Wybór systemu płatności online
Życie to nieustanne dokonywanie wyborów. Wiele zależy od potrzeb i wymagań danej osoby. Czytając ten artykuł nie znajdziesz gotowej odpowiedzi na pytanie: który system płatności online wybrać, ale na pewno zdobędziesz rozeznanie w rankingu płatności online oraz uzyskasz pomoc w wyborze najlepszego dla Ciebie operatora płatności online.
Przygotowane poniżej zestawienie jest odpowiedzią dla wszystkich, którzy mają zamiar nawiązać współpracę z systemem płatności internetowych, ale kompletnie nie wiedzą, co wybrać?
Płatności online dla sklepów internetowych to konieczność
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga instalacji płatności online. Wielu przedsiębiorców staje przed dylematem, jaki system płatności online wybrać. System płatności online to system udostępniany firmie w celu przyjmowania płatności od klientów. Skierowany jest głównie do branży internetowej, sklepów online i pojedynczych stron. Płatności online mają za zadanie przyspieszyć transakcję zakupu, w zamian za co operator pobiera prowizję.
W 2021 roku w rankingu płatności internetowych online czyli zestawieniu kilku najpopularniejszych firm górowały: Blue Media, PayU, HotPay, Dotpay i Tpay.
Płatności elektroniczne Blue Media
Blue Media znajduje się na pierwszym miejscu w rankingach programów do płatności online. Firma Blue Media działa od 1999 roku i jest polskim przedsiębiorstwem. Obsługuje ponad 90% wszystkich płatności online w Internecie. Współpracuje z dużymi graczami jak banki czy operatorzy telefonów, ale od pewnego czasu zaczyna działać także wśród mniejszych firm. Oferuje najniższą prowizję na rynku, możliwość wynegocjowania korzystniejszych warunków oraz wiele dostępnych integracji. Mimo, to jest marką słabo rozpoznawalną wśród konsumentów, a koszty aktywacji programu są wysokie.
Płatności elektroniczne PayU
Drugie miejsce w rankingu płatności internetowych należy do PayU. Jest to jeden z najpopularniejszych operatorów płatności online w sklepach. Jest jednak droższy od konkurencji (prowizje za transakcje to ok. 2,3% bez promocji). Tutaj także mamy możliwość negocjowania korzystniejszych warunków, jednak wymogiem jest dosyć spory obrót. Jest to pewny operator dla dużych sklepów. Operator udostępnia system w polskiej i angielskiej wersji językowej. Zapewnia bezpłatne wypłaty i zwroty środków. Jest rozpoznawalny wśród klientów. Mimo, to nalicza dość wysokie prowizje, nie posiada usługi Paysafecard, Direct Billing i SMS Premium, generuje spore koszty aktywacji usługi płatności online, oraz oferuje jedynie dwa rodzaje obsługiwanych kart płatniczych: VISA i MasterCard.
Płatności elektroniczne HotPay
Trzecie miejsce w rankingu płatności online należy do HotPay. Operator płatności HotPay oferuje niskie prowizje od transakcji (ok. 1,45%) i tym zyskuje w rankingu płatności online. HotPay obsługuje osoby bez działalności gospodarczej oraz obsługuje usługę SMS Premium. Posiada sporo dostępnych integracji z systemami sklepowymi, a także duży wybór portfeli płatniczych i płatności mobilnych. Mimo to, nalicza wysokie koszty zwrotu i odpłatną kartę płatniczą.
Wybór systemu do płatności online
Planując wybór systemu płatności online trzeba wziąć pod uwagę miesięczny obrót w e-sklepie. Od miesięcznego obrotu zależy bowiem ostateczna wartość prowizji jaką proponuje nam operator. Im większy obrót, tym firma obsługująca płatności może zaoferować lepsze warunki. Należy także rozeznać się jakie płatności online chcemy wprowadzić do danego e-commerce. Obecnie większość klientów jest już przyzwyczajona do szybkich płatności, a każdy z klientów ma swój ulubiony sposób zapłaty. Dla jednej osoby będzie to BLIK, dla innej karta kredytowa a dla jeszcze innej szybki przelew. Istotne jest także to na jakiej platformie prowadzony jest dany e-sklep. Większość popularnych płatności posiada gotowe wtyczki dla popularnych silników e-sklepów . Trzeba zwrócić uwagę, że większość operatorów płatności online wymaga opłaty aktywacyjnej. Za wyjątkiem PayU wszyscy operatorzy płatności online posiadają też integrację z PayPal.
Płatności online a odczucia klientów
Za sprawą pandemii, znacząco wzrosła liczba osób robiących zakupy w internecie. Coraz więcej przedsiębiorców zamierza tworzyć sklepy internetowe dla swoich stacjonarnych biznesów. Jest to kierunek jak najbardziej właściwy. Klienci wolą zakupy przez internet dzięki szybkości zakupów, dostępności sklepu online przez całą dobę, braku limitu zastanawiania się nad tym co chce się kupić, wygodzie możliwości robienia zakupów online. Płatności online pomagają w tym, aby odczucia klientów z procesu zakupu były pozytywne, a transakcja przebiegła sprawnie i szybko. Brak płatności online w sklepie internetowym skutkuje najczęściej niedokończonymi zakupami. Właściwie ciężko w 2021 roku spotkać sklepy, które płatności online nie mają.
Prowadząc sklep internetowy warto dać klientom możliwość płacenia różnymi metodami. Tak, aby każdy mógł wybrać tę formę płatności online, którą lubi.Dlatego też coraz częściej nie tylko włączamy jedną z platform płatności oferującą wybór metody płatności, ale wręcz dajemy klientowi sklepu możliwość wybrania jednej z kilku platform płatności - integrujemy, włączamy w jednym sklepie zarówno PAYU jak i DotPay / Przelewy24.