Listy produktów - Nowości, Promocje, Bestsellery i Ostatnio oglądane na stronie głównej sklepu internetowego

Unsplash / Reuben Mansell

2024-02-02 14:08
6 minut czytania

Listy produktów odgrywają kluczową rolę w powodzeniu sklepu internetowego. Prezentują one różnorodność dostępnej oferty i pomagają klientom szybko i sprawnie poruszać się po szerokiej gamie produktów. W tym artykule zastanowimy się nad znaczeniem prezentowania na stronie głównej sklepu internetowego nowości, promocji, bestsellerów i ostatnio oglądanych produktów. W ten sposób sprzedawcy internetowi mogą przyciągnąć uwagę klientów, zwiększyć sprzedaż i poprawić ogólne doświadczenie zakupowe.

Lista produktów - nowości

Co to są produkty - nowości w sklepie internetowym?

Sekcja „Nowości” odnosi się do kolekcji produktów dodanych ostatnio do asortymentu sklepu internetowego. Prezentowanie nowych produktów odgrywa kluczową rolę w przyciąganiu uwagi klientów i zwiększeniu sprzedaży. Sprzyja poczuciu świeżości i ekscytacji wśród potencjalnych nabywców, zachęcając ich do zapoznania się z najnowszą ofertą.

Lista produktów nowości na stronie głównej skierowana jest do użytkowników, którzy poszukują nowości. Są to osoby z branży,  osoby innowacyjne,  osoby zainteresowane nowinkami technicznymi i produktowymi.  Osoby takie są bardziej skłonne kupić nowe produkty przed innymi. 

Jak zaprojektować i wdrożyć listę produktów - nowości w sklepie internetowym?

Zaprojektowanie atrakcyjnej wizualnie sekcji dla nowo przybyłych ma kluczowe znaczenie dla jej skuteczności. Można to osiągnąć, stosując przyciągające wzrok elementy wizualne, takie jak wysokiej jakości zdjęcia produktów i angażujące schematy kolorów. Ponadto jasne oznakowanie i kategoryzacja są niezbędne, aby pomóc klientom łatwo znaleźć nowe produkty. Przejrzyste etykiety i elementy nawigacyjne pomagają klientom bez trudu zorientować się w nowościach w sklepie.

Korzyści dla klientów i firmy z wprowadzenia listy nowości

Wprowadzenie nowych produktów poprzez sekcję „Co nowego” przynosi korzyści zarówno klientom, jak i firmie. Klientom pomaga to być na bieżąco z najnowszymi trendami, nowościami i nowościami dotyczącymi ich ulubionych marek. Z drugiej strony, dla firmy prezentacja nowych produktów zwiększa zaangażowanie klientów, stymuluje sprzedaż i poprawia ogólny wizerunek marki na rynku.

Prezentowanie na stronie głównej rotującej listy najnowszych produktów dodanych do sklepu pomaga również w pozycjonowaniu -  wspiera indeksowanie nowych podstron,  nowych  produktów.

 

Lista produktów - Promocje

Co to są promocje i produkty promowane w sklepie internetowym?

Promocje odnoszą się do różnych technik marketingowych stosowanych przez sprzedawców internetowych w celu zwiększenia sprzedaży i stworzenia wśród klientów poczucia pilności. Techniki te obejmują oferowanie rabatów, ofert specjalnych, ofert pakietowych, promocji ograniczonych czasowo itp. Promocje odgrywają kluczową rolę w wywieraniu wpływu na decyzje zakupowe klientów i zwiększaniu sprzedaży.

Produkty promowane w sklepie internetowym mogą mieć jednak dwa znaczenia.  Podobnie zresztą jak w sklepie stacjonarnym.  Promocja produktów może oznaczać ich wizualne wyróżnienie bez zmiany ceny.  Najczęściej jednak  w boksie takim prezentujemy produkty z promocjami cenowymi, czyli rabatami. 

Jak zaprojektować i wdrożyć listę produktów promowanych? 

Wyróżnienie promocji produktów wymaga strategicznych elementów projektu wizualnego. Banery lub plakietki mogą służyć do zwracania uwagi na oferty promocyjne. Połączenie atrakcyjnego tekstu i przekonujących elementów projektu pomaga przyciągnąć uwagę klienta i zachęcić go do dokonania zakupu. Dodatkowo podanie jasnych i zwięzłych informacji o promocji, takich jak procent rabatu, ograniczony czas trwania czy specjalne korzyści, jest niezbędne w motywowaniu klientów do działania.

Jeśli promowane produkty oznaczają promocje cenowe to zaprezentuj na liście produktów zarówno cenę promocyjną, jak i cenę przed promocją.  Pamiętaj o wymogach prawnych związanych z informowaniem klienta o cenie standardowej oraz najniższej cenie w ciągu 30 dni przed promocją. 

Korzyści dla klientów i firmy z uruchomienia listy produktów promowanych na stronie głównej

promocje produktów zapewniają korzyści zarówno klientom, jak i firmie. Klienci mogą cieszyć się oszczędnościami i ekskluzywnymi ofertami, dzięki czemu ich zakupy będą bardziej satysfakcjonujące. W przypadku firmy promocje pomagają zwiększyć sprzedaż, poprawić lojalność klientów i ułatwić rozliczanie zapasów, zachęcając klientów do zakupu produktów ze zniżką lub w pakietach.

Eksponowanie na stronie głównej produktów z promocjami cenowymi zwraca uwagę klientów szukających najlepszych okazji.  Zapewni to sklepowi internetowemu Powracające wizyty.  Box zbierający na stronie głównej promocji jest bowiem łatwą do przyswojenia informacją, w efekcie której szukający okazji częściej i chętniej odwiedzają sklep internetowy.  Nie muszą bowiem szukać promocji na podstronach kategorii czy nawet dedykowanej podstronie z listą wszystkich promocji. 

