Krok pierwszy: rejestracja
Zaloguj się do swojego konta Google. Jeśli nie masz takiego, zarejestruj się klikając przycisk rejestracji. Pamiętaj, że lepiej jest stworzyć nowe konto firmy, niż korzystać z prywatnego. Jeśli Twoja firma ma wiele oddziałów możesz wprowadzać je z jednego konta, ale zastanów się czy nie warto stworzyć osobne dla każdego z nich na wypadek, gdyby na ten adres mailowy pytania mieli kierować klienci z danego rejonu.
Krok drugi: podstawowe informacje
Wybierz kraj i wprowadź numer telefonu firmy. Kliknij „znajdź informacje o firmie”. Jeśli numer znajduje się w bazie Google, import danych teleadresowych nastąpi automatycznie. W przeciwnym wypadku musisz wprowadzić je ręcznie.
Krok trzeci: uzupełnij dane
W trakcie podawania poszczególnych danych na mapie obok automatycznie zostanie wskazana lokalizacja firmy. Poświęć chwilę i opisz swoją firmę. Klient czyta takie opisy, jeśli w swoim mieście widzi konkurencyjnych sprzedawców. W ten sposób możesz go do siebie przekonać .
Pole „kategoria”
To według niego będzie wskazywana Twoja firma, jeśli ktoś w wyszukiwarce Google wpisze np. usługi remontowe lub montaż okien. Maksymalnie możesz wprowadzić 5 kategorii, lepiej uzupełnić je wszystkie. Zastanów się, którą spośród oferowanych przez Ciebie usług klient może wpisać w wyszukiwarce.
Zacznij od nazwy firmy np. “Oknoplus sp. z o.o.”, do czego warto dodać główne słowo kluczowe np. okna Kraków itp. Google sam sugeruje najczęściej wybierane kategorie ze swojej bazy, więc dobrze jest się nimi posłużyć. W przypadku, gdy nie masz pewności, które kategorie będą najpopularniejsze, spróbuj sprawdzić ich wyniki w narzędziu Google AdWords.
Ustawienia obsługiwanych obszarów i lokalizacji
Jeśli firma świadczy usługi na określonym obszarze, warto zaznaczyć tę opcję. Możesz zrobić to na dwa sposoby: określając promień w odległości od siedziby firmy (np. 30 km) lub wpisując konkretne obszary. Zostaną one automatycznie zaznaczone na mapie obok.
Godziny pracy
Dla Ciebie może to się wydawać oczywiste, ale dla klienta to często bardzo ważna informacja, której na pewno będzie szukał. Możesz uzupełnić nawet godziny przerwy obiadowej.
Opcje płatności
Możesz zaznaczyć, czy za Twoje usługi możliwa jest płatność gotówką, czekiem, przez Paypal czy kartą. Jeżeli kartą, to wybierz jaką.
Zdjęcia
Wyróżnią Twoją firmę spośród innych opatrzonych tą samą kategorią. Dodajesz je z własnego dysku, bądź podając adres, pod którym można je znaleźć w Sieci. Pamiętaj: im bardziej kompletny, wyróżniający Ciebie będzie Twój wpis tym więcej internautów będzie w niego klikać.
Filmy wideo
Kolejny dobry sposób na promocję firmy w Google Maps. Filmy musisz wcześniej opublikować w serwisie Youtube, a następnie wkleić linki do nich we wskazane pola.
Dodatkowe informacje
Dobrze wpływają na wizerunek firmy. Mowa tu oczywiście o konkretach np. jak dojechać do siedziby firmy, czy jest parking, jeśli nie to gdzie najlepiej zaparkować, informacje o ofercie, itp. Klient będzie wdzięczny za takie udogodnienia.
Kliknij „prześlij”
Po wprowadzeniu wszystkich danych, kliknij przycisk “prześlij”. Dzięki temu system automatycznie przekieruje Cię do ostatniego etapu.
Krok czwarty: pocztówka
Podaj adres, na który zostanie wysłana pocztówka weryfikująca autentyczność Twojej firmy. Postępuj potem zgodnie z podanymi na niej informacjami.
Poźniejsze zmiany