Powiadomienia Push - nowość w ICEBerg CMS

W dobie content marketingu i coraz większej ilości tworzonych treści jednym z największych wyzwań wydaje się być trafienie do świadomości użytkownika. Metod na promocję stworzonych treści jest wiele, jednak równie istotnym jest po prostu powiadamianie czytelnika o tym, że na blogu czy serwisie firmowym pojawiła się nowa publikacja.
2016-10-25 00:00
2 minuty czytania

Co to są powiadomienia push? 

Powiadomienia push to wiadomości wysyłane do użytkownika przez aplikację mobilną lub stronę internetową.

W zależności od urządzenia, z którego korzystasz prezentowane są one w prawym dolnym logu monitora (w przeglądarce Chrome posiadają one narzucony wygląd, któremu można zmieniać jedynie treść), lub po prostu na ekranie powiadomień urządzenia mobilnego. 

Jak działają powiadomienia push?

Działanie powiadomienia push można opisać w dość prosty sposób:

Pierwszy kontakt z użytkownikiem następuje po wejściu przez niego na stronę. Wtedy otrzymuje on pytanie o to, czy chce subskrybować z niej informacje - co istotne, nie użytkownik klika jedynie w zgodę na otrzymywanie powiadomień - nie są pobierane jego żadne dane osobowe. Wyrażenie przez niego zgody powoduje dodanie do bazy odbiorców powiadomień push konretnego urządzenia a dokładnie . A to daje już szereg możliwości administratorowi strony, który może przesłać takie powiadomienie - nie daje mu jednak możliwości zebrania danych o użytkowniku, który wyraził zgodę na otrzymywanie wspomnianych powiadomień. 

Wysyłka powiadomień w systemie ICEBerg CMS

W systemie ICEBerg CMS wysyłkę tego typu powiadomień administrator może ustawić po wejściu w odpowiednią opcję przy artykule. Przesłana informacja może między innymi dotyczyć opublikowania nowej treści, czy przypomnienia ważnego artykułu, który mógł umknąć osobom, które kiedyś odwiedziły stronę.

Forma powiadomienia push

Powiadomienie może mieć różne formy - do tylko tekstowej, po te zawierające także grafikę. W przypadku powiadomień zawierających grafikę można wybrać tę, która pojawiła się w tekście, lub grafikę z avatara autora. Standardowo, każde powiadomienie składa się z tytułu lub nagłóka, krótkiej treści, która zazwyczaj zachęca lub przedstawia daną treść i zdjęcia. Może to być po prostu grafika używana w artykule, logo lub zdjęcie wizerunkowe, albo fotografia autora. 

Powiadomienia push ICEBerg

Zrzut przedstawiający przykładowe powiadomienie Push wysłane przez system ICEBerg.

Powiadomienia Push widoczne są nawet wtedy, gdy dana osoba nie przebywa na stronie. Powiadomienie zazwyczaj pojawia się w prawym dolnym rogu ekranu, gdzie wyświetla się przez chwile informując o pojawieniu się nowej treści.

Zastosowania powiadomień Push

Informowanie o artykułach jest tylko jednym z możliwych zastosowań tego typu powiadomień. Innym możliwym jego wykorzystywaniem jest powiadamianie użytkownika o zmianach dotyczących asortymentu e-sklepu. Łatwo można wyobrazić sobie sytuację, w której w natłoku informacji klient przeoczy newsletter, jednak dzięki powiadomieniu prezentującemu konkretny produkt i obniżkę, postanowi przynajmniej odwiedzić stronę, o ile finalnie nie dokonać zakupu.

 Możliwości powiadomień Push

Napisz do nas!

Wybierz plik

Wspomniane rozwiązanie to przede wszystkim rozwiązanie skuteczne - absorbując uwagę, powoduje, że użytkownik odwiedza ponownie stronę, dowiaduje się o nowej opublikowanej treści, nowych produktach czy atrakcyjnych obniżkach w e-sklepie. Ma także możliwość rezygnacji ze wspomnianych powiadomień.

Powiadomienia push to tylko jedna z wielu nowych funkcji ICEberg CMS. Chcesz dowiedzieć się więcej o działaniu samego modułu powiadomień lub możliwości jakie daje system ICEBerg CMS? Skontaktuj się z nami. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe