Jakość treści
Aby serwis sprawnie funkcjonował i nie zawodził użytkowników jakością treści, przyjęliśmy pewne standardy, które muszą zostać spełnione przez publikowane przez nas artykuły. Jeśli interesuje Cię współpraca z nami, to koniecznie się z nimi zapoznaj.
Temat artykułu
W kwestii wyboru tematu dajemy Ci dużą dowolność. O ile tylko nawiązuje do tematyki serwisu, będzie u nas mile widziany. Najlepiej przygotuj kilka propozycji tematów i prześlij je nam do akceptacji - ocenimy, czy są zgodne z naszą strategią treściową, a jeśli nie, to razem zastanowimy się, jak je zmodyfikować.
Musisz się także zastanowić nad tym, jaki typ treści chcesz stworzyć. Artykuł może mieć charakter Evergreen Content lub dotyczyć bardzo aktualnych, nowych tematów. Zarówno Evergreen Content, jak i newsy, mają swoje wady i zalety. Jeśli zależy Ci na:
- łatwym wypromowaniu treści i błyskawicznym wzbudzeniu dużego zainteresowania, zdecyduj się na temat nawiązujący do nowości ze świata marketingu. Idealnie, jeśli ten temat nie został jeszcze wielokrotnie opracowany. Pamiętaj, że ten typ treści wymaga od Ciebie sprawnego i szybkiego działania. Przykład takiego artykułu: https://krakweb.com/wyniki-wyszukiwania,
- natomiast jeśli interesują Cię długotrwałe wyniki, które będą przynosić Ci korzyści przez dłuższy okres czasu, to wybierz Evergreen Content. Artykuł na uniwersalny temat zaindeksuje się w wynikach wyszukiwania i bez względu na to, kiedy czytelnik na niego trafi, będzie dla niego wartościowy.
W tym wszystkim nie zapominaj o czytelniku. To on jest najważniejszy. Dbaj o to, aby temat artykułu był ciekawy, a sam artykuł wartościowy dla czytelnika. Zawrzyj w nim porady, informuj o pomocnych narzędziach, zgromadź przydatne linki.
Tytuł artykułu
Przygotuj dla nas dwie wersje tytułów:
- Tytuł podstawowy - ma być krótki i zaczynać się od słowa kluczowego. Będzie wyświetlał się na stronie artykułu. Możemy Ci pomóc w jego optymalizacji pod SEO - przeprowadzimy kewyord research i wybierzemy najczęściej wyszukiwane słowo kluczowe, powiązane z tematem Twojego artykułu.
- Tytuł alternatywny - idzie na stronę główną, ma być dłuższy, informacyjny, przyciągać uwagę czytelnika.
Łatwiej Ci to sobie wyobrazic na przykładzie? Zobacz, jak to zrobiła Marta w artykule o real time marketingu, który został opublikowany w okolicy premiery Gwiezdnych Wojen:
- Tytuł podstawowy: Real Time Marketing - przebudzenie.
- Tytuł alternatywny: Aby skutecznie marketing prowadzić, 6 real time porad stosować musisz.
Optymalizacja SEO: długość tekstu i nagłówki
Teraz czas na kilka wskazówek odnośnie samej treści i jej formatowania:
- Pożądana długość artykułu to od 3 000 do 15 000 znaków. Może być trochę dłuższy, nie powinien być jednak krótszy. Piszemy artykuły, nie praktykujemy SEO copywritingu.
- Pisz w drugiej osobie liczby pojedynczej czasu teraźniejszego - tak, aby uniknąć końcówek męskich i żeńskich, zwracać się do czytelnika w uniwersalny sposób. Unikaj ogólników typu “oczywiście”, kolokwializmów i wulgaryzmów.
- Dziel tekst nagłówkami. Nagłówki ułatwiają czytanie tekstu i informują czytelnika o tym, czego może się spodziewać w dalszej części artykułu. Idealnie nagłówek dodawaj co każdy akapit, o ile akapit nie jest zbyt krótki - całość musi dobrze wyglądać. O ile to możliwe, nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe. Jednocześnie pamiętaj o tym, aby nie były zbyt długie - zwłaszcza h2. Jego idealna długość to trzy słowa.
