Elementy i funkcje strony e-commerce B2B

Unsplash / Austin Distel

2024-06-04 12:36
5 minut czytania

Projektowanie e-commerce dla firm B2B

Projektowanie serwisu e-commerce dla firmy B2B wymaga dobrego zrozumienia branży i grupy docelowej. Projekt powinien być profesjonalny, przejrzysty i łatwy w nawigacji. Powinien także odzwierciedlać tożsamość marki firmy i budzić zaufanie potencjalnych nabywców. 

RWD w B2B

Korzystanie z responsywnego projektu ma kluczowe znaczenie, aby zapewnić dostępność witryny na wszystkich urządzeniach. Kupujący w B2B również używają smartfonów i umożliwienie im prostego kupowania przez smartfona zwiększy im satysfakcję z transakcji a Twojej firmie przychody. Strona B2B e-commerce musi więc być responsywna zarówno przed zalogowaniem jak i po zalogowaniu - w tym filtry, listy, schowek i wszystkie widoki w procesie zakupowym muszą być łatwe do obsługi na smartfonie. A często jest to nie lada wyzwanie. W B2B używa się bowiem zwykle większej liczby parametrów opisujących produkt i daje użytkownikom więcej możliwości po zalogowaniu. 

Porozmawiaj z ekspertem e-commerce o Twoim projekcie e-commerce B2B. Umów się na bezpłatną konsultację. 

 

Zdjęcia produktowe

Elementy wizualne, takie jak wysokiej jakości zdjęcia produktów, filmy i infografiki, poprawią komfort użytkownika i pomóc w skutecznej prezentacji produktów lub usług. Stosowanie spójnej kolorystyki i typografii w całej witrynie może również przyczynić się do rozpoznawalności i wiarygodności marki.

Kluczową rolę tutaj odgrywa doświadczona agencja e-commerce, która doradzi i wdroży nowoczesny projekt i funkcje e-commerce dostosowane do Twoich potrzeb.



Filtry wyszukiwania, kategorie produktów, nawigacja

Włączenie przyjaznych dla użytkownika funkcji, takich jak zaawansowane filtry wyszukiwania, przejrzysta kategoryzacja produktów i intuicyjna nawigacja, usprawni proces zakupów dla nabywców B2B i zachęcić do ponownych transakcji.



Rozwój e-commerce dla firm B2B

Rozwój serwisu e-commerce dla firm B2B wiąże się z wdrożeniem funkcjonalności, które odpowiadają na specyficzne potrzeby transakcji business-to-business. Integracja z systemami zaplecza, takimi jak zarządzanie zapasami, zarządzanie relacjami z klientami (CRM) i oprogramowanie księgowe, jest niezbędna do automatyzacji procesów i zapewnienia bezproblemowej realizacji zamówień.

Zamówienia hurtowe, zapytania ofertowe i negocjacja cen 

Dostosowanie procesu realizacji transakcji do zamówień masowych, negocjowanych cen i wielu opcji wysyłki ma kluczowe znaczenie w e-commerce B2B. Wdrożenie bezpiecznej bramki płatniczej i zgodność z przepisami o ochronie danych mają ogromne znaczenie dla wzbudzenia zaufania i ochrony wrażliwych informacji.

Korzystanie z narzędzi analitycznych do śledzenia zachowań użytkowników, monitorowania wyników sprzedaży i identyfikowania obszarów wymagających poprawy może pomóc firmom B2B zoptymalizować strategię e-commerce B2B  i zwiększyć przychody. Ciągłe testowanie i optymalizacja wydajności witryny i czasu ładowania są również kluczem do zapewnienia bezproblemowej obsługi użytkownika.

Automatyzacja procesów sprzedażowych

Automatyzacja odgrywa znaczącą rolę w usprawnianiu procesów sprzedaży B2B i zwiększaniu efektywności operacyjnej. Wdrożenie takich funkcji, jak automatyczne kampanie e-mailowe, spersonalizowane rekomendacje produktów i odzyskiwanie porzuconych koszyków, może pomóc w pozyskiwaniu potencjalnych klientów i przekształcaniu ich w klientów.

Integracja z systemami obsługi klienta, takimi jak czat na żywo, chatboty, może usprawnić komunikację z kupującymi i zapewnić terminową pomoc na całej drodze zakupowej. Wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego może również umożliwić analizę predykcyjną w celu prognozowania popytu i optymalizacji zarządzania zapasami.

Automatyzacja generowania raportów sprzedaży, faktur i zamówień zakupu może zaoszczędzić czas i ograniczyć błędy ludzkie, umożliwiając zespołom sprzedaży skupienie się na budowaniu relacji i zamykaniu transakcji. Wykorzystanie narzędzi i technologii automatyzacji pomaga firmom B2B zmaksymalizować możliwości sprzedaży i zwiększyć wzrost przychodów.

