Personalizacja w marketingu - bądź bliżej odbiorcy!
Już w pierwszym wystąpieniu Johna Taylora była mowa o głębokiej personalizacji. Chwilę później Anna Jakubowski przybliżyła ideę przyświecającą działaniom Coca - Coli. Tego typu przykładów można by wymienić więcej. Ważnym jest jednak generalne przesłanie - być bliżej odbiorcy, wchodzić w nim dialog i podchodzić do niego personalnie. Starać się zrozumieć jego jednostkowe potrzeby - o tym powinien pamiętać każdy marketer tworząc kampanię. Jeżeli dodamy do tego wszystkiego emocje, to możemy być pewni, że nasze działania przyniosą zamierzone efekty.
Niestandardowe działania marketingowe - nie bój się!
Słynne myślenie niestandardowe to nie wyświechtany frazes, ale jedna z najlepszych porad jakie można dać każdemu marketerowi. Zastanawiasz się czy Twoja firma powinna pojawić się w niestandardowych mediach społecznościowych? Martyna Tarnawska z Socjomanii udowadnia, że kampania nawet w takim medium jak Tinder... ma sens. Jeśli więc aplikację randkową da się wykorzystać do rekrutacji, tak jak to zrobiła to agencja TBWA to może i Ty powinieneś przekonać się do takich działań? Podobnie jest z targetowaniem reklam - Adrian Martinez z FastTony.es pokazał na podstawie case’ów w jaki sposób poszukiwać swojej grupy docelowej czy ustawić kampanię idealnie odpowiadającą na potrzeby potencjalnych klientów. Niestandardowe podejście do reklam na Facebooku, takie jak zgranie startu kampanii z określoną pogodą idealnie dopasować nasze kampanie do potencjalnych odbiorców.
Strategia produktowa - myśl szerzej niż tylko o marketingu online
Sieć to miejsce idealne do prowadzenia działań marketingowych. Dostępność social mediów, możliwość tworzenia contentu - to wszystko jest bardzo ważne. Czasem jednak warto dać klientowi doświadczyć czegoś realnie. Przyjazd ciężarówek Coca-Coli do miasta to tylko jeden z przykładów. Marka może także wejść w kontakt za pomocą murali o czym mówił Kuba Żuk z Good Looking Studio. Także niestandardowe połączenia produktów to ciekawy pomysł - o tym mówił Martin Wolf, powołując się na case sklepu sprzedającego sneakery - Kith. Swoim klientom marka oferuje jednak nie tylko buty, ale też...płatki śniadaniowe. Wbrew pozorom jest to dość oczywiste i sensowne połączenie - wynikające z badania przyzwyczajeń konsumenckich klientów.
Marketing video - era nowego formatu
Choć w poprzednim punkcie wiele było o działaniach wychodzących poza sieć, nie sposób nie wrócić do tematu formatu, który w sieci sprawdzi się doskonale. O video jako języku komunikacji opowiadał CEO Kalicińscy - Jakub Kaliciński. Naturalne, łatwe do przyswojenia przez odbiorców - coraz łatwiejsze do samodzielnego stworzenia. Video wchodzi w nową erę i warto o tym pamiętać. Liczą się już nie tylko poziome formaty. Coraz więcej młodych ludzi przyzwyczaja się do filmików w pionie, które są wymuszone przez kształt smartfona. Dlatego nie bójmy się pionowych formatów, w nich też tkwi ogromny potencjał.
Marketing startupu - nie poddawaj się
Michał Sadowski z Brand24 opowiedział historię swojej firmy od samego początku jej powstawania. Po co? Po to, żeby pokazać, że tworzenie start-upu to nie tylko świetna zabawa. To przede wszystkim ciężka praca i sporo wyrzeczeń. Brand24 12 razy próbował wyjść na rynek. Ile z Was by już odpuściło? A jednak chłopaki się nie poddali i teraz ich produkt sprzedawany jest na całym świecie. Zapamiętaliśmy jeszcze jedną bardzo ważną rzecz z tej prezentacji. Nie używajcie “buzzwordów”. Przedstawiajcie swój produkt tak, jak by na przeciwko Was stała osoba, która nie ma pojęcia o marketingu i słowa takie jak CRM, KPI czy ROI nic jej nie mówią. Macie wtedy większą pewność, że osoba z drugiej strony zrozumie jak działa Wasz produkt i go kupi.
Sztuka prezentacji
Jeszcze jedna rada na koniec - prezentowanie to prawdziwa sztuka. To, co zwróciło naszą uwagę to naprawdę wysoki poziom wystąpień. Świetnie przygotowane prezentacje, ciekawy dobór grafik i przede wszystkim sam sposób przemawiania. Zachęcający do słuchania, przedstawiający najważniejsze informacje - po prostu inspirujące.
Na zakończenie chcieliśmy podziękować organizatorom, którzy myślą o młodych marketerach. Przy tak dużym evencie jakim był Marketing Summit 2016 zorganizowali też mniejszy, który dał możliwość wysłuchania ciekawych prezentacji dla osób, które dopiero “wchodzą” w branżę. Były to dwa dni konkretnej wiedzy, która na pewno pomoże nam w dalszej pracy. Oby takich eventów powstawało jak najwięcej.