semKRK #1 - spotkanie branży e-marketingu w Krakowie

W Krakowie brakuje cyklicznych spotkań z zakresu SEM. Pustkę tą może wypełnić semKRK, którego pierwsza edycja już za nami. Mamy nadzieję, że temat będzie kontynuowany. Po frekwencji widać, że SEMowców w Krakowie nie brakuje i zapewne chętnie znowu odwiedzą Pauzę in Garden na kolejnych edycjach. Spora dawka wiedzy, możliwość spotkania na żywo, porozmawiania i dobra pizza. Czego chcieć więcej? No dobra... piwko też było ;)
2016-03-23 13:41
3 minuty czytania

Tag Manager - Musisz go mieć!

Jako pierwszy rozpoczął Tomek Trzósło, który przekonywał,  że Google Tag Managera musisz mieć. Przekonywał, przekonywał i nie zostawił nam wątpliwości. Jeżeli jeszcze nie używasz GTM to najwyższy czas zacząć. W swojej prezentacji pokazał podstawowe i te nieco bardziej zaawansowane przykłady konfiguracji tego narzędzia.

Śledzenie użytkowników w Google Analytics dzięki GTM

Pozwala ono skrócić czas wdrażania kodów śledzenia i sprawia, że staje się na prawdę proste. Już nie będziecie musieli zwracać głowy działowi IT w Waszej firmie i bez większych kłopotów dodacie większość kodów śledzenia sami. Google Tag Manager pozwala również uniknąć błędów dodawania kodu, które mogą skutkować złymi wynikami w analizie strony. Czyli najprościej mówiąc oszczędzacie czas, pieniądze i eliminujecie możliwość błędów. To co? Daliście się przekonać? 

Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-tomasz-trzso

Czego dowiedzieliśmy się z tej prezentacji?

  1. Stosowanie Google Tag Managera pozwala zaoszczędzić czas, a co za tym idzie pieniądze
  2. Dodawanie kodów staje się banalnie proste
  3. Wstawianie prostych kodów przez GTM skraca czas całej operacji od 2 do 4 razy, a trudniejszych od 4 do 6 razy

Analityka i marketing automation

Druga prezentacja dotyczyła analityki i marketing automation, a dokładniej tego jak robi to Salesmanago. Nic dziwnego skoro opowiadał o tym Łukasz Haładus. Było widać trochę zdenerwowanie przed publicznym wystąpieniem, ale następnym razem będzie na pewno lepiej ;) Łukasz pokazał jakie dane możemy gromadzić Salesmanago oraz najważniejsze jak dobrze je wykorzystywać. Bo przecież same dane, bez analizy i dobrego ich wykorzystania to tak na prawdę tylko czyste liczby.

Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-ukasz-haadus

 

Jak wyglądają wyniki wyszukiwania w 2016 roku - prezentacja Senuto

Damian Sałkowski, który zarządza Senuto pokazał jak wyglądać będą wyniki wyszukiwania w najbliższym czasie. Dla nas osobiście była to najciekawsza prezentacja, która dało sporo do myślenia. Wyszukiwarka Google jest dla ludzi, nie dla stron i tak właśnie musimy zacząć myśleć jako specjaliści SEO i SEM.

Rozszerzone wyniki wyszukiwania

Rozszerzone wyniki wyszukiwania już zmieniają wygląd SERPów, a w najbliższej przyszłości zmienią je prawie całkowicie. Wyszukiwarka zacznie podawać od razu odpowiedzi na zadane pytania. Dlaczego? Bo ludzie chcą natychmiastowej odpowiedzi i nie chcą tracić czasu na szukanie jej na stronach w wynikach wyszukiwania.

Pułapka dla SEOwców? Niekoniecznie! Oczywiście trzeba będzie zmienić zdecydowanie myślenie o pozycjonowaniu, ale dzięki temu nasza strona może zostać zassana do odpowiedzi googla, co daje nam niemal 100% szans, że użytkownik zobaczy naszą stronę. Tak więc... czas zmienić myślenie i dostosować się do wyszukiwarki, która jest i jeszcze przez długi czas będzie numerem 1 na świecie.

Link do prezentacji: 

Czego dowidzieliśmy się z prezentacji?

  1. Google dąży do podawania szukającemu odpowiedzi w wynikach wyszukiwania od razu, bez konieczności wchodzenia przez użytkownika na strony
  2. Dobrą praktyką będzie stosowanie w artykułach tagu Rel=autor
  3. Możliwe, że spisy treści w artykułach tworzone przez kotwice mogą być zasysane przez Google jako odpowiedź
  4. Jeżeli dobrze zoptymalizujemy naszą stronę mamy szansę nawet z 10 miejsca wskoczyć do odpowiedzi na pytanie

Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-damian-sakowski-60907992

6 funkcji AdWords, z których nie korzystasz, a powinieneś  

Po krótkiej przerwie przyszedł czas na Łukasza Kozłowskiego i 6, a właściwie 7 funkcji AdWordsa, z których nie korzystasz.

  1. Dostosowanie stawek mobilnych na poziomie grupy reklam
  2. Dostosowanie reklam w czasie rzeczywistym na podstawie lokalizacji
  3. DSA na wybrane słowo kluczowe
  4. Eksperymenty stawek
  5. Kolumny niestandardowe
  6. Wykluczenia kategorii w edytorze
  7. Używanie słów ze wzoru

Wszystkie te funkcje ułatwiają znacznie pracę przy kampaniach reklamowych. Pamiętasz o wszystkich?

Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-ukasz-kozowski

 

Linkowanie wewnętrzne - 10 rzeczy o których warto pamiętać.

Na zakończenie Tomasz Stopka opowiadał o linkowaniu wewnętrznym. Po błogosławieństwie Ojca Pijo przeszedł do konkretów ;) Linkowanie wewnętrzne to aż 50% sukcesu! Nie ważne czy prowadzisz małą, czy dużą stronę internetową. Jak robić to dobrze? Pamiętaj o 10 zasadach Tomka zawartych w prezentacji, a Twoja strona nie tylko będzie przyjazna dla użytkowników, ale również zyska w wynikach wyszukiwania.

Link do prezentacji: http://www.slideshare.net/semKRK/semkrk-1-tomasz-stopka

Czego dowiedzieliśmy się z prezentacji?

  1. Jeden link ze strony A do strony B przeważnie wystarcza
  2. "czytaj więcej" jest dobre jako CTA, ale niedobre dla SEO
  3. Unikalna treść musi mieć unikalny link
  4. Stare treści lubią nowe, a nowe lubią stare - linkuj w obie strony
  5. Co za dużo to nie zdrowo. Linkuj tylko wtedy, kiedy ma to sens, jest taka rzeczywista potrzeba.
  6. Powinniśmy się stosować target=_blank (otwieranie w nowej kacie) przy linkach wewnętrznych

 

Pierwszy semKRK uważam za bardzo udany. Gratulujemy organizatorom i życzymy jeszcze lepszych kolejnych edycji. Reprezentacja Krakwebu zjawi się na pewno (mamy nadzieję, że w większym gronie). Czekamy z niecierpliwością!
A ty? Przyjdziesz na kolejny semKRK? 

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe