Serwis internetowy dewelopera - idea
Krakweb dostarcza deweloperom narzędzie, które jest podstawą ich działań w Internecie przez wiele lat. Narzędziem tym jest ICEberg CMS w pakiecie deweloper. Pakiet ten łączy możliwości korporacyjnej strony internetowej z katalogiem mieszkań.
Korporacyjna strona internetowa to nieco więcej niż zwykły serwis firmowy. Strona korporacyjna to poza stronami: główną, kontaktową, o nas i stroną oferty zawiera również różnorodne moduły budujące wizerunek, relacje inwestorskie, prezentujące materiały korporacyjne.
Strona korporacyjna to jednak w potocznym rozumieniu przede wszystkim bardziej dopracowany serwis internetowy.
Strona z generatorem serwisów inwestycji
Dlaczego warto w nią zainwestować?
Głęboko wierzymy że rozwiązaniem lepszym od zlecania kolejnych serwisów inwestycji jest wdrożenie narzędzia, które pozwoli klientowi samodzielnie tworzyć serwisy inwestycji. Dla właściciela serwisu jest to rozwiązanie powodujące znaczne oszczędności. Dopracowany serwis inwestycji mieszkaniowej to koszt rzędu około 10.000 (dla małych inwestycji wielkości 20 mieszkań w osiedlu domków) do ok 15.000-20.000 zł (większe osiedle z wieloma budynkami po kilkadziesiąt mieszkań). Wydając jednorazowo nieco większą kwotę na stworzenie serwisu korporacyjnego z możliwością tworzenia samodzielnego stron inwestycji szybko oszczędzamy. W ramach wdrażania takiego serwisu zwykle uruchamiamy: serwis firmowy (1), katalog zrealizowanych inwestycji, serwis aktualnej inwestycji (2) oraz serwis planowanej dopiero inwestycji (3). Można więc powiedzieć że klient płaci jednorazowo i otrzymuje 2 lub nawet trzy serwisy w jednym - w przypadku gdy trwa jeszcze sprzedaż aktualnej inwestycji i gdy jej ofertę wprowadzamy do serwisu. W tej ostatniej sytuacji nakłady poniesione na tak rozbudowany serwis są niższe od kwoty potrzebnej do wydania na zaprojektowanie strony firmowej i tych 2 serwisów.
W przypadku gdy tworzymy tylko serwis firmowy i uruchamiamy w ramach jego jedną inwestycję poniesione nakłady zwrócą się w momencie gdy inwestor będzie tworzył kolejną inwestycję.
ICEberg CMS Deweloper - możliwości
Możliwości i ICEberg CMS w pakiecie deweloper pokażę na dwóch przykładach. Pierwszym jest mała firma rodzinna z Krakowa o nazwie Dom DD.
Pojawiają się czasem tacy użtkownicy naszego oprogramowania, z których jesteśmy szczególnie dumni. Dzieje się tak gdy w połączeniu determinacji, wizji i chęci wykorzystują nasze narzędzie w sposób niemalże pełny idealne, będąc przy tym samodzielnymi.
Taka właśnie sytuacja wystąpiła w przypadku tego klienta. Nawet nie zauważyliśmy kiedy na stronie firmowej domdd.com.pl pojawiły się dwie nowe inwestycje z interaktywną mapą inwestycji oraz mapą otoczenia. Świadczy to o tym, że narzędzie jest należycie wykorzystywane.
Dom DD realizuje małe kameralne inwestycje złożone z kilku domów bliźniaków. Ostatnia ich inwestycja to Domy na Lipowej, która składa się z czterech mieszkań. Jest to przykład sytuacji, w której koszty stworzenia samodzielnego serwisu internetowego z dedykowanym projektem graficznym byłyby prawdopodobnie ciężkie do uzasadnienia.
Klient jednak nie musi się w tej sytuacji liczyć z kosztami ponieważ półtora roku wcześniej wdrożyliśmy dla niego serwis internetowy, który dajemy możliwość samodzielnego tworzenia strony inwestycji. Stworzenie przez klienta takiej strony na bazie gotowych rozwiązań szablonów trwa od kilku do kilkunastu godzin.
Proces tworzenia strony inwestycji w serwisie dewelopera
Samodzielnie dodać możne wszystkie elementy potrzebne do stworzenia strony typu long page lub nawet nieco większego mikroserwisu. Stworzenie takiej strony zwykle odbywa się w kolejności od góry do dołu czyli najpierw dodajemy logotyp inwestycji oraz tworzymy sekcje i nadajemy im nazwy. Następnie dodajemy zdjęcia do slajdera oraz nagłówki hasła i przyciski do slidera które będą kierować użytkownika do kolejnych sekcji. wszystko to dzieje się za pomocą gotowego rozbudowanego modułu slider umożliwia między innymi wybór jednej z wielu animacji.
Kolejnymi sekcjami mogą być wizytówka dewelopera lub opis inwestycji. Kolejne sekcje tozwykle galeria wizualizacji. dodawanie zdjęć do galerii odbywa się na zasadzie przeciągnięcia ich z dysku czyli drag and drop.
Interaktywna mapa osiedla
Następnie przechodzimy do stworzenia interaktywnej mapy osiedla wraz z listą oferowanych mieszkanie.
Żeby stworzyć interaktywną mapa osiedla należy najpierw dodać zdjęcie wizualizacji przedstawiające wszystkie budynki.
