Przegląd newsów z rynku e-commerce

Rynek e-commerce nieustannie się rozwija. Zawody z nim związane cieszą się coraz większą popularnością i nawet pandemia COVID-19 nie przeszkodziła mu z rozwoju. Zapraszamy na przegląd najświeższych informacji z e-commerce.
2021-02-02 08:30
6 minut czytania

Wzrost e-commerce w Polsce w 2020 roku: 25,6% 

Według prognoz ekspertów firmy badawczej PMR rynek e-commerce w Polsce w 2020 roku wzrósł o 25,6 proc. z ponad 61 mld zł w 2019 roku. To najwyższy wzrost procentowy od kilkunastu lat.

Według spółki InPost, udział rynku e-commerce w branży sprzedaży detalicznej wzrośnie w Polsce do 29 procent do 2024 roku. Przypomnijmy, że w 2019 roku było to 13 procent. Sam InPost przyznaje równocześnie, że takie przewidywania mogą się nie sprawdzić. Warto zaznaczyć, że InPost jest także głównym partnerem dostaw Allegro i sprzedający przez tą platformę stanowili aż 20,7% przychodów grupy.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/wiadomosci/inpost-przewiduje-wzrost-udzialu-e-commerce-w-sprzedazy-detalicznej-w-polsce-do-29-proc-w-2024,94884.html 

Co trzeci Polak częściej robi zakupy online przez pandemię

Raport "Polak portfel własny - zakupy w dobie pandemii" przeprowadzony dla Santander Consumer Bank, ujawnia, że Polacy coraz częściej interesują się e-commerce. 36 procent badanych częściej robi zakupy przez Internet z powodu pandemii. Z takiej opcji korzysta także 14 procent seniorów, w wieku 60+. Dodatkowo, najczęściej zakupy online robią osoby w miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców. Dodatkowo co piąty Polak zwraca uwagę na promocję w sklepie. Do płatności za zamówienie używamy szybkiego przelewu (34%), a w drugiej kolejności wolimy dokonać płatności przy odbiorze i zastosować BLIK. 

Więcej: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/z-powodu-koronawirusa-co-trzeci-polak-czesciej-robi-e-zakupy-polakow-portfel-wlasny-zakupy-w-dobie-pandemii

Polacy coraz częściej wybierają zakupy online

Wzrost Polaków dokonujących zakupów online rośnie od kilku lat, ale pandemia koronawirusa umocniła ten trend. Konsumenci najczęściej kupowali przez Internet odzież i akcesoria, buty, książki, kosmetyki, płyty i bilety do kina lub teatru. Mężczyźni częściej od kobiet kupowali sprzęt RTV/AGD, auta i części samochodowe. Najmłodsi kupujący, do 24. roku życia, wybierali głównie bilety, gry komputerowe, oprogramowania komputerowe. W grupie wiekowej 25-29 nie było specjalnego wyróżnika - klienci korzystali z zakupów online ze zdecydowanej większości kategorii. Dodatkowo warto zauważyć, że 7 na 10 osób deklaruje dokonywanie zakupów online na polskich stronach i zwraca uwagę na oferowaną korzystniejszą cenę. W tych badaniach również potwierdzono, że serwis PayU jest najczęściej używanym wśród konsumentów. 

Więcej: https://biznestuba.pl/biznes-na-zywo/e-sklepy-rosna-blyskawicznie-kto-robi-zakupy-online/

Maciej Chmielowski

Wzrost e-commerce jest dla obserwujących rynek jest czymś oczekiwanym i wręcz oczywistym. Ciekawe są jednak wzrosty w grupie 60+, popularyzacja zakupów spożywczych przez Internet oraz wzrost regularności zakupów. Pandemia burzy bariery pomiędzy zakupami online i offline. Różne prognozy przedstawiają nam analitycy. W jednym są jednak zgodni - e-commerce rośnie i to dwucyfrowo i tego wzrostu w najbliższych latach prawdopodobnie nic nie zatrzyma. Pandemia jedynie przyspieszyła pewne zmiany. Polacy ruszyli do e-zakupów. E-commerce zawitał pod strzechy - także na wsiach i u starszych osób robienie zakupów przez internet stało się codziennością. 

Maciej Chmielowski, CEO w Krakweb

Allegro Biznes rusza. To nowa platforma e-commerce dla firm

Marka Allegro po raz kolejny pokazuje swoją siłę. Lider rynku e-commerce w Polsce już na początku lutego wprowadzi nową platformę dla firm o nazwie Allegro Biznes. Przedsiębiorcy otrzymają nowe funkcje oraz narzędzia. Firmy będą mogły skorzystać między innymi z hurtowych cen u sprzedawców oraz korzystać z porównywarki cenowej. Płatność będzie można także odroczyć nawet do 60 dni. Platform ma ruszyć 8 lutego br. Oferty będą mogły być wystawiane jedynie przez konta firmowe, a głównymi produktami będą artykuły papiernicze, sprzęt IT i produktu do sprzątania. 

Więcej: https://www.purepc.pl/allegro-biznes-na-poczatku-lutego-wystartuje-nowa-odslona-platformy-e-commerce-dedykowana-firmom

Grupa CCC przygotowała się na drugi lockdown dzięki e-commerce

Grupa CCC to niekwestionowany lider w sektorze obuwniczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Nic więc dziwnego, że po pierwszym lockdownie przygotowała się na drugi. Firma przewidziała trudności w sprzedaży tradycyjnej podczas drugiej fali COVID-19, dlatego postanowiła rozwinąć platformę e-commerce. Dzięki niej, IV kwartał 2020 roku marka zanotowała wzrost sprzedaży o 2 procent w ujęciu rocznym. Przychód w segmencie e-commerce wzrósł o 84 %. Dzięki temu firma zrealizowała cele, które w kampanii bez pandemii miała przewidziane na 2022. 

Więcej: https://www.wnp.pl/przemysl-odziezowy/grupa-ccc-uzbroila-sie-na-kolejny-lockdown-e-commerce-znacznie-wyprzedzil-strategie,442813.html

Otwarcie galerii handlowych doprowadziło do spadku sprzedaży internetowej

W porównaniu z listopadem, sprzedaż przez internet w grudniu spadła o 4,1 procenta. Udział sprzedaży online zmniejszyła się w ciągu miesiąca z 11,4 do 9,1 procenta. Niewątpliwie był to efekt otwarcia galerii handlowych na krótki moment, przed świętami Bożego Narodzenia. Jak wspomna ekspert Managing Partner w Unity Group - Grzegorze Rudno-Rudziński

"(...), że sam kanał online będzie zapewne w 2021 r. dalej kroczył drogą dużych wzrostów. Jaka będzie skala tego zjawiska pokażą najbliższe miesiące"

Więcej https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/nizsza-sprzedaz-internetowa-w-grudniu-to-efekt-otwarcia-galerii-handlowych,94906.html

E-handel pozwolił na pokrycie 1/2 strat po zamknięciu galerii

Liderzy rynku sprzedaży detalicznej - po zamknięciu galerii handlowych - odrobili straty jedynie maksymalnie w połowie. Większości sprzedawców udało się pokryć zaledwie 10-15 procent strat. Większe pokrycia procentowe miały firmy, które wprowadziły transformacje cyfrową i przeszły na e-commerce. To jednak za mało, aby mówić o bezpiecznej przyszłości. Zła kondycja niektórych marek może doprowadzić do upadłości wielu firm w branży handlowej. Mimo to, prognozy dotyczące większego udziału sprzedaży internetowej są optymistyczne. Szacuje się, że w 2021 roku skala rynku e-commerce będzie rosła.

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/ekspert-liderzy-rynku-zasypali-e-handlem-polowe-strat-po-zamknieciu-galerii,94918.html

Empik trafił w dziesiątkę. Wprowadził akcesoria treningowe

Podczas gdy dostęp do sklepów sportowych i siłowni został ograniczony, Empik postanowił działać. Wprowadził do sprzedaży internetowej akcesoria treningowe, w tym rollery, hula-hopy, hantle czy maty do ćwiczeń. Dostępne są też między innymi bieżnie  i rowery stacjonarne. Takie posunięcie sprawiło, że marka w skali rocznej zanotowała skok sprzedaży aż o 400 procent. Empik postawił także na silnych i znanych partnerów np. Intersport. Empik chce w najbliższej przyszłości sprzedawać też sprzęt do sportów wodnych i postawić na sezonowość usług. Najczęściej sprzedającym się produktem są rollery do masażu. 

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/rollery-do-masazu-ekspandery-gumy-i-hantle-to-hity-sprzedazowe-empik-com,94916.html

Allegro dostawy w Warszawie tego samego dnia

Allegro, oprócz wprowadzenia platformy dla przedsiębiorców, postanowiło wprowadzić nowy sposób dostaw ekspresowych. Na terenie Warszawy będzie można skorzystać z kuriera PickPack, który przywiezie paczkę tego samego dnia, w godzinach od 18 do 22. Mając Allegro Smart, nie trzeba uiszczać żadnych dodatkowych opłat. Niestety, abonament te drożeje równocześnie z 8,99 do 10,99 miesięcznie. Zniknie również możliwość bezpłatnej dostawy kurierem UPS.

Więcej: https://spidersweb.pl/2021/01/allegro-darmowe-dostawy-tego-samego-dnia.html

Zakupy online jednak nie zastąpią (w pełni) sklepów stacjonarnych

Badanie UCE Research i SYNO Poland potwierdziło, że Polacy, którzy robili zakupy online podczas zamknięcia galerii, raczej nie mogą się doczekać powrotu do tradycyjnych sklepów. 29 procent badanych zamieniło zakupy stacjonarne na internetowe w czasie pandemii. 25 procent zmieniło swoje nawyki, a 3 procent całkowicie przeszło na e-commerce. Równocześnie, ponad 55 procent chce wrócić do tradycyjnych zakupów, kiedy tylko będzie to możliwe. Najważniejszym zadaniem firm działających jako e-commerce będzie utrzymanie się na rynku nawet po skończeniu pandemii. Liczyć się będzie kreatywność i umiejętność przewidywania. 

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/badanie-wsrod-osob-ktore-polubily-e-zakupy-ponad-polowa-chce-wrocic-do-sklepow-stacjonarnych,94834.html

E-handel zanotuje wzrost w 2021

W 2020 roku handel online przeżył prawdziwe boom. Wydatki sięgają niemal 100 miliardów złotych, a Polska znalazła się w europejskiej czołówce wśród najszybciej rozrastających się rynków. Według prognoz Rzeczpospolitej na 2021 rok, wzrost będzie jeszcze większy. W sprzedaży ubrań prawdopodobny skok w stosunku do poprzedniego roku wyniesie około 1 miliard dolarów w samej Polsce. W 2020 roku powstało aż 11 tysięcy nowych sklepów internetowych. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na debiuty dużych marek na giełdzie krajowej. Mówi się także, o możliwości wesjcia Amazona do Polski. 

Więcej: https://www.dlahandlu.pl/e-commerce/w-tym-roku-w-e-handlu-dalsze-imponujace-wzrosty,94656.html

Zostaw poniżej swojego maila, żeby otrzymać powiadomienie o kolejnych przeglądach newsów.

E-commerce nie boi się pandemii. Wzrost wynagrodzeń

Wszystko wskazuje na to, że specjaliści ds. e-commerce już wkrótce prześcigną programistów w kwestii zatrudnienia. Szybko rosną ich też wynagrodzenia. Pomimo koronawirusa rynek e-commerce ma się bardzo dobrze i nie odczuwa widma kryzysu. 39 procent zatrudnionych w branży online i digital marketingu przyznało, że ich pensje wzrosły po wybuchu pandemii COVID-19. 29 procent z branży e-commerce i marketingu online z kolei przyznało, że ma taki sam poziom zarobków, jak wcześniej. W e-commerce najlepiej zarabia CRM Manager (około 15,5 tysiąca złotych). Digital Manager może liczyć na zarobek rzędu 12 tysięcy złotych. Ciekawą rzeczą jest rozwój sztucznej inteligencji w kontekście obsługi e-commerce

Więcej informacji: https://prnews.pl/wysokie-zarobki-w-e-commerce-pomimo-pandemii-czy-specjalisci-od-handlu-w-internecie-przescigna-programistow-456198

Komentarz eksperta Krakweb

Maciej Chmielowski

Rosnąca liczba sklepów daje w efekcie wzrost zapotrzebowania na specjalistów. Duże marki rekrutują pracowników różnych szczebli - specjalistów, managerów, dyrektorów. Posiadają swoje działy marketingu, technologii. Małe sklepy, których na rynku jest najwięcej zgłaszać będą rosnące zapotrzebowanie po specjalistów e-commerce i specjalistów ds. marketingu. Rosnąć będą wymagania w zakresie znajomości nowoczesnych technologii i narzędzi online marketingu. Najmniejsze sklepy szukać będą "one-man army", specjalistów "full stack" czyli wielodziedzinowych - łączących SEO, Content Marketing i Social Media, znających narzędzia Marketing Automation, e-mail marketingowe, zagadnienia takie jak odzyskiwanie utraconych koszyków, remarketing, targetowanie reklamy w sieciach reklamowych - nie tylko Google Ads i Facebook Ads. 

Maciej Chmielowski, CEO w Krakweb

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe