Keywords, czyli frazy, których musisz użyć
Dobór fraz nie należy do najłatwiejszych zadań. Na szczęście istnieją narzędzia, które pomogą nam w wyborze fraz, wokół których zbudujemy nasz tekst. Do najpopularniejszych należą:
- Google AdWords - Planer Słów Kluczowych
- Keyword Tool
- SEO BOOK: Keyword Tool.
Oto ich krótka prezentacja:
Planer Słów Kluczowych Google Adwords
Google AdWords - Planer Słów Kluczowych jest dostępny pod adresem: https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/ a dokładniej w zakładce “Szukaj propozycji nowych słów kluczowych i grup reklam”. Narzędzie to sugeruje nam, jakie frazy związane z naszą działalnością są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Najlepiej wybrać kilka najpopularniejszych i do każdej z nich stworzyć tekst.
Keyword Tool
Keyword Tool (http://keywordtool.io/) - kolejne przydatne narzędzie przy wyborze keywordów. Oprócz TOP 10 wyświetla różne, alfabetycznie posegregowane, propozycje fraz dla danego keyworda. Pozwala to na szybkie ustalenie, za pomocą jakich fraz najłatwiej będzie Ci pozycjonować daną stronę.
SEO BOOK: Keyword Tool
SEO BOOK: Keyword Tool (http://tools.seobook.com/keyword-tools/seobook/) - ciekawe i użyteczne narzędzie pomocne przy wyborze fraz, które pozwala na dobór najczęściej wyszukiwanych haseł w wyszukiwarkach: Google, Bing i Yahoo! Dodatkowo wyświetla uporządkowaną malejąco liczbę wyszukań poszczególnych fraz.
http://tools.seobook.com/keyword-tools/seobook/
Wybór tytułu tekstu
Analizując wybrane wcześniej frazy zastanów się, czy na pewno nadają się na temat tekstu. Jeśli się nadają - super, należysz do nielicznych szczęśliwców. Jeśli się nie nadają… cóż czeka Cię trochę więcej myślenia. Zastanów się z czym wiążą się wybrane frazy, a następnie przygotuj listę tematów (nie musi być ona ściśle związana z keywordami), które dotyczą branży, w której działasz. Następnie spróbuj w choćby luźny sposób połączyć tematy z frazami. Możesz to zrobić np. za pomocą techniki map myśli. Jeśli się nie uda w ostateczności wybierz jakość tekstu. Wartościowy content daje większy ruch i wyższą pozycję niż pozbawiony sensu tekst przepełniony keywordami.
Tworząc tekst pamiętaj, aby był on spójny, logiczny i sensowny. Ważne, abyś podawał źródła, z których korzystasz. Dobrze odbierane są również cytaty ekspertów w danej dziedzinie. Tekst powinien mieć odpowiednią długość, aby nieść wartość, dlatego warto się postarać, by liczył powyżej 2000 znaków.
Formatowanie tekstu
Wybrałeś frazy, dobrałeś temat, znalazłeś źródła, napisałeś tekst. Super. Teraz czas wprowadzić efekt Twojej pracy na stronę. Jednak nie zawsze jest to łatwe. Bo oprócz samego wprowadzenia ważny jest również wygląd tekstu. Po pierwsze przygotowany tekst wklej najpierw do Notatnika, który usuwa wszelkie formatowania. Dzięki temu na stronie nie powinieneś zastać niemiłej niespodzianki w formie szalonego formatowania. Pamiętaj o nadaniu tytułu oraz podtytułów w momencie, gdy tekst znajduje się już w CMS. Sprawdź wielkość akapitów, wybierz i wstaw odpowiednie zdjęcie (jeśli to potrzebne). Przejrzyj tekst pod względem literówek, zagubionych słów i przecinków. Ale czekaj! Jeszcze nie publikuj.
Optymalizacja nagłówków, adresu i tytułu
czyli co zrobić, aby wujek Google dobrze nas widział
Tekst już wprowadzony czeka na publikacje. Zanim jednak oddasz go sieci, pozwól go dostrzec również robotom Google. Jak to zrobić? To dość proste, wystarczy ładnie sformatować adres URL. Możesz to zrobić ręcznie. Najlepiej dla robotów Google wygląda adres nazwa.domena/fraza-o-ktorej-piszesz. Dzięki temu keyword pojawia się w adresie i jest indeksowany przez wyszukiwarkę, co pozwala na uzyskanie wysokiego miejsca w wyszukiwarce.
Title, czyli tytuł. Warto, również w nim umieścić keyword, ponieważ według najnowszych opracowań, to właśnie Title i H1 mają największy wpływ na to, jak widzą Twoją stronę roboty wyszukiwarki. Cenne z punktu widzenia pozycjonowania jest równiez umieszczenie frazy na początku tytułu.
H1, czyli Nagłówek 1 również jest sprawdzany przez roboty wyszukiwarki. Dlatego warto zadbać, by w nim również znalazł się keyword (nawet jeśli nie do końca pasuje to do koncepcji tekstu). Dzięki temu Twoja strona jest łatwiejsza do odnalezienia.
Linkowanie wewnętrzne
czyli jak zatrzymać dłużej czytającego
Napisz do Magdy!
Wszystko już prawie gotowe, teraz pomyśl o tym, co zrobić by klient nie przestał Cię lubić. Wyobraź sobie, że szukasz serwisu samochodowego w Rzeszowie, w którym mógłbyś wymienić oponę. Wpisujesz frazę do wyszukiwarki, klikasz wybraną stronę i nagle znajdujesz się na….podstronie dotyczącej przechowywania opon. I rodzi się pytanie: Ale jak to? O co chodzi? Co ja tutaj robię? I od razu chcesz uciec.
Aby zapobiec podobnej ucieczce Twoich klientów pamiętaj, aby w widocznym miejscu dodać link kierujący do miejsca, w którym Twój klient chciał się znaleźć. Nie zapominaj jednak, że link musi wyraźnie sygnalizować dokąd prowadzi. I musi kierować na właściwą stronę. Popełnienie błędu w tym miejscu i błędne przekierowanie sprawi, że cały Twój wysiłek pójdzie na marne.
Gdy wydaje Ci się, że zrobiłeś już wszystko, by tekst wyglądał dobrze i spełniał warunki dla SEO sprawdź za pomocą opcji podglądu ostateczny wygląd strony. Może się okazać, że styl, który wybrałeś wygląda...niekorzystnie na stronie. Warto to sprawdzić przed opublikowaniem, szczególnie jeśli strona, na którą piszesz cieszy się dużą popularnością.
Jeżeli tworzysz tekst, na temat, w którym nie jesteś ekspertem lub jest to dla Ciebie nowość prześlij do korekty merytorycznej tekst osobie znającej się na temacie. Może to być na przykład osoba zlecająca stworzenie treści - klient lub szef. Pozwoli to na uniknięcie niepotrzebnych nieprzyjemności i nieprzyjemnych komentarzy.