Kampanie Adwords - najczęściej zadawane pytania

Nie wszyscy wiedzą czym jest AdWords i z czym to się je :) . I dobrze, bo wcale nie muszą tego wiedzieć. Od tego jest agencja i jej specjaliści. Nie zostawiamy naszych klientów bez odpowiedzi. Dlatego właśnie powstał ten FAQ - artykuł, w którym zbieramy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Będzie on przez nas aktualizowany na bieżąco, w miarę pojawiania się nowych pytań i odpowiedzi.
2016-09-27 09:00
4 minuty czytania

Czas trwania kampanii AdWords. Dlaczego kampania powinna być ciągła?

Ciągłość kampanii i jej historia ma wpływ na wynik jakości tej kampanii. Wynik jakości jest najważniejszym obok kosztu kliknięcia czynnikiem wpływającym na pozycję naszej reklamy. Dodatkowo warto wiedzieć, że im wyższy mamy wynik jakości kampanii, tym mniej płacimy za kliknięcia w nasze reklamy. Ciągłość kampanii i jej historia nie jest głównym czynnikiem składającym się na wynik jakości, ale warto o nim pamiętać.

Koszty kampanii Google Adwords

Prowadzenie kampanii Adwords przez agencję to szansa na oszczędności na budżecie, ale z drugiej strony oczywiście dodatkowe koszty - w postaci wynagrodzenia dla agencji za prowadzenie kampanii. Wynagrodzenie to wynosi w naszym przypadku: 15% wartości kampanii, nie mniej jednak niż 250zł netto. Przy małych kampaniach może to być znacząca procentowo część budżetu. Jeżeli jednak potraktować te koszty jako wynagrodzenie za czas potrzebny do stworzenia i prowadzenia kampanii oraz uzyskanie skutecznej kampanii to okazuje się, że jest to po prostu zapłacenie specjaliście za zrobienie lepiej niż zrobilibyśmy to samodzielnie jako właściciel firmy / strony.

Specjalista Adwords prowadzi jednocześnie wiele kampanii. Jest też na bieżąco z narzędziami Google i nowinkami technologicznymi i produktowymi. Dzięki temu stosunkowo niewielkim nakładem czasu jest w stanie skonfigurować kampanię i ją zoptymalizować.

Zwykle jest w stanie wyciągnąć więcej z kampanii (niższe koszty kliknięcia, lepsze współczynniki jakości, lepsze reklamy). w skutek tego koszty kampanii mogą być niższe, a efekty lepsze.

Efekty kampanii AdWords. Po ilu miesiącach można wyciągnąć wnioski?

Odpowiedź na to pytanie zależy od budżetu kampanii. Im większy budżet, tym musimy szybciej reagować oraz szybciej mamy wystarczającą do analizy i optymalizacji ilość danych. Przez pierwszy miesiąc staramy się testować różne formaty reklam i dobrać ten, który przynosi największy zysk. Kolejne miesiące to ciągła optymalizacja, wykluczanie niewłaściwych słów kluczowych czy miejsc docelowych. Pierwsze efekty ustabilizowanej kampanii pojawiają się zazwyczaj w 2 lub 3 miesiącu działania kampanii.

Specjalista Adwords. Co wchodzi w zakres obsługi kampanii AdWords?

W zakres obsługi Kampanii AdWords wchodzi stworzenie kampanii od podstaw oraz jej optymalizacja. Niestety pozostawienie kampanii żeby “żyła własnym życiem” nie jest dobrym pomysłem. Kampanie należy optymalizować przynajmniej kilka razy w miesiącu na podstawie analizy zebranych danych. Pozwala nam to nie tracić pieniędzy na kliknięcia, które nie przynoszą konwersji. Dodatkowo w zakres naszej obsługi wchodzi tworzenie raportów podsumowujących każdy miesiąc działania kampanii.

Adwords czy SEO? Czym się różni AdWords od pozycjonowania?

AdWords (w sieci wyszukiwania) i pozycjonowanie to dwa zupełnie różne rodzaje kampanii w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie to promowanie serwisu w naturalnych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Polega na zwiększaniu wartości serwisu (optymalizacji oraz tworzeniu wartościowych treści) oraz pozyskiwaniu linków do serwisu. Pozycjonowanie rozliczane jest najczęściej w modelu powiązanym z efektami - pozycją w wynikach wyszukiwania na określone hasło. Adwords to kampania w miejscach reklamowych nad naturalnymi wynikami wyszukiwania. Reklama Adwords płatna jest za kliknięcie (model CPC czyli płacisz za kliknięcie i wejście na Twoją stronę www), ponadto pobierane jest przez agencję wynagrodzenie za prowadzenie kampanii.

