Co charakteryzuje landing page?
Landing page to najczęściej długa strona. Wynika to z tego, że na wiele różnych sposobów, różnorodnymi argumentami próbujemy przekonać użytkownika, który ją odwiedzi i jest zainteresowany usługą, do tego by wykonał najbardziej pożądaną przez nas akcję.
Co to jest konwersja?
Konwersja to inaczej cel kampanii. Jest to oczekiwana przez właściciela serwisu akcja wykonywana przez użytkownika.
W przypadku firmy usługowej, jaką jest Krakweb, konwersją jest wysłanie zapytania ofertowego. Poza główną konwersją, na landing page’u, mogą się pojawiać także akcje alternatywne.
Elementy Landing Page
Landing Page składa się z wielu sekcji. Są to zwykle elementy wielkości około jednego ekranu i dotyczące jednego aspektu danego tematu.
Przykładowymi elementami landing page są:
- top graficzny, który może też być slajderem i służy do zrobienia dobrego pierwszego wrażenia i szybkiego przedstawienia usługi
- informacje o usłudze, czyli przedstawienie za pomocą opisu danej usługi
- informacje dodatkowe,
- sekcja klienci, gdzie umieszczane są często logotypy marek, z którymi się współpracuje
- referencje, będące dowodem na rzetelność i profesjonalizm firmy
- pliki do pobrania - miejsce w którym udostępnia się pliki osobom odwiedzającym landigng page
- galeria - służąca do prezentacji np. realizacji, projektów graficznych czy też zdjęć produktów,
- formularz kontaktowy - pozwalający przesłać szybkie zapytanie
Pliki do pobrania - case study
Żeby w dodatkowy sposób przekonać użytkownika, o jakości Twoich usług czy produktów, możesz udostępnić do pobrania plik z case study, czyli dokumenty z analizą przypadków np. wdrożeń stron internetowych. Pobranie pliku z case study jest dodatkową konwersją na stronie. Główną konwersją jest natomiast wysłanie zapytania ofertowego. Użytkownik może to zrobić na dwa sposoby: wypełniając krótki formularz lub przechodząc do rozbudowanego formularza wypełnienia briefu online.
Zarządzanie landing page
Przejdę teraz do panelu administracyjnego i pokażę jak skonstruowany jest landing page.
Po zlokalizowaniu w strukturze podstrony landing page, którą chcesz przeedytować, naciśnij jej nazwę i wejdź do środka. Landing page jest złożony z sekcji. Taki podział obowiązuje zarówno na front-endzie, czyli z punktu widzenia użytkownika wchodzącego na stronę internetową, jak i dla administratora, gdzie podział jest analogiczny. W panelu administracyjnym znajduje się lista sekcji, z których składa się landing page. Masz też możliwość dodania nowej dodatkowej sekcji. Sekcje te możesz:
- zamieniać miejscami przeciagając elementy
- edytować
- kasować
Edycja sekcji landing page
Przejdźmy do edycji sekcji nr 1. Żeby wejść w edycję kliknij drugą ikonę, czyli w ikonę pliku. Po kliknięciu, twoim oczom ukaże się znany już z innych miejsc w systemie formularz, za pomocą którego możesz przeedytować i przeformatować tę sekcję. Zmiany zapiszesz przyciskiem poniżej. Jest to standardowa procedura edycji tekstu.
W tym miejscu możesz nadać też nazwę sekcji. Nazwa ta jest później użyta w nawigacji, czyli w menu z boku strony. Warto więc, żeby w większości sytuacji nazwa sekcji była możliwie krótka.
Po wprowadzeniu zmian nowa wersja tego dokumentu pojawia się na górze, w okienku wersjonowanie, w którym znajduje się lista dotychczasowych wersji tej podstrony. Wersjonowanie, które jest widoczne w wielu typach treści w naszym systemie, ułatwia powrót do wersji sprzed edycji, w przypadku popełnienia błędu, lub sprawdzenie historii edycji.
Ustawienia sekcji landing page
Możesz też zmienić ustawienia sekcji. By mieć tę możliwość, naciśnij ikonę koła zębatego. Wchodząc tutaj, zobaczysz ustawienia takie jak: kolor tła sekcji, kolor tekstu, obrazek. Są to elementy, które potrzebne są deweloperowi do tego, żeby można było połączyć tutaj tekst ze zdjęciami. Redaktorowi te elementy są potrzebne w sytuacji, gdy potrzeba zmienić, podmienić elementy na stronie. Pozwala to nie tylko zmienić teksty, ale też zmieniać na przykład top strony czy obrazki w poszczególnych sekcjach. Obecność tych kilku pól pozwala skonfigurować landing page w taki sposób, że w późniejszym etapie nie tylko jego treść, ale też jego wygląd będzie można w pewnym zakresie zmieniać. Wymaga to jednak tego, żeby wcześniej te opcje zostały użyte przez developera podczas konstruowania szablonu wyglądu landing page.
Landing page jako osobny serwis internetowy
Landing Page może być także osobną stroną internetową. Przykładem takiej strony jest nasz landing page dotyczący konkursów internetowych. Jest to strona wykorzystująca osobną kreację i osobny szablon niż ten użyty na stronie firmowej. Tak jak wszystkie landing page zarówno i ten jest długą, przewijaną stroną z wieloma sekcjami, odpowiadającymi za różne tematy. Taka podstrona posiada nawigację, która obejmuje tylko poruszanie się po tej podstronie. Landing page zwykle nie przekierowuje do serwisu firmowego. Taki zabieg pozwala utrzymać użytkownika wewnątrz landing page i nakłonić go do tego, żeby wykonał konwersję. Często nawet kliknięcie w logotyp nie przekierowuje do strony firmowej, a jedynie sprawia, że użytkownik zostaje przeniesiony do góry strony. Utrudnia to użytkownikowi wyjście ze strony - przejście w inne miejsce. Zaletą takiej konstrukcji landing page jest to, że koncentruje on uwagę osoby odwiedzającej, tylko na tym, co dzieje się tutaj i zwiększa szansę podjęcia decyzji o zostawieniu danych kontaktowych, czyli oczekiwanej przez administratora landing page konwersji. Na tym landing page w przeciwieństwie do strony Krakweb.pl jest tylko jedna, domyślna akcja - wypełnienie formularza.
Landing page jako część firmowej strony www
Istnieje też możliwość stworzenia Landing Page w alternatywny sposób - Landing Page jako część serwisu firmowego. Tutaj stosowane są już różnorodne rozwiązania. Najczęściej w tym wariancie, nawigacja pozwala użytkownikom przechodzić do innych stron danego serwisu. Nie ma tutaj blokady, uniemożliwiającej opuszczenie strony. Tak, jak wcześniej wspomniałem, możesz też udostępnić użytkownikowi możliwość zrobienia dodatkowej konwersji (wykonanie celu pobocznego). Popularne są takie alternatywne sposoby pozyskania leada jak np. “zostaw swój numer” - wywoływane przyciskiem lub ikonką. W ten sposób dajesz użytkownikowi możliwość, wybrania czynności, jaką chce wykonać.
ICEberg CMS - Możesz!