Call to action

Bez względu na to, jakie cele chcesz osiągnąć dzięki marketingowi internetowemu, nie zrobisz tego bez użycia przekonującego Call To Action. Wszystkie Twoje kampanie i treści reklamowe powinny mieć dobrze przygotowane CTA, które zachęca do podjęcia akcji. Wezwania do działania, których używasz, mogą decydować, czy ludzie faktycznie kupują konkretne produkty lub usługi.
2021-06-08 11:00
2 minuty czytania

Co to jest CTA (Call To Action - wezwanie do działania)?

Call To Action to zachęcenie użytkownika serwisu internetowego do podjęcia pożądanej przez nas czynności.   

Używane są też polskie tłumaczenie - wezwanie do działania, a niektórzy używają (błędnie) sformułowania Call For Action. 

Firma powinna umieszczać je tam, gdzie czytelnicy kierują wzrok, zapraszając ich do subskrypcji, przeglądania produktów, wypełnienia formularza kontaktowego lub szeregu innych pożądanych czynności.

Dlaczego Call To Action jest ważne?

Wezwanie do działania to kluczowy element na stronie internetowej, pełniący funkcję drogowskazu, który informuje użytkownika, co dalej robić. Bez wyraźnego CTA odwiedzający może nie wiedzieć, jakie kroki należy podjąć, aby kupić produkt lub zapisać się do newslettera i prawdopodobnie opuści witrynę bez wykonania znaczącego ruchu.

Call To Action wyjaśnia potencjalnym klientom, jakie działanie należy podjąć, i pomaga usunąć tarcia na drodze użytkownika w dół lejka sprzedażowego.

Na przykład, jeśli czytelnik trafi na artykuł na blogu, a na dole postu nie ma wyraźnego Call to Action, prawdopodobnie opuści witrynę bez wykonywania innych czynności. Jeśli jednak znajduje się tam CTA z prośbą o przeczytanie większej liczby publikacji lub zapisanie się do biuletynu e-mail, może to zachęcić ich do dalszej interakcji z platformą.

Jak stworzyć Call To Action

Marketerzy stosują szereg strategii tworzenia skutecznych CTA. Poniżej przedstawiono najpopularniejsze, dobrze sprawdzone metody:

  • Zwróć uwagę. Najlepsze wezwania do działania przyciągają uwagę użytkownika Jasny kolor przycisku kontrastujący z kolorem strony lub wiadomości e-mail jest skuteczną strategią. Ponieważ CTA powinno być najbardziej rzucającym się w oczy elementem na stronie, rozmiar czcionki powinien być wystarczająco duży, aby przyciągać uwagę odwiedzającego.
  • Wyraźna korzyść. Określ wyraźną korzyść, którą użytkownik odniesie z podjęcia działania, jest skutecznym sposobem na skłonienie go do kliknięcia.
  • Tekst sugerujący działanie. Call To Action, ma na celu sprawić, że użytkownik podejmie określone działania, dlatego powinno zawierać takie słowa, jak „odkryj”, „dowiedz się więcej” i „kup teraz”.
  • Długość. Dobre CTA powinno być prostym zdaniem, a nie złożonym sformułowaniem. Większość nie powinna przekraczać pięciu do siedmiu słów.
  • Wrażenie pilność. Użytkownicy łatwo rozpraszają się w Internecie, więc silne poczucie pilności, takie jak oferta ograniczona czasowo, może skłonić go do natychmiastowego podjęcia działania zamiast odłożenia go.

Testowanie Call To Action

Każda publiczność inaczej reaguje na różne wezwania do działania. Nie ma gwarancji, że jedno CTA będzie skuteczniejsze od innego.

Ogólny sukces wezwania do działania można mierzyć za pomocą wzoru na współczynnik konwersji, który oblicza liczbę kliknięć podzieloną przez liczbę wyświetleń.

Aby przetestować skuteczność różnych wezwań do działania w swojej witrynie lub na stronie docelowej, możesz skorzystać z platformy testów A/B. Pozwoli to wyeliminować domysły i zapewni informacje poparte danymi, które pomogą Ci zoptymalizować swoją kampanię pod kątem Call To Action przynoszących najwięcej konwersji.  

Umów się na darmową konsultację

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe