Tag Manager - Musisz go mieć!
Jako pierwszy rozpoczął Tomek Trzósło, który przekonywał, że Google Tag Managera musisz mieć. Przekonywał, przekonywał i nie zostawił nam wątpliwości. Jeżeli jeszcze nie używasz GTM to najwyższy czas zacząć. W swojej prezentacji pokazał podstawowe i te nieco bardziej zaawansowane przykłady konfiguracji tego narzędzia.
Śledzenie użytkowników w Google Analytics dzięki GTM
Pozwala ono skrócić czas wdrażania kodów śledzenia i sprawia, że staje się na prawdę proste. Już nie będziecie musieli zwracać głowy działowi IT w Waszej firmie i bez większych kłopotów dodacie większość kodów śledzenia sami. Google Tag Manager pozwala również uniknąć błędów dodawania kodu, które mogą skutkować złymi wynikami w analizie strony. Czyli najprościej mówiąc oszczędzacie czas, pieniądze i eliminujecie możliwość błędów. To co? Daliście się przekonać?
Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-tomasz-trzso
Czego dowiedzieliśmy się z tej prezentacji?
- Stosowanie Google Tag Managera pozwala zaoszczędzić czas, a co za tym idzie pieniądze
- Dodawanie kodów staje się banalnie proste
- Wstawianie prostych kodów przez GTM skraca czas całej operacji od 2 do 4 razy, a trudniejszych od 4 do 6 razy
Analityka i marketing automation
Druga prezentacja dotyczyła analityki i marketing automation, a dokładniej tego jak robi to Salesmanago. Nic dziwnego skoro opowiadał o tym Łukasz Haładus. Było widać trochę zdenerwowanie przed publicznym wystąpieniem, ale następnym razem będzie na pewno lepiej ;) Łukasz pokazał jakie dane możemy gromadzić Salesmanago oraz najważniejsze jak dobrze je wykorzystywać. Bo przecież same dane, bez analizy i dobrego ich wykorzystania to tak na prawdę tylko czyste liczby.
Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-ukasz-haadus
Jak wyglądają wyniki wyszukiwania w 2016 roku - prezentacja Senuto
Damian Sałkowski, który zarządza Senuto pokazał jak wyglądać będą wyniki wyszukiwania w najbliższym czasie. Dla nas osobiście była to najciekawsza prezentacja, która dało sporo do myślenia. Wyszukiwarka Google jest dla ludzi, nie dla stron i tak właśnie musimy zacząć myśleć jako specjaliści SEO i SEM.
Rozszerzone wyniki wyszukiwania
Rozszerzone wyniki wyszukiwania już zmieniają wygląd SERPów, a w najbliższej przyszłości zmienią je prawie całkowicie. Wyszukiwarka zacznie podawać od razu odpowiedzi na zadane pytania. Dlaczego? Bo ludzie chcą natychmiastowej odpowiedzi i nie chcą tracić czasu na szukanie jej na stronach w wynikach wyszukiwania.
Pułapka dla SEOwców? Niekoniecznie! Oczywiście trzeba będzie zmienić zdecydowanie myślenie o pozycjonowaniu, ale dzięki temu nasza strona może zostać zassana do odpowiedzi googla, co daje nam niemal 100% szans, że użytkownik zobaczy naszą stronę. Tak więc... czas zmienić myślenie i dostosować się do wyszukiwarki, która jest i jeszcze przez długi czas będzie numerem 1 na świecie.
Link do prezentacji:
Czego dowidzieliśmy się z prezentacji?
- Google dąży do podawania szukającemu odpowiedzi w wynikach wyszukiwania od razu, bez konieczności wchodzenia przez użytkownika na strony
- Dobrą praktyką będzie stosowanie w artykułach tagu Rel=autor
- Możliwe, że spisy treści w artykułach tworzone przez kotwice mogą być zasysane przez Google jako odpowiedź
- Jeżeli dobrze zoptymalizujemy naszą stronę mamy szansę nawet z 10 miejsca wskoczyć do odpowiedzi na pytanie
Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-damian-sakowski-60907992
6 funkcji AdWords, z których nie korzystasz, a powinieneś
Po krótkiej przerwie przyszedł czas na Łukasza Kozłowskiego i 6, a właściwie 7 funkcji AdWordsa, z których nie korzystasz.
- Dostosowanie stawek mobilnych na poziomie grupy reklam
- Dostosowanie reklam w czasie rzeczywistym na podstawie lokalizacji
- DSA na wybrane słowo kluczowe
- Eksperymenty stawek
- Kolumny niestandardowe
- Wykluczenia kategorii w edytorze
- Używanie słów ze wzoru
Wszystkie te funkcje ułatwiają znacznie pracę przy kampaniach reklamowych. Pamiętasz o wszystkich?
Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-ukasz-kozowski
Linkowanie wewnętrzne - 10 rzeczy o których warto pamiętać.
Na zakończenie Tomasz Stopka opowiadał o linkowaniu wewnętrznym. Po błogosławieństwie Ojca Pijo przeszedł do konkretów ;) Linkowanie wewnętrzne to aż 50% sukcesu! Nie ważne czy prowadzisz małą, czy dużą stronę internetową. Jak robić to dobrze? Pamiętaj o 10 zasadach Tomka zawartych w prezentacji, a Twoja strona nie tylko będzie przyjazna dla użytkowników, ale również zyska w wynikach wyszukiwania.
Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-tomasz-stopka
Czego dowiedzieliśmy się z prezentacji?
- Jeden link ze strony A do strony B przeważnie wystarcza
- "czytaj więcej" jest dobre jako CTA, ale niedobre dla SEO
- Unikalna treść musi mieć unikalny link
- Stare treści lubią nowe, a nowe lubią stare - linkuj w obie strony
- Co za dużo to nie zdrowo. Linkuj tylko wtedy, kiedy ma to sens, jest taka rzeczywista potrzeba.
- Powinniśmy się stosować target=_blank (otwieranie w nowej kacie) przy linkach wewnętrznych
Pierwszy semKRK uważam za bardzo udany. Gratulujemy organizatorom i życzymy jeszcze lepszych kolejnych edycji. Reprezentacja Krakwebu zjawi się na pewno (mamy nadzieję, że w większym gronie). Czekamy z niecierpliwością!
A ty? Przyjdziesz na kolejny semKRK?