Pozycjonowanie marki
Pozycjonowanie marki (produktu) na rynku to proces, który polega na opracowaniu i komunikowaniu przewagi konkurencyjnej, dzięki której marka (produkt) jest postrzegana przez nabywców z segmentu docelowego jako lepszy niż marka (produkt) konkurencji. Wskazane jest konsekwentne pozycjonowanie produktu, na niewielką liczbę czynników - tak, aby uzyskać precyzyjny, wąski wizerunek produktu.
Pozycjonowanie strony
Pozycjonowanie strony to proces polegający na wykonywaniu działań optymalizacyjnych i promocyjnych mających na celu wyniesienie strony na najwyższe miejsce w wyszukiwarce internetowej (głównie Google) na wybrane frazy dzięki uzyskaniu maksymalnej zgodności z wymaganiami wyszukiwarki oraz pozyskaniu wartościowego wsparcia dla strony, a dzięki temu maksymalizacja liczby wejść z wyszukiwarki. Optymalizacja strony to działania wykonywane na kodzie (HTML / PHP) strony internetowej, której efektem jest uzyskanie strony przyjaznej dla wyszukiwarki - zgodnej z jej wymaganiami. Są to między innymi takie czynniki jak przyjazne adresy internetowe (czyli np. https://krakweb.com/3/portfolio/ zamiast https://krakweb.com/index.php5&id=1§ion=3 ), przyjazne, zmienne tytuły stron, wyróżnione (pogrubione, podkreślone) najważniejsze słowa kluczowe, mapa strony (czyli jedna strona z linkami do wszystkich podstron serwisu), definiowalne słowa kluczowe i opis strony, oraz stopka. Optymalizację może zastąpić wykorzystanie w projekcie optymalnego systemu CMS takiego jak na przykład ICEportal 3 CMS który jest jednym najlepiej zoptymalizowanych systemów CMS w Polsce.
Pozycjonowanie marki w Google
Połączeniem haseł pozycjonowanie marki na rynku i pozycjonowanie stron jest pozycjonowanie marki w Google. Innymi słowy: jeżeli na unikalną nazwę Twojej firmy Twoja stronie nie wyskakuje na pierwszym miejscu w wyszukiwarce to Twoja strona nie istnieje w internecie. Mimo tego że pod witryną www.twojafirma.pl istnieje strona Twojej firmy to jeżeli na nazwę firmy nie pojawi się ona na pierwszym miejscu (w najgorszym wypadku w TOP10) wyszukiwarki to sens istnienia strony internetowej jest nikły. Dlatego też pomyśl o wyborze dobrego silnika do budowy i edycji strony czyli CMSa, jeżeli myślisz o późniejszym pozycjonowaniu.