Treść
Dane w nim zebrane pochodzą z badania, które przeprowadziliśmy w lutym 2011 roku. Wzięło w nim udział 51 organizacji pozarządowych z terenu Małopolski. Respondenci odpowiadali na pytania ankietowe telefonicznie oraz przez Internet.
Pytania ankiety dotyczyły sposobów finansowania działalności organizacji pozarządowych oraz posiadanych przez nie serwisów internetowych. Badanych proszono o ocenę ich pod względem kilku kryteriów i informacje dotyczące utworzenia tych stron oraz zarządzania nimi. Poruszono kwestię prowadzenia przez badane organizacje dodatkowych programów i projektów oraz istnienia oddzielnych stron z nimi związanych. Część pytań dotyczyła także działań marketingowych w Internecie.
Aż 96% przebadanych organizacji posiada własne serwisy, choć tylko 73% z nich przyznaje, że do swoich darczyńców dociera za pośrednictwem Internetu. Do najpopularniejszych działań marketingowych w sieci należą pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach (68%) oraz działania w mediach społecznościowych (62%). Co ważne - 63% zapytanych pracowników tych organizacji byłoby zainteresowanych poszerzeniem wiedzy na temat promocji
w sieci poprzez uczestnictwo w szkoleniach.
Więcej informacji w pełnej wersji raportu: www.badaniefundacji.pl ( bezpośredni link do pliku raportu w formacie PDF: http://www.badaniefundacji.pl/marketing-internetowy-w-organizacjach-pozarzadowych-luty-2011.pdf )
Open publication - Free publishing - More marketing