Karta produktu w e-commerce. Jak stworzyć atrakcyjną dla kupującego stronę produktu?

Poznaj nasze rady jak za pomocą ICEberg CMS skonfigurować katalog produktów i stronę produktu, aby była ciekawa i intuicyjna dla odbiorców. Poradnik konfiguracji sklepu dla developerów. Jeśli posiadasz już sklep internetowy oparty o ICEberg CMS w poradniku znajdziesz podpowiedzi jak zmienić konfigurację sklepu.
2021-06-08 22:34
3 minuty czytania

Konfiguracja katalogu w sklepie - ustawienia modułu Katalog Produktów - krok 1

Aby rozpocząć pracę nad samym produktem, musisz w Module Katalog Produktów skonfigurować ustawienia.

  • Musisz ustalić co będzie separatorem ceny (np.: kropka, przecinek)

  • Ustaw jaki typ wyświetlania kategorii preferujesz– Lista czy Kafelki

  •  Jeśli używasz ceny netto oznacz, czy ma automatycznie obliczać cenę

  • Ustaw nazwy kategorii "Nazwa Kategorii”, „Nazwa kategorii 1”, „Nazwa kategorii 2” tak, aby najlepiej podzielić produkty. Dodatkowo możesz ustalić nazwy "multikategorii"

  •   Wybierz czy chcesz używać filtrów na kategoriach produktów (zaznaczasz tylko gdy korzystasz z filtrów)

  • Ustaw walutę, w której chcesz sprzedawać produkty

  • Ustaw pola, które będą w specyfikacji Twojego produktu

  • Wybierz podobne produkty, które mają wyświetlać się w tej kategorii

  • Wybierz maksymalną ilość podobnych produktów i ilość wyświetlanych znaków nazw produktu 

  • Dobierz rodzaj zooma zdjęcia produktu. Bazowo dobierany jest standardowy, ale dostępny jest wewnętrzny i soczewka

  • Dla każdego produktu ustaw czas dostawy produktu do klienta 

  • Ustaw od jakiego limitu produkt jest bestsellerem, od jakiej ilości produkt jest w niskiej ilości oraz próg wysokiej ilości produktu

  • Ustaw wielkość zdjęć w różnych widokach na liście produktów

  • Możesz ustawić obrazek, który będzie się wyświetlać gdy nie będzie żadnego zdjęcia na produkcie

Następnie w tym samym module przejdź do zakładki „Pokaż/Ukryj” i zaznacz opcje, które mają się pojawić na stronie

Dane produktu - krok 2

Wypełnij Pole „Producent” - Gdy w systemie nie mamy producenta trzeba go utworzyć. Pamiętaj o dodaniu loga producenta. Gdy go utworzysz możesz go wybrać - jednen producent do jednego produktu. Jeśli masz produkty więcej niż jednego producenta, to tak samo ich dodajesz.

Wybierz kategorię – jeśli nie mamy kategorii to analogicznie do producenta ją stwórz ją. Po utworzeniu przypisz ją do produktu. Dalej widzisz okna „kategoria 1” i „Kategoria 2” ich tworzenie nie jest obowiązkowe.

Wypełnij cenę produktu i utworzone pola „pole1”, „pole2” i „pole3” – wpisz dane (pojawią się one w specyfikacji produktów)

Wybierz ile masz dostępnych sztuk w sklepie tego produktu. Zaznacz opcję ignorowania stanu magazynowego tego produktu lub nie.

Ustaw dostępność produktu w dniach (gdy nie ma produktu w sklepie na miejscu, ale możesz go zamówić i wysłać na dane klienta)

Zaznacz lub nie checkboxa z opcją czy ma pokazywać specyfikacje produktu

Wybierz statusy produktu dostępne na liście 

Po wybraniu wszystkich ustawień niezapomnij kliknąć "ZAPISZ"

Zdjęcia produktów i inne załączniki. Zakładka Pliki- krok 3

 Dodaj zdjęcia, filmy które wyświetlą się na stronie produktu.Zielony wykrzyknik dodaje zdjęcie, jako zdjęcie tytułowe (główne)

Powiązane produkty - krok 4

W zakładce powiązane produkty dodaj produkty, które chcesz, żeby wyświetlały się kupującemu i zachęciły go do zakupu - dodania kolejnych rzeczy do koszyka lub dalszego przeglądania.

ICEberg CMS umożliwia wiązanie produktów ręcznie oraz automatycznie. Automatyczne wiązanie produktów ze sobą można włączyć w ustawieniach modułu katalogu produktów. Mogą być prezentowane podobne produkty m.in. tego samego producenta lub z tej samej kategorii. 

Opis produktu - krok 5

 Opis produktu jest najważniejszym elementem na stronie produktu, ponieważ to na nim skupia się klient. Warto, żeby opis zawierał zdjęcia cechy produktu oraz jakieś wyróżnienia.

  • Opis krótki

  • Opis długi

To główny opis, który zawiera cały opis produktu, który ma zaważyć o tym czy klient kupi nasz produkt, czy nie. Dobrze, żeby był zrozumiały, konkretny, powinien zawierać główne zalety produktu.

Przykłady realizacji naszych sklepów internetowych

Porozmawiaj z nami o Twoim sklepie

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe