Strona internetowa – przykra konieczność czy dobra inwestycja?
Badania nad ludzką psychiką dowiodły, że klienci częściej sięgają po produkty marki, która już znają, chociażby ze słyszenia. Świat reklamy i promocji rozwija się w zaskakującym tempie. Przy prowadzeniu własnej firmy posiadanie strony internetowej to już konieczność. Jednak - co najważniejsze - to również ogromna inwestycja na przyszłość, tym bardziej, że administrowanie nią nie jest już przywilejem dla informatyków czy programistów. Obecnie masz do wyboru szeroki wachlarz programów do samodzielnego zarządzania stronami internetowymi. Administrujesz swoją stronę bez specjalistycznej wiedzy.
Co to jest CMS?
System zarządzania treścią (ang. Content Management System - CMS) jest to jedna lub zestaw aplikacji internetowych pozwalających na łatwe utworzenie oraz późniejszą aktualizację i rozbudowę serwisu WWW przez redakcyjny personel nietechniczny. Kształtowanie treści i sposobu ich prezentacji w serwisie zarządzanym poprzez CMS odbywa się za pomocą prostych w obsłudze interfejsów użytkownika, zazwyczaj w postaci stron WWW zawierających rozbudowane formularze i moduły.
Tak wygląda definicja słownikowa. Jednak co to oznacza w praktyce i jakie korzyści dla Ciebie niesie?
Zastosowanie CMS
Przede wszystkim strona www to darmowa reklama w całym Internecie. Wystarczy krótki, rozpoznawalny adres, aby każdy z dowolnego zakątka ziemi mógł odwiedzić Twój serwis. Nie wymaga to praktycznie żadnego wysiłku, długiej wyprawy samochodem z mapą przed oczami czy nużącej jazdy autobusem - wystarczy tylko komputer z dostępem do internetu. Zapoznanie się z ofertą nie zajmuje dużo czasu i można to zrobić o każdej porze dnia i nocy, a poczta elektroniczna nie tylko ułatwia i przyśpiesza wzajemny kontakt, lecz także umożliwia przesyłanie plików, zdjęć i filmów. Niemal każda strona posiada przynajmniej 2 wersje językowe, co czyni ją dostępną również dla klientów z innych krajów.
Samodzielne zarządzanie stroną internetową
Serwis można zaopatrzyć w mapkę dojazdu, formularze zapytaniowe, newslettery informujące o nowinkach na stronie. Pomaga to stopniowo i skutecznie budować relację z klientem i zdobywać jego zaufanie. Aktualizowanie i odświeżanie serwisu czyni go bardziej profesjonalnym, świadczy także o pełnym zaangażowaniu właściciela firmy. Nad wszystkim zaś czuwa administrator – programista lub informatyk. Częstotliwość publikacji na stronie zależy od jego wolnego czasu, ponadto za wszystkie zmiany pobiera on najczęściej dodatkową opłatę.
Aktualizacja strony bez informatyka
Dzięki systemowi CMS nie musisz polegać na informatykach - informacje na swojej stronie możesz łatwo zmieniać i aktualizować, co jest szczególnie pożądane w serwisach handlowych ze sklepami internetowymi. W porównaniu do tradycyjnych katalogów i folderów, zmiana zawartości www jest bardzo tania i nie pochłania aż tyle czasu. Internet to także nieograniczony rynek zbytu - z tego medium codziennie korzysta coraz więcej osób. Szukają rzetelnych informacji oraz potrzebnych im usług i towarów. Dzięki stronie internetowej nie musisz szukać potencjalnych klientów, bo oni sami Cię znajdą. Wystarczy, że użytkownik sieci w okienko wyszukiwarki wpisze odpowiednią nazwę usługi, branżę czy jakąkolwiek inną frazę obrazującą działalność firmy, a już po chwili znajduje się na Twojej stronie. Wyszukiwanie ofert w Internecie jest łatwe i przez to przyjemne - w niecałą można znaleźć interesujący nas adres czy telefon firmy.
Strona przyjazna użytkownikowi
Wyobraź sobie, że ktoś w ten sposób trafia na Twoją stronę. W wyszukiwarce wpisuje słowa charakterystyczne dla usługi, której poszukuje. Na ekranie monitora wyświetla się strona z rezultatem wyszukiwania Google, a na niej długa lista adresów stron firm z całego kraju. Wzrok internauty pada na pierwsze pięć pozycji. Wśród nich znajduje się Twój serwis, który przykuwa jego uwagę ciekawym nagłówkiem. Użytkownik klika i widzi na bieżąco aktualizowaną stronę, której plusem jest przejrzystość i łatwość znajdowania informacji.
Twoja oferta jest idealnie zaprezentowana – wszak masz nieograniczoną ilość miejsca, by ją pomysłowo przedstawić. Dzięki Systemowi Zarządzania Treścią (CMS) prezentujesz pełną gamę oferowanych przez Twoją firmę usług i towarów. Tworzysz katalog swoich produktów odpowiednio pogrupowanych, dodajesz opisy i zdjęcia.
Wróćmy jednak do użytkownika, który przeglądając katalog czuje się jak w wirtualnym sklepie - powiększa zdjęcia i dokładnie ogląda wybrane produkty, wkłada je do koszyka. Może także skorzystać ze schowka, by powrócić do nich później. Zakup jest również bardzo prosty – zainteresowany wysyła tylko zamówienie, nie musi tracić czasu na kalkulacje. Potwierdzenie oferty otrzymuje na elektroniczną skrzynkę pocztową. W razie jakichkolwiek pytań - kontaktuje się z Tobą bez żadnego problemu przy pomocy formularza zgłoszeniowego, elektronicznie lub przez telefon. Przypomina to zakupy w tradycyjnym sklepie, przy czym komfort i wygoda użytkownika są niezastąpione – nie ma kolejek, a czas i miejsce zakupu ustalane są indywidualnie. Zadowolony Klient z pewnością jeszcze odwiedzi Twoją stronę internetową.
Napisz do nas!
Internetowe trendy
Własne strony posiada blisko 50% polskich firm, przy czym atrakcyjność serwisów internetowych stale wzrasta. Dodają one prestiżu i przyczyniają się do budowy wizerunku, pomagają wywrzeć dobre wrażenie. Często jednak spotykamy serwisy, które nie idą z duchem czasu – brak im pomysłu i aktualizowanych danych. Tym samym działają na niekorzyść właściciela.
Przypuszczam, że zdajesz już sobie sprawę, jak dużą rolę w Twoim Biznesie odgrywa ta niby niepozorna część reklamy, jaką jest strona internetowa. Warto więc, abyś już teraz o nią zadbał. Pewnie myślisz: to kosztowne i skomplikowane - nic bardziej mylnego!
Rozbudowa strona z CMS
CMS daje Ci możliwość kształtowania swojej strony i modelowania jej. Nie musisz płacić agencjom czy informatykom za edycję opisu lub wprowadzenie nowego produktu do sklepu internetowego. Twój czas poświęcony aktualizacji strony internetowej opłaci się, gdy Klient lub Kontrahent zobaczy jak prężnie rozwija się Twoja firma, doceni kreatywność i nowoczesność, i wybierze właśnie ją, nawet nie myśląc o konkurencji.