Konwersja w kampanii. Czym jest konwersja z AdWords?

Konwersja to nic innego jak czynności wykonane przez użytkowników na stronie (oczekiwane przez właściciela strony akcje). Każda strona internetowa ma jakiś główny cel. Jest to na przykład sprzedaż produktu, wypełnienie przez odwiedzającego ankiety lub zostawienie swoich danych kontaktowych. Wszystko to możemy mierzyć za pomocą analityki i kierować reklamy tak, aby jak największy odsetek osób realizował określony przez nas cel.

Małe kampanie AdWords. Dlaczego przy mikrobudżecie (rzędu 300-600zł) warto oddać AdWords agencji?

Przy tak małych budżetach dobre targetowanie reklamy jest bardzo ważne, ponieważ kliknięcia w reklamę muszą pochodzić konkretnie od osób zainteresowanych usługą.

Przy kampaniach z miesięcznym małym budżetem, budżet dzienny jest bardzo mały i może kończyć się bardzo szybko i kampanie będą nieefektywne.

Widoczność w wyszukiwarce. Czym jest visibility?

Visibility, czyli widoczność. Coś co uzyskujemy wraz z prowadzeniem kampanii AdWords. Nie może być to czynnik wpływający na podjęcie decyzji, czy w ogóle chcemy mieć kampanię prowadzoną w Google AdWords, ale istnieje i warto o nim wspomnieć. Wyświetlając reklamę graficzną, tekstową czy wideo nasza reklama jest widoczna dla użytkowników danych stron. W związku z tym osoby, które nawet nie kliknęły w reklamę w jakimś stopniu zauważyły twój przekaz i jeżeli jest on dobrze zaprojektowany, to gdzieś z tyłu głowy zapamięta im się wasze logo, nazwa czy inny szczegół.

Rodzaje kampanii AdWords. Jakie są typy kampanii i kiedy ich używać?

Sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową

Tej opcji nie warto używać. Tworzy ona banery z reklamami tekstowymi. Czyli nasze reklamy tekstowe wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i w sieci reklamowej Google. O ile w sieci wyszukiwania wygląda to normalnie to w sieci reklamowej tekst jako baner nie zachęca do kliknięcia.

Sieć wyszukiwania

Sieć wyszukiwania to nic innego jak wszystkim dobrze znana wyszukiwarka Google oraz jej partnerzy (np. wyszukiwarka w onet.pl). Reklamy w sieci wyszukiwania to reklamy tekstowe, które wyświetlają się nad i pod bezpłatnymi wynikami wyszukiwania.

Sieć reklamowa

Reklamy w sieci reklamowej Google to reklama graficzna (banery różnych rozmiarów). Sama sieć reklamowa obejmuje ponad 2 miliony witryn, filmów i aplikacji. Nasze reklamy możemy kierować tematy związane z witryną, słowa kluczowe, zainteresowania oraz na konkretne witryny. Dodatkowo możemy również zawężać naszą grupę docelową  dzięki kierowaniu demograficznemu (wiek, płeć, stan rodziny itp.)

Produktowa

Napisz do nas!

Wybierz plik
Reklama produktowa wyświetla się w odpowiednich polach w wynikach wyszukiwania Google. Tworzy się ją przesyłając dokument zawierający informacje o twoich produktach oraz zdjęcie do Google Merchant Centre. Reklama produktowa wyświetla się niezależnie od reklamy tekstowej w wyszukiwarce.  

Wideo

Istnieją dwa typy reklam wideo: Reklamy In-stream i Reklamy wideo Discovery

Reklamy In-stream

Reklamy In-stream wyświetlają się przed filmami w serwisie YouTube, w ich trakcie, po nich, w partnerskich witrynach i aplikacjach wideo. Można pominąć ją po 5 sekundach. Te reklamy pozwalają zwiększać rozpoznawalność Twojej marki i produktów wśród użytkowników oglądających film. Opłata nalicza się po obejrzeniu całej reklamy lub po 30 sekundach jeżeli reklama jest dłuższa.

Reklamy wideo Discovery

Reklamy wideo Discovery wyświetlają się w na przykład w wynikach wyszukiwania YouTube, obok podobnych filmów, na stronie głównej YouTube oraz w partnerskich witrynach i aplikacjach. Użytkownik musi kliknąć miniaturkę, żeby obejrzeć reklamę

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe