Artykuły specjalistów z branży
Czy w Twojej branży istnieją postacie, które posiadają wysoką pozycję i dzielą się swoją wiedzą na łamach pism branżowych lub na swoich blogach? Jeśli tak, zacznij śledzić ich aktywność, zapisz się na ciekawe newslettery, spróbuj odnaleźć ich profile na portalach społexznościowych. Po pierwsze ze względu na ich doświadczenie, ale także z powodu wartościowych treści, które mogą zainspirować Cię do stworzenia artykułu na Twojej stronie. Rzecz jasna nie powielaj tematów. Wyjątkiem są jedynie te, przy których masz coś więcej do powiedzenia lub chcesz pokazać inny punkt widzenia na dane zagadnienie.
Newslettery konkurencji
Jeśli firmy działające w Twojej branży korzystają z list mailingowych w promocji swoich usług warto się na nie zapisać, aby poznać ich punkt widzenia. Poza inspiracją do tematu być może znajdziesz lukę w ich podejściu, którą będziesz potrafił wypełnić i dodatkowo udoskonalisz swój biznes.
Monitoring fanpage
Równie dobrym sposobem na znalezienie pomysłu na temat jest śledzenie profili firm lub organizacji w mediach społecznościowych związanych z Twoją branżą. Social media to głos ludzi, warto więc przeglądać je, aby sprawdzić jakie zagadnienia są dla nich ważne i powodują najwięcej reakcji. Warto też przyjrzeć się formie w jakiej prowadzony jest fanpage, jak wygląda komunikacja odbiorcami. Może Ci to pomóc w wykreowaniu właściwego stylu tekstu.
Google alert
Ciekawym rozwiązaniem w znalezieniu pomysłu na artykuł jest skorzystanie z narzędzia Google Alerts - http://www.google.com/alerts. Dzięki niemu możesz m.in. przejrzeć dyskusje na wybrany przez Ciebie temat np. na forach. Tworząc alert będziesz informowany w określonej przez Ciebie częstotliwości o aktualnych wynikach. Dzięki temu będziesz na bieżąco. Aktualizacje będziesz otrzymywał na swojego maila.
Blogi i serwisy newsowe
Napisz do nas
Szczególnie jeśli Twoja branża związana jest z produktami używanymi w życiu codziennym warto przeglądać strony z newsami lokalnymi i globalnymi, ale także czytać strony poświęcone wybranemu tematowi związanemu z Twoją działalnością. Pomoże Ci to mocniej zakorzenić artykuł w wyobraźni czytelnika, jeśli np. wtrącisz w jego wstępie odwołanie do aktualnych wydarzeń.
Popularne treści na Twojej stronie
Jeśli napisałeś już kilka artykułów na swojej stronie warto zajrzeć w ich statystyki i sprawdzić jakiego typu treści i jakie tematy spotykają się z najliczniejszą reakcją fanów. Być może odwiedzający Twoją stronę większą wagę przywiązują do grafik, a nie tekstów? Może preferują materiały video? Przyjrzyj się im uważnie i stwórz dopasowany do nich model przekazywania informacji. Pamiętaj także o czytaniu komentarzy. Być może znajdziesz w nich np. opis problemu wynikający z niewiedzy, który się powtarza i można poprzez napisanie artykułu o jego rozwiązaniu ominąć go w przyszłości.
Może znasz lepsze metody szukania tematów na artykuł? Śmiało, podziel się nimi z innymi!