w sektorze FMCG jest spełnienie takich potrzeb klientów, jak: wygoda (np. umożliwienie różnych form płatności i dostawy), dobór asortymentu oraz oszczędność czasu i pieniędzy. Dalsza ekspansja firm e-commerce jest możliwa dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym, marketingowym i logistycznym. Dlatego też dobrym sposobem na zachęcenie klientów może być opcja darmowego odesłania produktu oraz odpowiednie rozmieszczenie punktów odbioru zamówienia.
W internecie drożej
Z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy (ASM Sales Force Agency) wynika, że w lutym 2021 ceny artykułów spożywczych sprzedawanych przez internet wzrosły o 6 proc. w skali roku. Choć niektóre z produktów, takie jak np. mrożonki, staniały, to zauważono wzrost cen napojów słodzonych oraz energetycznych (przyczyną jest tzw. podatek cukrowy).
MŚP a handel transgraniczny online
Jedynie 10% spośród małych i średnich firm zajmuje się prowadzeniem handlu także w formie online, a dwukrotnie mniej prowadzi taki handel z odbiorcami zagranicznymi. Polskie firmy MŚP wysyłają produkty do zagranicznych firm m.in. z Francji, USA oraz Niemiec. Jest to pesymistyczny wynik, bowiem według szacunków do końca 2022 roku globalna wartość handlu międzynarodowego wzrośnie o jedną trzecią. Za jedno z ograniczeń uznaje się skomplikowaną dokumentację podatkową i celną.