Blog firmowy - pole popisu dla firmy

Jeśli hasło „blogowanie” sprawia, że myślisz o internetowych pamiętnikach nastolatek, celebrytów i szafiarek, najwyższa pora zmienić wyobrażenia. Dzisiaj autorzy blogów stają się liderami opinii, rozpoznawalnymi fachowcami w danej dziedzinie, a nawet idolami. Zdziwiony?
2014-11-19 15:18
3 minuty czytania

Blog firmowy w budowaniu marki eksperta

Fachowe wpisy, komentarze i opinie dotyczące branży, omówienia nowinek i trendów, czyli rzetelne i inspirujące treści - to sprawi, że potencjalny klient będzie wiedział, że ma do czynienia z prawdziwymi ekspertami. Przedsiębiorstwo, które dzieli się swoją wiedzą, kształtuje opinie i pomaga się rozwijać, automatycznie budzi większe zaufanie. To bardzo ważne w erze firm, których kampanie bazują na mamieniu klientów pustymi obietnicami. Blog sprawia, że potencjalny klient najpierw staje się Twoim dobrym znajomym. Podsyłając gotowe rozwiązania, rozwiewając wątpliwości, firma buduje wizerunek podmiotu zatrudniającego nie tyle sztywnych fachowców, ile chętnych do pomocy, uczciwych i przyjaznych specjalistów, do których warto się zwrócić w razie wątpliwości.

Zobacz, jakie treści publikuje na swoim blogu Nessi - producent odzieży sportowej. Zamieszczony poradnik dotyczący biegania czyni markę bardziej wiarygodną - w końcu odzież produkują ludzie, którzy naprawdę znają się na sporcie!

Blog Nessi 

Blog firmy - rozszerzenie serwisu internetowego

Serwisy WWW z reguły oferują statyczne treści. Zazwyczaj przedstawiają jedynie najważniejsze informacje dotyczące oferty firmy czy produktów. Blog daje możliwość szczegółowego omówienia właściwości produktów i ich charakterystyki. Można sobie również pozwolić na opowiedzenie o dodatkowej działalności firmy czy pochwalenie się osiągnięciami. Poruszanie problemów, z jakimi mogą się zetknąć użytkownicy produktu, oraz podsuwanie inspiracji to kolejne sposoby, by zdobyć sympatię klienta. Na blogu można również przedstawić sylwetki pracowników, w interesujący sposób opowiedzieć o ich nietypowych zamiłowaniach, czy przytoczyć zabawne anegdoty. Warto też pokazać życie firmy „od kuchni”, czyli kulisy tego, w jaki sposób pracujecie i realizujecie usługi. Tego rodzaju notki sprawiają, że oblicze przedsiębiorstwa zyskuje przyjazne, zindywidualizowane oblicze.

Na blogu rzecznika prasowego Play możesz obejrzeć np. materiały z kręcenia poszczególnych spotów:

Blog play

Blog wspiera widoczność firmy

Nie obejdzie się bez pozycjonowania (inaczej SEO – Search engine optimization), czyli wszystkich działań, które mają na celu umieszczenie witryny w jak najwyższej pozycji pośród wyników wyszukiwania. Uzyskasz lepszy wynik dzięki tzw. keywords, czyli słowom kluczowym. Jeśli dobierzesz je w odpowiedni sposób, algorytm wyszukiwarek sprawi, że Twoja strona będzie łatwo odnajdywana i widoczna. Dokonując wyboru, warto wejść w skórę potencjalnego odbiorcy i zastanowić się, jakich pytań byś użył szukając danej oferty.

 

         

Jak prowadzić bloga firmowego?

Pisz regularnie

Regularnie – bez tego nie uda Ci się zgromadzić stałych czytelników. Jedynie cyklicznie ukazujące się posty są w stanie zbudować społeczność, uczynić bloga wiarygodnym. Dbaj o aktualność Twojego bloga – świeże zawsze smakuje lepiej. Lecz nie przesadź – przejedzenie skutkuje niesmakiem na dłuższy czas. Odnajdź własny rytm blogowania zaprzyjaźniając się z narzędziem Google Analytics – pozwoli Ci śledzić na bieżąco statystyki Twojej strony.

Kreatywne treści

Kreatywnie – zrób coś niebanalnego, daj upust swojej kreatywności łamiąc bariery, to naprawdę dobry ruch na zyskanie popularności. Zaproś personę szanowaną w branży i zrób z nią wywiad na temat, którego jeszcze nikt nie podjął. Stwórz konkurs z ciekawą nagrodą, np. skok na bungee.

Na blogu lotniska w Katowicach można przeczytać m.in. wywiad z kapitanem Boeinga 737:

Przejrzysty układ bloga i postów

Przejrzyście – jak mawiała Coco Chanel: less is more (mniej znaczy więcej) i nie dotyczy to tylko zakładania skarpet do sandałów, ale także umiaru w ilości reklam i wszelakich urozmaiceń na Twoim blogu. Wszystko jest dozwolone pod warunkiem, że nie zakłóca odbioru treści. Warto również pisać w sposób zrozumiały i przejrzysty: przystępny, nieformalny a nawet przyjacielski język będzie wskazany, choć uważaj, żeby nie przesadzić z kolokwializmami.

Przejrzysty układ treści, wyraźne nagłówki, podręczna wyszukiwarka, lista ostatnich komentarzy - te wszystkie elementy bloga Netii tworzą wizerunek specjalisty:

Ciekawe nagłówki

Zaciekawiaj nagłówkiem – umiejętność formułowania zgrabnych, intrygujących i zaskakujących tytułów przydaje się również w prowadzeniu bloga. Wykorzystaj tę szansę i spraw, aby czytelnik zwrócił uwagę na właśnie Twój tekst.

Zobacz jeden z wielu intrygujących nagłówków na blogu Wydawnictwa Jaguar:

Poczucie humoru

Bądź zabawny – Zaskakująca pointa czy żart na wstępie sprawią, że notki staną się bardziej charakterystyczne, zjednają publikę i zachęcą do częstego zaglądania na bloga. Jeśli doprowadzisz do sytuacji, w której czytelnik śmieje się do monitora swojego komputera lub chociaż uśmiecha pod nosem – punkt dla Ciebie! Endorfiny, które wydziela jego organizm dzięki Twoim słowom, zrobią swoje – nie będzie mógł się doczekać kolejnej notki!

"5 zastosowań kaloszy, o których nie mieliście pojęcia", a także zdjęcie psa w kaloszach - między innymi takimi treściami "Cropp" wabi swoich czytelników:

 

 

Napisz do nas

Wybierz plik

Współczesna blogosfera jest korzystna dla marketingowca ze względu na dwie funkcje – PR-ową i promocyjną.

Dzięki dobraniu odpowiedniej treści można stworzyć nie tylko kanał komunikacyjny kreowany przez firmę, ale pokazać osobowość ekspertów, którzy są w niej zatrudnieni.

Jak wynika z raportu State of the Blogosphere 2010 - wśród twórców blogosfery tylko 1% to korporacje.

Warto wykorzystać tę szansę i być jednym z pierwszych.

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe