Treść
Obecnie outsourcing jest bardzo często stosowaną praktyką. Nierzadko outsourcowane są prawie wszystkie działy korporacji. Wyjątkiem potwierdzającym regułę jest dział marketingu, którego nie można nikomu zlecić w całości. Możemy jednak ułatwić sobie pracę i w tym zakresie. Rozwiązaniem jest właśnie "oddanie" części pracy specjalistom z firm zewnętrznych. O ile nikt nie może za nas decydować, jaką gałęzią rynku chcemy się zająć, jakie produkty, gdzie i po jakich cenach sprzedawać, o tyle zlecanie konkrentych zadań, często wymagających cykliczności, ma duży sens.
Outsourcing obsługi strony www
Kompleksowa obsługa strony internetowej to jedno z działań, które idealnie nadaje się do outsourcingu. Dobra strona internetowa powinna być aktualizowana na bieżąco, spójnie i konsekwentnie. Tylko takie postępowanie gwarantuje nam osiąganie najlepszych wyników.
Przede wszystkim zaoszczędzić możemy dużo czasu. Gdy stroną www zajmuje się jeden podmiot nie musimy martwić się o delegowanie zadań, ciągłe szukanie osób lub grup, które będą pracować nad "świeżością" strony. Jasny podział zadań daje nam ustabilizowaną pozycję i krok przewagi względem konkurencji.
Kolejnym profitem, jaki uzyskujemy zlecając obsługę strony internetowej profesjonalnej firmie, jest większa spójność działań. Strona prowadzona jest konsekwentnie w jednej konwencji, o którą ciężko zadbać prowadząc działania "od czasu do czasu", gdy tylko przypomni nam się, że strona www to nasza najlepsza wizytówka.
Pakiety obsługi strony internetowej
Większość agencji interaktywnych tworzy jedynie strony www i nie zajmuje się ich dalszym prowadzeniem. Są jednak specjalistyczne firmy prowadzące kompleksową obsługę, składającą się m. in. z zarządzania treścią strony www, profilami na portalach społecznościowych, odświeżania grafiki, optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek, czy nawet prowadzenia kampanii reklamowe w Internecie. Taką ofertą może pochwalić się również Agencja Interaktywna Krakweb.pl. Konkretny kształt takiego pakietu zawsze zależy od potrzeb firmy klienta, specyfiki jej produktów i sektora, w którym działa. Trudno nie zgodzić się z faktem, że ciężko byłoby nam wyżej wymienione działania prowadzić bez specjalistycznej wiedzy i planu. Koszty tworzenia takiego sytemu, lub wydzielania w swojej firmie nowej komórki mającej na celu przejąć te zadania również jest relatywnie wysoki. Najlepszym wyborem w tej sytuacji wydaje się być skorzystanie z pakietów proponowanych przez specjalistów.