Czym jest mikroserwis?
Mikroserwis to strona internetowa skupiająca się na jednej konkretnej części oferty (produkt, grupa produktów, promocje, wybrane usługi itp.). Może być on podstroną strony głównej, ale może także posiadać odrębny URL.
Jak zbudowany jest mikroserwis?
Wygląd tego rodzaju strony zależy od strategii firmy, bądź rodzaju oferty. Może być zbudowana na podobieństwo:
- landing page
- longscroll
- strona z podstronami
Od podobnych czynników zależy także design mikroserwisu. Doświadczenie pokazuje, że może być on graficznie pasujący do strony głównej, ale także nie ma przeciwwskazań, by był zupełnie niezależnym graficznie bytem.
Cele mikroserwisu.
Mikroserwisy tworzy się po to, by osiągnąć zamierzony cel, czyli by doszło do konwersji. Najczęściej konwersją jest dokonanie przez odwiedzającego stronę użytkownika, natomiast mogą być nimi także np. pobranie PDF, wypełnienie formularza, zapisanie się na webinar.
Byś lepiej przyswoił wszystkie informacje i dowiedział się jeszcze czegoś, nie będę Cię męczył tekstem. Zobacz specjalnie przygotowaną przez nas prezentację na temat mikroserwisów, na przykładzie branży IT, z która współpracujemy.