Promocja w cover photo
Źródło: Zrzut ekranu fanpage https://www.facebook.com/CapeTown.Travel/
Zacznij od promowania prowadzonej akcji w najbardziej widocznym miejscu fanpage. Czy powyższa grafika nie przyciąga Twojego wzroku? Nie masz ochoty przenieść się na chwilę do miejsca ze zdjęcia? Do tego biała, czytelna czcionka i grafika konkursowa gotowa! Pamiętaj jednak o obowiązującej zasadzie, że tekst nie powinien przekraczać 20% objętości zdjęcia (cover photo). Więcej informacji na temat "zasady 20%" znajdziesz na stronie pomocy Facebooka
Najbardziej oczekiwana akcja
Zdefiniuj NOA i wskaż najbardziej oczekiwaną akcję strzałką. Widzisz ją? Na pewno zwróciłeś na nią uwagę! Ma ona jeden, konkretny cel. Jaki będzie Twój następny ruch?
Marka w nazwie konkursu
Źródło: zrzut ekranu z fanpage: https://www.facebook.com/Norwegiancruiseline/
Konkus ma na celu promować Twoją markę. Dlaczego by więc w nazwie konkursu nie wykorzystać nazwy marki? I od razu wszyscy wiedzą o co, a raczej o kogo chodzi!
Infografika wizualizująca zasady konkursu
Źródło: zrzut ekranu z fanpage: https://www.facebook.com/Adriagatecom/
Obrazkowo pokaż o co chodzi w konkursie. Pomóż swoim fanom wziąć w nim udział, zrozumieć jego zasady. Zamiast męczyć ich nudnym i długim regulaminem przygotuj grafikę, która zwizualizuje drogę do wygranej. Prosto? Prosto!
Piękna kreacja, spójna z Corporate Identity
Stwórz piękną kreację formularza zgłoszeniowego w klimacie Twojej marki. Spójnie od początku do końca! Skoro deska do surfingu to i morze, skoro morze to i plaża, skoro plaża to i piach. Mamy już spójną grafikę? Dorzućmy do tego wpasowujący się tytuł. Beach Bum - czemu nie? Całość świetnie się ze sobą łączy!
Branding - ekspozycja logotypu marki
Pokaż w widocznym miejscu logo marki. Zadbaj o widoczność brandu. Konkursy mają na celu zwrócenie uwagi klientów na markę. Gdzie więc umieścić jej logotypy jeśli nie w centralnej części grafiki?
Wizualizacja nagród
Pokaż nagrody w atrakcyjny i realistyczny sposób. Wizualizacje nagród pozytywnie działają na psychikę uczestników i motywują do wzięcia udziału. Ty też już widzisz siebie za kółkiem?
Emocje
Pokaż emocje i oddziałuj na nie. To właśnie Ty masz okazję tego sezonu aby stać się obiektem zazdrości wśród swoich znajomych! Jak? Oczywiście biorąc udział w konkursie. Przekaz emocjonalny zachęcający do akcji, a nawet ceny, które od razu pozwalają określić możliwości uczestnika. Konkurs może sprzedawać!
Call to action
Nigdy nie zapominaj o prostym i intuicyjnym call to action, a prościej się już chyba nie da?
Powtórzenia i komunikacja wprost
Powtórz to samo innymi słowami. To da Ci większe prawdopodobieństwo na zrealizowanie przez użytkownika oczekiwanej przez Ciebie akcji. Połączenie strzałki i dużego wyraźnego CTA też skazane jest na sukces. Co o tym myślisz?
Galeria prac konkursowych
Podczas trwania konkursu dodanie galerii prac konkursowych pozwoli Ci zwiększyć zaangażowanie uczestnika, jak również jedynie odwiedzającego go internauty. Konkurs z wieloma zgłoszeniami? Daj uczestnikom możliwość przeglądania, wyszukiwania i filtrowania prac. Zwiększy to wygodę użytkowania oraz zadowolenie osób odwiedzających stronę konkursu. Pamiętaj, że zadowolenie odbiorców pozwoli osiągnąć większą popularność i zasięg.
Wysoka wartość nagród
Nie chcesz pokazywać nagród? Mają być wielką niewiadomą albo niespodzianką? Podaj chociaż ich przybliżoną wartość - jakoś musisz zachęcić internautów do udziału! Dodaj do tego przejrzystą grafikę i przyciski skłaniające do akcji, a stworzysz kreację idealną!
Personalizacja komunikacji
Spersonalizowana komunikacja jest skuteczniejsza. Do stworzenia wiadomości wykorzystaj co najmniej imię odbiorcy. Możesz też użyć innych informacji które o nim / o niej posiadasz - na przykład pokazać inną wiadomość (treść, kreacja) mężczyznom, a inną kobietom. Komunikat może też zależeć na przykład od wieku lub miejsca zamieszkania. Możesz w nim używać miasta, zainteresowań i innych informacji wyciągniętych z Facebooka lub systemu marketing automation. Twoja aplikacja wymaga zalogowania? Idź krok dalej! Niech każdy komunikat na stronie będzie spersonalizowany i kierowany do uczestnika, który właśnie się zalogował!
Znane marki jako nagrody
Marka, którą promujesz nie jest znana i pożądana? Możesz użyć w konkursie marek, które taką pozycję już posiadają. Ich wykorzystanie pozwoli uwiarygodnić Twoją markę. Możesz na przykład ufundować nagrodę od Apple, zdobyć partnera w postaci Allegro lub patronat nad konkursem może objąć prezydent naszego kraju, a twarzą konkursu zostać znany i lubiany celebryta. O tym, że rodzaj i wartość nagrody ma znaczenie już wiesz. Znak towarowy nagrody przemówi do wyobraźni uczestników i zmotywuje do wzięcia udziału w konkursie. Jeśli na początku dodatkowo powiesz, że nie trzeba nic kupować, aby wziąć w nim udział, to zmotywujesz podwójnie i zwiększysz liczbę zgłoszeń.
Odliczanie
Odliczaj czas do startu lub zakończenia konkursu. Odliczanie do startu jest znaną techniką budowania napięcia, pozwalającą np. na zbieranie subskrybentów newslettera. Licznik "czas do końca konkursu" także jest dobrym motywatorem. Dodatkowo pozwala uczestnikowi zaoszczędzić trochę czasu, który spędziłby na wczytywaniu się w regulamin i odnajdywaniu daty trwania.
Co jeszcze możesz zrobić?
Wiesz już, jak stworzyć kreację konkursową i dzięki niej zdobyć zainteresowanie potencjalnych uczestników. Zanim jednak użytkownik będzie miał z Twoim konkursem kontakt, to musi się jakoś o nim dowiedzieć. Pamiętaj, aby umieścić wiadomość o konkursie w swoich kanałach social media. Post o konkursie możesz dodatkowo promować za pomocą reklam - na przykład na Facebooku. Jeśli posiadasz listę mailingową i wysyłasz do klientów newslettery, to poinformuj ich o konkursie również w ten sposób. Jeśli czas trwania konkursu jest długi, to pamiętaj, aby co jakiś czas o nim przypominać.