Część lub większość tych funkcji może realizować system e-commerce. Część z nich realizuje wdrożony już w Twojej firmie system ERP. W trakcie konsultacji z ekspertem i omówienia Twoich wymagań doradzimy Ci, które z funkcji powinny zostać po stronie systemu e-commerce, a które lepiej pozostawić w ERP. A może Twój ERP nie ma takich możliwości i potrzebujesz więcej modułów i funkcjonalności po stronie CMS e-commerce - silnika Twojego serwisu e-commerce B2B? Wdrożenia platform e-commerce B2B są różnorodne i bardzo mocno dostosowane do potrzeb konkretnego klienta i procesów zakupowych u niego. 

 

Oszczędność czasu dzięki systemom e-commerce B2B 

Czas to pieniądz. Czas jest cennym zasobem dla firm B2B, a wykorzystanie systemów e-commerce do automatyzacji powtarzalnych zadań może uwolnić cenny czas, który pracownicy będą mogli skupić się na inicjatywach strategicznych. Wdrożenie scentralizowanego pulpitu nawigacyjnego zapewniającego wgląd w wyniki sprzedaży, poziomy zapasów i dane klientów w czasie rzeczywistym może pomóc w usprawnieniu procesów decyzyjnych.

Przede wszystkim jednak kluczowe jest odciążenie handlowców z zajmowania się drobnymi. powtarzalnymi zadaniami związanymi z zapytaniami klientów i ofertowaniem. System B2B e-commerce może tu pomóc na kilka sposobów. Po pierwsze może prezentować oferty spersonalizowane dostosowane do klientów i umożliwiać im zamawianie / kupowanie bez udziału handlowca. Jest to możliwe dzięki integracji systemu B2B z CRM / ERP / innymi systemami wdrożonymi w firmie, które to systemy zawierają informacje o produktach (ceny, stany magazynowe, standardowe rabaty) i klientach (rabaty / cenniki indywidualne / terminy płatności / kredyty konsumenckie itp.). Jeśli system ERP nie ma takich możliwości często można wiele z tych funkcji wdrożyć po stronie systemu B2B. Konieczna jest jednak dokładna analiza procesów biznesowych i funkcji systemów wdrożonych oraz przygotowanie planu wdrożenia. 

CRM B2B

Korzystanie z systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM) do zarządzania rurociągami sprzedaży (sales pipeline - nie znam dobrego tłumaczenia na ten zwrot na język polski ;) ), śledzenia interakcji z klientami i automatyzacji dalszych zadań może zwiększyć produktywność i wspierać długoterminowe relacje z klientami. Integracja z systemami zarządzania łańcuchem dostaw pomoże natomiast zoptymalizować uzupełnianie zapasów i skrócić czas realizacji.

E-zamówienia

Wdrożenie systemów e-zamówień, które umożliwiają kupującym składanie zamówień, śledzenie przesyłek i zarządzanie fakturami online, może uprościć proces zakupów i usprawnić współpracę między partnerami B2B. Oszczędzając czas na zadaniach administracyjnych i procesach ręcznych, systemy e-commerce mogą pomóc firmom B2B działać wydajniej i skupić się na zwiększaniu rentowności.

Maksymalizacja zysków dzięki rozwiązaniom e-commerce

Witryny i systemy e-commerce B2B, które mają na celu automatyzację procesów sprzedaży i oszczędność czasu, mogą ostatecznie pomóc firmom maksymalizować zyski. Zapewniając bezproblemową obsługę użytkownika, spersonalizowane rekomendacje i sprawną realizację zamówień, firmy B2B mogą zwiększyć satysfakcję i lojalność klientów.

Analiza danych w e-commerce B2B

Wykorzystanie narzędzi do analizy danych i analityki biznesowej do analizy trendów sprzedaży, zachowań klientów i wymagań rynku może umożliwić firmom B2B podejmowanie świadomych decyzji i optymalizację ofert produktów. Wdrożenie dynamicznych strategii cenowych opartych na danych w czasie rzeczywistym może pomóc zmaksymalizować przychody i poprawić marże zysku.

Ciągła optymalizacja witryny e-commerce poprzez testy A/B, opinie użytkowników i monitorowanie wydajności może zwiększyć współczynnik konwersji i poprawić ogólne doświadczenie klienta. Inwestując w projektowanie i rozwój e-commerce B2B, w którym priorytetem jest automatyzacja i wydajność, firmy B2B mogą zapewnić sobie długoterminowy sukces i zrównoważony rozwój.

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe