Integracja aplikacji mobilnej E-Commerce z CMS - zwiększenie wydajności i doświadczenia użytkownika

Integracja aplikacji mobilnej e-commerce z systemem zarządzania treścią (CMS) oferuje liczne korzyści, usprawniając zarządzanie zamówieniami, zarządzanie treścią i poprawiając ogólne doświadczenie użytkownika. Przyjrzyjmy się korzyściom, krokom, możliwościom i kluczowym rozważaniom dotyczącym integracji aplikacji mobilnej e-commerce z systemem CMS

 

Pexels / Anete Lusina

2024-03-01 13:49
4 minuty czytania

Korzyści

Ujednolicone zarządzanie

Integracja umożliwia scentralizowane zarządzanie zarówno zamówieniami e-commerce, jak i treścią za pośrednictwem jednej platformy, upraszczając operacje i zmniejszając koszty administracyjne.

Co więcej zarządzać można nie tylko wszystkimi treściami w serwisie e-commerce, ale także wieloma treściami w aplikacji sprzedażowej. Wszystko zależy od możliwości wdrożonego systemu CMS. Jednym z nowoczesnych systemów CMS integrowanych z aplikacjami e-commerce jest ICEberg CMS 5. Przykładowo dla sieci hoteli w ramach wdrożenia aplikacji e-commerce zamawiania posiłków online zintegrowane zostały katalog produktów ICEberg CMS 5, zamówienia ICEberg CMS 5 z aplikacją mobilną zrealizowaną w React,js. W zależności od środowiska w którym ma działać aplikacja - przeglądarka internetowa / urządzenia z systemem Android - aplikacja natywna / urządzenia z systemem iOS - aplikacja natywna wybierane są dostosowane do wymagań technologie. Tworząc natywne aplikacje mobilne na iOS / Android używamy przede wszystkim React Native. 

  

Lepsze doświadczenie użytkownika

Bezproblemowa integracja informacji o produktach, cenach i treści promocyjnych z systemu CMS z aplikacją mobilną zapewnia spójne i angażujące doświadczenie użytkownika, co prowadzi do zwiększenia zadowolenia i utrzymania klientów.

Dane produktów takie jak przede wszystkim ceny i dostępność mogą być synchronizowane w czasie rzeczywistym lub zadanych interwałach - np. co godzinę. O statusie synchronizacji administrator / właściciel systemu może być powiadamiany na maila. W ten sposób wykonaliśmy m.in. integracje systemu RAKS ze sklepem internetowym Oberon.

  

Wydajne aktualizacje

Dzięki integracji z systemem CMS aktualizacje list produktów, cen, zapasów i treści promocyjnych można wprowadzać w czasie rzeczywistym, zapewniając dokładność i aktualność danych we wszystkich kanałach. Pamiętajmy, że kanałów tych może być jeszcze więcej - poza synchronizacją danych z aplikacją mobilną dane produktów są często udostępniane dla Google Merchant Center - w celu prowadzenia kampanii produktowych, dla Market Place’ów takich jak np. Allegro / Morele / Empik i innych, dla partnerów i wielu innych odbiorców. Ważne więc, żeby wybrać nowoczesny CMS z wydajnym, dostępnym API oraz integracjami z różnymi systemami (jak ICEberg CMS 5) oraz wybrać partnera z wieloletnim doświadczeniem w takich integracjach (jak Krakweb).

  

Spersonalizowana treść

Wykorzystanie danych z CMS pozwala na spersonalizowane dostarczanie treści w oparciu o preferencje użytkownika, zachowania i historię zakupów, zwiększając zaangażowanie i generując konwersje. 

  

Usprawnione zarządzanie zamówieniami

Integracja umożliwia bezproblemową realizację zamówień, zarządzanie zapasami i ich realizację, poprawiając efektywność i redukując błędy w procesie realizacji zamówień.

 

Kroki do integracji

Zbierz i oceń wymagania

Zdefiniuj cele integracji, w tym konkretne funkcjonalności i punkty danych, które mają być synchronizowane pomiędzy aplikacją mobilną e-commerce a systemem CMS.

  

Wybierz Zgodne platformy

Wybierz platformę e-commerce i CMS, które oferują solidne możliwości integracji i są ze sobą kompatybilne. Popularne opcje obejmują Shopify, WooCommerce, Magento dla handlu elektronicznego oraz WordPress, Drupal lub Joomla dla CMS. Warto jednak wziąć pod uwagę komercyjną alternatywę - jak ICEberg CMS 5, bo może ona w wyjściowej wersji zaoferować więcej niż ww. systemy, które do bardziej zaawansowanych funkcji potrzebują instalowania dziesiątek pluginów, w efekcie czego systemy te działają często wolno, wymykają się spod kontroli i są pełne dziur w zabezpieczeniach wtyczek dostarczanych przez dziesiątki dostawców.