- Ważne pojęcia czy zdania kluczowe dla artykułu pogrubiaj, ale z umiarem - maksymalnie 10% tekstu.
Jeśli stworzony przez Ciebie artykuł spełnia powyższe wymagania, to zastanów się nad jego urozmaiceniem.
Urozmaicenie treści
Pamiętaj, że samo przedstawienie tematu to za mało. Piszesz na przykład o newsletterach? Wskaż narzędzia, które pozwalają na ich tworzenie. Zawrzyj również linki, które mogą się przydać czytelnikom - do innych poradników, do stron z darmowymi zdjęciami, które można wykorzystać w newsletterach. Twój tekst musi prezentować nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także praktyczną.
Nie zapominaj, że sam tekst nuży. Artykuł musi być wzbogacony grafikami, screenami i infografikami przedstawiającymi dane (jeśli takie się w artykule znajdują), a także np. grafikami prezentującymi najważniejsze punkty artykułu. Jeśli nie potrafisz tworzyć grafik, możesz zgłosić do nas prośbę o ich przygotowanie. Wskaż nam jednak, co chciałbyś na nich umieścić.
Jeśli to możliwe, postaraj się zdobyć komentarz od eksperta - czyli osoby, która specjalizuje się w danym temacie i ma duży zasięg w social media. Może to być również osoba odpowiedzialna, za narzędzie, które wspominasz w artykule. Znasz kogoś z branży? Wykorzystaj to! Dzięki temu Twój artykuł dotrze do większej liczby osób.
Pisząc artykuł posiłkujesz się opracowaniami innych? Korzystasz z danych znalezionych w internecie? Nie zapomnij dołączyć linków do swoich źródeł. Jeśli robisz screeny, w ich opisie zamieść informacje, z jakiej strony pochodzą i podaj do niej link. Nie korzystaj z grafik, do korzystania z których nie masz prawa.
Call to action - Wezwanie do działania
Na koniec, poproś czytelników o informację zwrotną na temat artykułu, zachęć ich do pozostawienia komentarza czy polubienia artykułu. Możesz zawrzeć również link do swojej strony internetowej lub bloga.
Bio autora
Autorzy Marketing101 nie są anonimowi. Czytelnika może interesować, kto dla niego pisze. Prześlij nam więc również swoje zdjęcie i kilka słów o sobie - kim jesteś, czym się interesujesz, czym zajmujesz się na co dzień. Jeśli posiadasz konta w social media, którymi chciałbyś się pochwalić, prześlij nam do nich linki. Umieścimy je w Twoim profilu. Poniżej możesz zobaczyć, jak swój profil uzupełnił jeded z naszych autorów - Michał.
Korekta i publikacja artykułu
Wszyscy popełniamy błędy. Przed publikacją sprawdzimy Twój artykuł i możliwe, że zaproponujemy drobne poprawki, które następnie prześlemy Ci do akceptacji. Kiedy artykuł będzie już w 100% gotowy i będą z niego zadowolone obie strony, to zajmiemy się publikacją.
Promocja treści
Twój artykuł będziemy promować za pośrednictwem naszych kanałów w social media i grup na Facebooku. Od Ciebie oczekujemy tego samego - udostępnij link do swojego artykułu na swoich profilach w social media i w innych miejscach, w których komunikujesz się ze swoimi odbiorcami.
Korzyści dla autora publikacji gościnnej
Napisz do nas
Korzyści, jakie może Ci przynieść publikacja artykułu w naszym serwisie, to między innymi:
- bezpłatna promocja - Twój artykuł będziemy promować w naszych kanałach social media i za pomocą mailingu serwisu Marketing101,
- pojawianie się artykułu na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google,
- linki do Twojej strony/bloga, które wspomogą pozycjonowanie,
- możliwość budowania wizerunku eksperta poza własnymi serwisami.
- artykuły szybko się indeksują i szybko uzyskują wysokie pozycje na często trudne frazy
Interesuje Cię publikacja w naszym serwisie? Masz więcej pytań?