Rosnąca liczba użytkowników Internetu
W zestawieniu Internet World Stats Polska znalazła się na 20. miejscu na świecie pod względem ilości użytkowników. Rośnie zainteresowanie tym źródłem komunikacji w Polsce, dlatego wzrost jest szansą dla firm, które będą korzystały z internetowych form promowania.
Niski koszt tej formy reklamy połączony z możliwościami dostosowania reklamy do konkretnego użytkownika daje duże możliwości skutecznego dotarcia do klienta. Ponadto internet daje nieporównywalnie większe możliwości w stosunku do innych mediów w zakresie śledzenia skuteczności kampanii, dostosowania jej do odbiorcy czy automatyzowania przekazu reklamowego oraz czasu reakcji - elastyczności kampanii do zmieniających się na rynku warunków.
Graficy komputerowi w tandemie z copywriterami prześcigają się w pomysłach zwrócenia uwagi klientów.
Kawałek internetowego tortu dla firm
Internetowy licznik czasu
Dodatkowym obiecującym rosnącym trendem są coraz dłuższe pobyty w sieci, co jest dobrą prognozą dla e-marketingu.
Zwiększa się szansa na dotarcie do takiej osoby. Z opublikowanych badań firmy European Interactive Advertising Association wynika, że coraz więcej czasu spędzamy w Internecie. Ponad połowa (55%) europejskich użytkowników Internetu jest w sieci każdego dnia, trzy czwarte (75%) korzysta z Internetu podczas wieczorów i 51% Europejczyków (wzrost o 13% od ubiegłego roku) są w internecie w weekendy.
W latach 2004-2008 tygodniowy czas korzystania z Internetu wzrósł o 28%, dziennie zwiększył się o 25%, a w weekendy o 31%.
Licząc w godzinach używanie Internetu wzrosło z 8,8 godzin ( 2004) do 12 godzin (2008).
Według badań Agory w listopadzie 2009 w Polsce było 17,31 mln Internautów. Odnotowana wzrost o 9,87% niż w stosunku do listopada 2008 roku. Użytkownicy wykonali łącznie 45,07 mld odsłon. Czas spędzony przez użytkowników w Internecie wyniósł 852,04 mln godzin.
Internet sposobem spędzania czasu
W Polsce 56% mieszkańców ma dostęp do internetu (październik 2009), 48 proc. deklaruje, że używa internetu przynajmniej raz w tygodniu. wzrosła liczba osób, które deklarują, że kupiły coś za pośrednictwem serwisów internetowych. Co trzeci badany (32 proc.) deklaruje, że dokonał takiego zakupu. Śmiało można rzec, że życie realne zeszło do przestrzeni internetowych .
Obiecujące trendy w reklamie internetowej
W pierwszym półroczu 2009 roku na reklamę online wydano w Polsce 658 milionów złotych. 46% wydatków stanowiła reklama graficzna (display). Na reklamę w wyszukiwarkach wydano co czwartą złotówkę.
Dom mediowy Zenith Optimedia prognozuje, że wartość reklamy w Polsce w 2010 roku będzie wynosić 7,3 mld złotych, z czego około 1 miliard złotych przypadnie na internetowe formy reklamy. Nastąpi wyraźny wzrost wydatków na reklamę – z 846 milionów złotych w 2009 roku do 997 milionów w roku 2010 (wzrost o blisko 18%)
Tym samym reklama w Internecie zajmie drugie miejsce w rynku zaraz po telewizyjnej formie promocji.