Lista produktów - Bestsellery

Co to są bestsellery w sklepie internetowym?

Bestsellery to produkty, które cieszą się największą popularnością i są najbardziej poszukiwane przez klientów. Prezentowanie bestsellerów na stronie głównej pomaga budować i wzmacniać zaufanie klientów. Daje potencjalnym nabywcom wyobrażenie o produktach, którym inni zaufali i pokochali je.

Istnieje grupa klientów, którzy szukają sprawdzonych rozwiązań,  ufają produktom najczęściej kupowanym jako sprawdzonemu wyborowi.  Do tych klientów trafisz, prezentując na stronie głównej boks bestsellery.  Będzie on zbierał w jednym miejscu w sposób przystępny i łatwy do użycia bestsellery wszystkie lub według wybranych przez ciebie kategorii.  Można bowiem w takim boksie prezentować tylko bestsellery z wybranej kategorii lub boksów takich co robić kilka po jednym dla różnych kategorii.

Jak zaprojektować i wdrożyć listę bestsellerów na stronie głównej sklepu internetowego?

Organizowanie bestsellerów w kuszący i atrakcyjny wizualnie sposób jest niezwykle istotne. Przejrzyste sekcje lub siatki z wysokiej jakości zdjęciami produktów, zwięzłymi opisami i informacjami o cenach ułatwiają klientom nawigację po bestsellerach. Co więcej, włączenie elementów mediów społecznościowych, takich jak recenzje i oceny klientów, jeszcze bardziej zwiększa popularność najlepiej sprzedających się produktów, wzmacniając zaufanie klientów.

Korzyści dla klientów i firmy z wdrożenia listy bestsellerów na stronie głównej sklepu internetowego

Dla klientów wiedza, które produkty cieszą się zaufaniem i które kochają inni, dodaje im pewności w podejmowanych przez nich decyzjach zakupowych. Pewność, że inni mieli pozytywne doświadczenia z tymi produktami, pomaga potencjalnym nabywcom czuć się bardziej komfortowo podczas zakupów. Dla firmy prezentowanie bestsellerów może prowadzić do zwiększenia sprzedaży, poprawy reputacji marki i budowania zaufania klientów w dłuższej perspektywie.

Lista produktów - Ostatnio oglądane

Jak działają ostatnio oglądane (lista produktów) w sklepie internetowym?

Funkcja „Ostatnio oglądane” wyświetla produkty, które klient ostatnio odwiedził w sklepie internetowym. Ta funkcja koncentruje się na spersonalizowanych rekomendacjach, przypominając klientom o ich przeszłych zainteresowaniach i ułatwiając dostęp do wcześniej przeglądanych pozycji.

Personalizacja ta ułatwia użytkownikom kontynuację zakupów w przypadku ich porzucenia.  Ułatwia też cykliczne zakupy tych samych produktów, a także dokończenie procesu decyzyjnego.  Nie musimy się bowiem wtedy jako użytkownik zastanawiać się, nad jakim produktem zastanawialiśmy się ostatnio dokonując wyboru.

Jak zaprojektować i wdrożyć ostatnio oglądane produkty w sklepie internetowym?

Skuteczne wdrożenie funkcji „Ostatnio wyświetlane” wymaga łatwego dostępu i wyraźnej widoczności na stronie głównej. Umieszczenie tej funkcji w widocznym miejscu, np. na pasku bocznym lub w dedykowanej sekcji, pozwala klientom szybko ponownie odwiedzić produkty, którymi byli zainteresowani. Korzystanie z atrakcyjnych wizualnie wskazówek, takich jak miniatury i nazwy produktów, pomaga klientom rozpoznać wcześniej oglądane produkty. 

Korzyści dla klientów i firmy z wdrożenia listy produktów ostatnio oglądanych w sklepie internetowym

Funkcja „Ostatnio oglądane” zapewnia klientom spersonalizowane zakupy. Pozwala im łatwo wyszukiwać wcześniej oglądane produkty bez konieczności zapamiętywania szczegółów przedmiotu lub ponownego poruszania się po sklepie. Z punktu widzenia firmy funkcja ta zwiększa zaangażowanie klientów poprzez wygodne prezentowanie interesujących ich produktów. Dodatkowo usprawnia ogólną nawigację na stronie i prezentuje potencjalne możliwości sprzedaży dodatkowej, przypominając klientom o produktach powiązanych lub uzupełniających.

Podsumowanie

Korzystanie z nowych produktów, promocji, bestsellerów i ostatnio przeglądanych list produktów na stronie głównej sklepu internetowego ma ogromny wpływ na doświadczenia użytkowników, sprzedaż i satysfakcję klientów. Stosując skuteczne systemy projektowania sklepów internetowych i zarządzania treścią handlu elektronicznego, firmy mogą optymalizować i ulepszać listy produktów, co prowadzi do większego zaangażowania, poprawy współczynników konwersji i skuteczniejszej platformy sprzedaży detalicznej online. 

Nie można przeceniać znaczenia list produktów na stronie głównej sklepu internetowego. Prezentowanie nowych produktów, promocji, bestsellerów i ostatnio oglądanych produktów nie tylko informuje klientów i angażuje ich, ale także napędza sprzedaż i poprawia doświadczenie handlu elektronicznego. Wdrażając atrakcyjne wizualnie projekty, przejrzyste oznakowanie i łatwą nawigację, firmy mogą skutecznie i skutecznie prezentować swoje produkty potencjalnym nabywcom, zapewniając wszystkim satysfakcjonujące doświadczenia zakupowe.

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe