Przedstawienie marki
Instytut Polityk Publicznych to organizacja, której działalność polega w szczególności na monitorowaniu, tworzeniu raportów i rekomendowaniu zmian, które powinny zostać wprowadzone w życie polityczne i społeczne. Ich celem jest rozwój Polski. Biorąc pod uwagę prospołeczną działalność Instytutu Polityk Publicznych, mocne związanie z Polską oraz polityczny wymiar aktywności IPP zespół Krakweb pod kierownictwem dyrektor kreatywnej - Justyny Woszczyny - przygotował CI łączące powyższe aspekty.
Logo - zwrócenie uwagi na wartości promowane przez IPP
Punktem wyjścia do powstania identyfikacji graficznej było stworzenie logo. Łączy ono w sobie postać człowieka, kształt Polski, a także nawiązuje do pierwszej litery nazwy instytutu - litery i. Granat oraz odcienie niebieskiego to podstawowe kolory jakie zostały wybrane do tej realizacji - kojarzą się one formalnie, budując przy tym odpowiednio poważny, dopasowany do działalności IPP wizerunek. To w jaki sposób może zostać wykorzystane logo opisane zostało w księdze znaku, w której także została określona używana przez IPP czcionka. Wspólnie z klientem wybraliśmy Lato - czcionkę zaprojektowaną przez polskiego projektanta Łukasza Dziedzica.
Na zakończenie projektu przeprowadziliśmy badania, które wykazały, że większość odbiorców rozpoznaje co najmniej dwa z trzech symboli, z których wywodzi się logo, co zarówno projektanci jak i klient uznali za sukces.
W galerii przedstawiliśmy logo oraz fragmenty księgi znaku przygotowanej dla Instytutu Polityk Publicznych: http://ipp.expert/