Zalety Google AdWords
- Szukajcie, a będzie Wam dane
Każdy użytkownik otwiera wyszukiwarkę, ponieważ czegoś szuka: informacji, produktu, usługi, bądź firmy. Wpisuje frazę i liczy na to, że otrzymane wyniki pomogą mu szybko znaleźć potrzebną stronę. Kiedy już na jego ekranie pojawią się odpowiedzi pasujące do jego zapytania szybko przechodzi na jedną z pierwszych stron. Warto zatem maksymalnie ułatwić mu znalezienie Twojej oferty. Pojawienie się na pierwszych miejscach wyników wyszukań spowoduje, że ogromna rzesza potencjalnych klientów wejdzie na Twoją stronę i skorzysta z przedstawionej tam oferty.
- Reklama i efekty w mgnieniu oka
System AdWords umożliwia publikację reklamy natychmiast po jej utworzeniu. Praktycznie kilka minut po stworzeniu przez Ciebie tekstu użytkownicy mogą już w niego klikać i korzystać z Twojej oferty.
- Dokładny budżet i płatność tylko za efekty
Planując reklamę w Google AdWords możesz dokładnie określić budżet, jaki chcesz na nią przeznaczyć. Dodatkową zaletą jest płatność tylko za efekty, czyli kliknięcia w Twoje ogłoszenie. W takiej sytuacji możesz dokładnie analizować, które reklamy są najbardziej zyskowne i które rozwiązania są dla Ciebie najbardziej korzystne. Dzięki temu tak dostosujesz reklamę i budżet, że wydając coraz mniej, będziesz zarabiał coraz więcej.
Z wyszukiwarki Google korzysta około 14 mln Polaków. Chwytliwa i ciekawa reklama, która wyświetla się na pierwszych miejscach wyszukiwań zapewni Ci więc miliony odbiorców. Przy takich statystykach masz większą szansę na zdobycie klientów i pomnożenie swoich zysków.
- Za dobre sprawowanie - bonus
Reklamy, które mają dużą skuteczność, a więc takie z wysokim CTR, w które klika duży odsetek ludzi, otrzymują od Google bonus - ich pozycja na liście linków sponsorowanych rośnie. Google faworyzuje w ten sposób popularne, odpowiadające potrzebom użytkowników linki. Warto zatem mądrze skonstruować swoją reklamę i cieszyć się z lepszej pozycji bez konieczności zwiększania budżetu.
- Mówię do Ciebie i Ciebie, a do Ciebie już nie, czyli targetowanie
System AdWords pozwala na dokładne targetowanie reklamy. Możesz wybrać z dokładnością do państwa, województwa czy nawet miasta, gdzie ma być wyświetlana Twoja reklama. Dodatkowo możesz określić czas publikacji i reklamować się tylko w określonych godzinach, lub tylko w sezonie. Takie możliwości ustawienia publikacji pozwalają Ci dostosować reklamę tak, aby przynosiła największe zyski i docierała tylko do osób, które naprawdę zainteresowane są Twoją ofertą.
Zalety reklamy w Google AdWords są niezaprzeczalne. Warto reklamować się za pomocą tego narzędzia. Należy jednak pamiętać, że o jego skuteczności i sukcesie decyduje dobór odpowiednich słów kluczowych. A skąd wiadomo, które frazy są dla Ciebie najlepsze? Tutaj pomocne okazuje się Google Keyword Tool.
Pokaż swoje słowa, a ja powiem Ci, co wybrać,
czyli Google Keyword Tool
Jest to narzędzie, które analizuje najlepsze słowa kluczowe.
W oknie wpisujesz proponowane frazy. Po naciśnięciu przycisku Szukaj program wygeneruje Ci propozycję słów kluczowych, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników internetu.
W opcjach zaawansowanych możesz dodatkowo określić obszar i języki, w jakim ma się wyświetlać reklama, zaproponować tylko treści dla dorosłych, wyświetlić statystyki dla wyszukań z komputerów stacjonarnyh i laptopów, wszystkich urządzeń przenośnych, urządzeń z przeglądarką WAP i urządzeń z przeglądarką posiadającą wszystkie funkcjonalności. Na końcu możesz ułożyć je w kolejności ze względu na wyszukiwania lokalne lub globalne, konkurencyjność, szacowaną średnią CPC lub udział w wyszukiwarkach.
Po naciśnięciu przycisku Szukaj system wygeneruje Ci listę najpopularniejszych fraz spełniających wybrane kryteria.
W tym momencie lista ułożona jest od fraz najbardziej pasujących do Twoich propozycji. Możemy teraz sprawdzić, jaka jest na nie konkurencyjność, ile wynosi miesięczne wyszukiwanie globalne - czyli w całej wyszukiwarce google.pl bez względu na miejsce, oraz lokalnie, czyli w przypadku ustawienia regionu lub miasta, w tym konkretnym regionie. W ostatniej kolumnie opublikowany jest wykres trendów wyszukań, który pokazuje kiedy najwięcej użytkowników szuka danych produktów i kiedy najlepiej jest się reklamować. Klikając którąkolwiek z tych kategorii frazy układają się od rosnącej do malejącej.
Po lewej stronie pojawia się tabelka, w której możesz zmieniać typ dopasowania wyświetlanych się słów do słów przez Ciebie proponowanych. W typie przybliżonym wyświetlane frazy są luźno skorelowane z Twoimi propozycjami, w typie ścisłym frazy dokładnie odpowiadają tym proponowanym przez Ciebie, natomiast typ Do wyrażenia zawęża wynik dokładnie do wybranego wyrażenia.
Naciskając pojawiającą się przy danym wyrażeniu lupę program przeniesie Cię do dokładnych statystyk wyszukań. Tutaj możesz zobaczyć wykres wyszukiwań globalnych i lokalnych w wybranym okresie czasu. Dzięki temu możesz stwierdzić kiedy najlepiej reklamować się na dane frazy.
Pod wykresem program generuje mapę z regionami, w których wybrana fraza jest najpopularniejsza. Te informacje również przydadzą się w lepszym stargetowaniu Twojej reklamy.
Na samym końcu system podpowiada 10 najpopularniejszych wyszukań na wybraną frazę oraz frazy, których popularność ciągle wzrasta. Dzięki temu możesz zobaczyć ogólny trend wyszukań i przewidzieć zmiany.
Po zalogowaniu się do systemu Google AdWords całą statystykę możesz pobrać w formie arkusza kalkulacyjnego Excel. W nim dokładnie widać potencjalny trend wyszukań, obliczane jest również prawdopodobieństwo, ilu odwiedzających i potencjalnych klientów zaglądnie na Twoją stronę dzięki wybranym słowom kluczowym.
Jak widać Keyword Tool to bardzo przydatne bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci stworzyć najlepszą i najbardziej efektywną reklamę AdWords oraz pomoże w odpowiednim pozycjonowaniu Twojej strony. Warto więc założyć w nim konto i świadomie czerpać zyski z reklam w wyszukiwarkach.