Metody na zminimalizowanie strat
W tym okresie sekcje marketingu podejmują trudne decyzje, by tak zmniejszyć koszty, aby nie wpływało to na efektywność ich działań. Rozważne rozpatrywanie budżetu to jedno z ważniejszych wyzwań jakie stoją przed działami marketingowymi jak i każdym segmentem światowej gospodarki. Firmy muszą teraz tak dobierać środki, by mimo cięć budżetu nadal wykonywać usługi na wysokim poziomie.
Wracając do strategii zapobiegania kryzysowi, 70% ankietowanych marketerów w Stanach Zjednoczonych wdrożyło ustalenia o zmniejszeniu kosztów na media tradycyjne wykorzystując większe środki na media internetowe. Niewiele ponad połowa osób zajmująca się marketingiem zrezygnowała z działań mających na celu kreowanie wizerunku marki na rzecz działań zmierzających do aktywnego pozyskiwania klientów. Poza tym 40% z nich uwzględniło w swoich planach marketingowych zakup tańszych mediów.
Zmiany w strategii marketingowej
Zadziwiający jest fakt, że w Stanach Zjednoczonych, będących domeną przedsiębiorstw opartych w dużym stopniu na polityce marketingowej, dział marketingu został ujęty przez marketerów jako wydatek - w ten sposób odpowiedziało 40% ankietowanych. Na szczęście 60% uważa marketing za jeden z głównych celów przedsiębiorstwa i wyróżniają go w kategorii inwestycji w rozwój firmy.
(Na podst. raportu “2009 ANA/MMA Marketing Accountability Survey”, przygotowanego przez Association of National Advertisers and Marketing Management Analytics.)