1. Nie promuj
Content marketing bazuje na informowaniu, dzieleniu się z odbiorcą swoją specjalistyczną wiedzą i jest nastawiony na potrzeby użytkownika. Preferowana przez odbiorców jest wartościowa treść, dzięki której może on (ona) się czegoś nowego dowiedzieć, zdobyć nową umiejętność, a dopiero w konsekwencji tego zaufać Twojej ofercie na tyle by z niej skorzystać. Nie ma tu więc miejsca na tradycyjne nachalne promowanie i nakłanianie do podjęcia decyzji o zakupie.
2. Pisz użyteczne treści
Pisz tak, aby użytkownik bez posiadania specjalistycznej wiedzy rozumiał to, co masz mu do przekazania i mógł skorzystać z Twojego doświadczenia. Buduj proste zdania, które ułatwią zrozumienie tematu. Dobrym sposobem jest pisanie poradników na temat związany z branżą w której działasz. Jeśli zajmujesz się serwisem komputerowym napisz w jaki sposób wybrać dobrą kartę graficzną. Pomyśl także o sposobie przekazania treści. Preferowanym są wszelkiego rodzaju zestawienia i wyliczenia np: Jak zainstalować system Windows w 10 krokach.
3. Treść powinna rozwiązywać problem
Jak wspomniałem powyżej głównym założeniem content marketingu jest odpowiadanie potrzebom konsumentów. Pisząc artykuł powinieneś skupić się na realizacji tematu bez około tematycznych powiązań. Wyjątkiem są sytuacje kiedy nawiązanie pomoże czytelnikowi zrozumieć przedstawianą kwestię.
4. Rzeczowo i bezbłędnie
Przygotowywane treści muszą być wysokiej jakości. Określenie to odnosi się do merytoryki, ale także do wartości języka. Dostosowanie treści do użytkownika nie powinno iść w parze z obniżeniem poziomu tekstów. Zwracaj uwagę na błędy językowe i formę.
5. Powołuj się na statystyki i raporty
Aby tekst był dobrej jakości przywołuj wyniki z raportów przygotowanych dla Twojej branży. Używaj liczb. Zabieg ten nada przygotowywanej treści wiarygodności i wzbudzi zaufanie czytelnika.
6. Pisz dla użytkownika, ale o tym czego potrzebujesz
Treść skupiona na potrzebach użytkowników nie wyklucza realizowania Twojej strategii. Oznacza to, że to Ty wybierasz tematykę jaką poruszasz, a ona zgodnie z zasadami marketingu powinna odpowiadać Twoim celom. Nie pisz na tematy, które nie przynoszą Ci zysku. Jeśli zajmujesz się np. doradztwem prawnym wybierz zagadnienia związane z tymi usługami, które przynoszą Ci największy zysk.
Zaufanie to pierwsza wartość, która napędza Twój biznes. Staraj się je zdobyć również dzięki tekstom na stronie. Jeśli posiadasz na stronie teksty, których jakości nie jesteś pewien skontaktuj się z nami. Zweryfikujemy je i w razie potrzeby damy Ci stosowne wskazówki jak je zoptymalizować.