 

  

Implementuj interfejsy API

Wykorzystaj API (interfejsy programowania aplikacji) dostarczane zarówno przez platformę e-commerce, jak i CMS, aby nawiązać komunikację i wymianę danych pomiędzy obydwoma systemami.

W Krakweb mamy wieloletnie doświadczenie w integracji systemów, tworzeniu systemów dedykowanych i budowaniu API. Dowiedz się więcej - zapytaj nas o możliwości. 

  

Mapuj pola danych

Zidentyfikuj odpowiednie pola danych na platformie e-commerce i CMS, aby bezproblemowo synchronizować informacje o produktach, cenach, zapasach, zamówieniach i treści. W mapowaniu pomoże Ci ekspert ds. integracji. 

  

Dostosuj integrację

Dostosuj integrację do swoich konkretnych wymagań, np. synchronizując zdjęcia produktów, opisy, kategorie i metadane pomiędzy aplikacją e-commerce a systemem CMS. 

  

Testuj i weryfikuj

Przeprowadź dokładne testy, aby upewnić się, że integracja działa zgodnie z oczekiwaniami, w tym dokładność, spójność i niezawodność danych na obu platformach.

  

Napisz do nas

Wybierz plik

Monitoruj wydajność

Stale monitoruj wydajność, skalowalność i bezpieczeństwo integracji, szybko rozwiązując wszelkie problemy i wąskie gardła, aby zapewnić optymalną funkcjonalność.

 

Możliwości i przypadki użycia

 

Dynamiczne aktualizacje treści

Automatycznie aktualizuj listy produktów, ceny i promocje w aplikacji mobilnej na podstawie zmian wprowadzonych w CMS, zapewniając spójność we wszystkich kanałach.

  

Spersonalizowane rekomendacje

 Wykorzystuj dane i zachowania klientów śledzone w systemie CMS, aby dostarczać spersonalizowane rekomendacje produktów i treści dostosowane do indywidualnych preferencji użytkownika.

  

Marketing wielokanałowy

Wykorzystaj możliwości zarządzania treścią, aby tworzyć i rozpowszechniać treści marketingowe w wielu kanałach, w tym w aplikacji mobilnej, witrynie internetowej, e-mailu i na platformach mediów społecznościowych.

  

Zarządzanie zapasami w czasie rzeczywistym

Synchronizuj poziomy zapasów pomiędzy platformą e-commerce a systemem CMS, aby dostarczać klientom dokładne informacje o dostępności zapasów i zapobiegać nadmiernej sprzedaży.

  

Śledzenie zamówień i komunikacja z klientem

Pozwól klientom śledzić swoje zamówienia i otrzymywać w czasie rzeczywistym aktualizacje dotyczące statusu zamówienia, wysyłki i dostawy za pośrednictwem aplikacji mobilnej zasilanej danymi z CMS. 

Jest to szczególnie ciekawy aspekt integracji. Wysyłkę powiadomień mailowych prowadzi system CMS e-commerce - on posiada bowiem gotowe możliwości związane z obsługą zamówień i komunikacji z klientami. Jest on zapleczem dla całego biznesu e-commerce. 

 

Rozważania

Ochrona danych osobowych

Upewnij się, że istnieją solidne środki bezpieczeństwa w celu ochrony wrażliwych danych klientów wymienianych między aplikacją e-commerce a CMS, zgodnie z przepisami o ochronie danych.

Zainwestuj w rozwiązanie, które zapewnia wysoką jakość zabezpieczeń danych osobowych - w szczególności szyfrowanie, zgodność z prawem w zakresie przetwarzania danych osobowych. 

  

Skalowalność

Wybierz rozwiązania integracyjne, które można skalować wraz z rozwojem Twojej firmy, uwzględniając rosnące wolumeny danych, ruch użytkowników i wymagania dotyczące funkcji w miarę upływu czasu.

  

Doświadczenie użytkownika

Nadaj priorytet płynnej i intuicyjnej obsłudze użytkownika zarówno w aplikacji e-commerce, jak i CMS, optymalizując nawigację, układ i wydajność, aby zwiększyć użyteczność i zaangażowanie.

 

Podsumowanie

Integracja aplikacji mobilnej e-commerce z systemem CMS oferuje wiele korzyści, w tym ujednolicone zarządzanie, ulepszone doświadczenie użytkownika, wydajne aktualizacje, spersonalizowane dostarczanie treści, ulepszone SEO i usprawnione zarządzanie zamówieniami. Postępując zgodnie z przedstawionymi krokami oraz badając możliwości i rozważania, firmy mogą wykorzystać integrację z systemem CMS do optymalizacji swoich operacji e-commerce, zwiększania zaangażowania klientów i osiągania zrównoważonego wzrostu na konkurencyjnym rynku cyfrowym.

Umów się na darmową konsultację

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe