Treść
Czy wiesz, że:
1. Liczba użytkowników Facebooka sięga już 800 milionów. Oznacza to, że konto na danym portalu posiada co 9-ty mieszkaniec Ziemi.
2. …a w Stanach Zjednoczonych co 2-gi!
3. Gdyby Facebook był krajem, byłby to trzeci na świecie kraj pod względem największej liczby ludności (zaraz po Chinach i Indiach).
4. Średnio użytkownik portalu posiada 130 znajomych, co oznacza, że wiadomość napisana przez 5 osób może dotrzeć, aż do... 650 (!) osób.
5. Więcej, niż połowa użytkowników Facebooka, loguje się na portalu codziennie - to więcej, niż 400 milionów ludzi.
6. Średnio w ciągu 20 minut w 2010 roku na Facebooku pojawiało się: 587 000 postów na tablicy, 2 716 000 nowo załadowanych zdjęć, 10 208 000 komentarzy
7. YouTube posiada 500 milionów użytkowników, którzy odwiedzają serwer każdego miesiąca.
8. YouTube generuje 92 miliardy wyświetleń stron na miesiąc.
9. Użytkownicy YouTube spędzają na serwisie w sumie 2,9 miliarda godzin miesięcznie, co daje 331 050 lat!
10. Serwis LinkedIn posiada 136 milionów użytkowników, a statystycznie co jedną sekundę przybywa dwóch nowych członków!
Statystyki biznesowe:
1. Około 60% drobnych przedsiębiorców korzystających z Social Media średnio wydaje na nie mniej niż 100$, a 74% z nich, nie zatrudnia nikogo do zarządzania swoim profilem na portalu społecznościowym.
2. 50% drobnych przedsiębiorców zadeklarowało uzyskanie nowych klientów przez media społecznościowe - głównie przez Facebook i LinkedIn.
3. Więcej, niż 2,5 miliona stron internetowych jest zintegrowanych z Facebookiem.
4. Aż 71% firm używających mediów społecznościowych korzysta z Facebooka, 59% z Twittera, a 33% z YouTube\'a.
5. 51% użytkowników Facebooka i 64% użytkowników Twittera jest bardziej skłonnych do kupowania produktów marek, których są fanami.
Ponadto:
Według badań Experian Hitwise spędzamy średnio 20 minut dziennie na Facebooku. Niewiele? Raport The Nielsen Company ze stycznia 2011 roku donosi, że przeciętny użytkownik na zwykłej stronie internetowej spędza w ciągu dnia średnio mniej niż 1 minutę! Oznacza to, że w przeciągu miesiąca na Facebooku spędzamy ok. 10 godzin, podczas gdy na normalnym portalu 30 minut. To niewiele więcej, niż dzienna wizyta na Facebooku. Zaskakujące?
Statystyki powinny dać do myślenia marketingowcom oraz przedsiębiorcom. Przy planowaniu strategii należy wziąć pod uwagę siłę mediów społecznościowych. To bardzo tani i skuteczny sposób zdobycia zaufania i pozyskania nowych klientów.