Kolejnym krokiem jest dodanie wszystkich mieszkań do katalogu mieszkań. Można zrobić to na dwa sposoby - ręcznie lub zaimportować arkusz z przygotowaną listą mieszkań wraz z wszystkimi parametrami (metraż, cena, piętro, wielkośc ogródka, balkony - parametrów tych może być kilkanaście, prezentujemy ich zwykle około 3-5). W przypadku małych inwestycji z kilkoma mieszkaniami szybszą metodą jest jednak dodanie ich ręcznie. Jeśli mamy jednak kilkanaście mieszkań szybciej będzie już stworzyć arkusz programie Microsoft Excel lub Google drive Google spreadsheet czyli arkuszach Google. Importowanie dobrze przygotowany do arkusza trwa kilka sekund. przed importem przygotować należy katalog mieszkań do importu wprowadzając do katalogu wszystkie pola. Jest to jednak czynność wykonywana raz przed pierwszym wprowadzeniem do katalogu mieszkania. w praktyce więc nie robicie to nigdy Klient . Robi to zawsze deweloper z zespołu Krakweb podczas wdrożenia.
Zaimportowane mieszkania przepisujemy do budynku. Na koniec w maperze zaznaczamy mieszkania. Musi się to stać jednak po uprzednim imporcie.
Otoczenie inwestycji
Kolejną sekcją, którą zawsze wdrażamy z serwisie inwestycji jest otoczenie inwestycji wraz z katalogiem obiektów. Moduł ten pozwala na stworzenie interaktywnej mapy, na której zaznaczone są wprowadzone punkty oraz zarządzanie taką mapą - łatwe dodawanie i edycje obiektów. Uzytkownik dzięki mapie może m.in. poznać najbliższe szkoły, sklepy, place zabaw i parki oraz sprawdzić trasę dojścia / dojazdu pomiędzy inwestycją, a tym miejscem wraz z odległością i czasem, który jest potrzebny na dotarcie na miejsce. Jest to świetna metoda zwizualizowania potencjalnemu klientowi bliskości punktów w mieście i bezpośrednim otoczeniu. Mapa taka może posiadać też funkcje filtrowania obiektów, które chcemy zaprezentować. Innymi słowy możemy jednym kliknięciem zaprezentować na mapie tylko i wyłącznie szkoły z okolicy inwestycji. Pozwala się co użytkownikowi szybko zorientować bo w możliwościach, korzyściach jakie daje miejsce w którym ma zamieszkać.
Zbieranie danych kontaktowych klientów
Niezbędnym elementem serwisu nieruchomości jest udostępnienie możliwości nawiązania kontaktu pomiędzy użytkownikiem a właścicielem serwisu. Dobrą praktyką jest danie użytkownikowi kilku możliwości alternatywnych kontaktu. poza obowiązkowym podstawowym w formularzu kontaktowym mamy możliwość pozostawienia swojego numeru telefonu w celu oddzwonienia, możliwość zostawienia adresu mailowego w celu zapisania się na newsletter, a także możliwość rezerwacji konkretnego mieszkania.
W przypadku inwestycji składających się z domków mamy do czynienia z jednym lub dwoma mieszkaniami w jednym domu.
W związku z tym interaktywna mapa osiedla składa się tylko z widoku ogólnego oraz jednego mieszkania. Nie mamy tutaj widoku jednego budynku z zaznaczonymi piętrami ani widoku piętra z wieloma mieszkaniami zaznaczonymi na tym piętrze tak jak jest to w wypadku inwestycje składający się z dużych budynków bloków mieszkaniowych na większych osiedlach. Dlatego też zmapować należy jedynie widok ogólny. Na którym to zaznaczamy poszczególne budynki na sprzedaż lub mieszkanie. mapowanie w ajsberg CMS jest łatwe i można zrobić to samodzielnie bez większych zdolności i umiejętności technicznych. Po mapowaniu zaznaczone obszary łączymy z mieszkaniami w ofercie.
Integracja serwisu z systemem CRM
Bardzo ciekawą dla działu handlowego możliwością jest automatyczna wymiana informacji pomiędzy serwisem internetowy a wdrożonym w firmie systemem CRM. Integracja taka w wersji podstawowej polega co najmniej na automatycznej zmianie cen i statusu dostępności mieszkań na stronie internetowej w momencie ich zmiany w systemie CRM. W drugą stronę natomiast trafiają informacje o danych klientów zainteresowanych kupnem mieszkań pochodzące z formularzy na stronie internetowej.
Responsywność strony internetowej dewelopera
Responsywność uważamy za tak podstawowy parametr serwisu internetowego że nie oferujemy wykonania serwisów bez tej opcji. Możesz więc założyć, że strona przez nas zaprojektowana i wdrożona będzie świetnie wyglądać i szybko działać na urządzeniach mobilnych.
Optymalizacja SEO
Widoczność strony internetowej dewelopera w wyszukiwarce Google jest możliwa dzięki rozbudowanym opcjom SEO dostępnym w ICEberg CMS. Żeby jednak być widocznym w wyszukiwarce Google trzeba w odpowiedni sposób taki serwis internetowy skonstruować. Podstawą jest to żeby strona internetowa miała podstrony i były one bogate w tekst.
Optymalizacja dla Facebooka
ICEberg CMS wspiera nie tylko obecność strony w wyszukiwarce Google, ale również działania na Facebooku. Wsparcie to polega między innymi na możliwości zdefiniowania parametrów takich jak okładka
Wsparcie dla e-mail marketingu
ICEberg CMS ma wbudowany moduł newsletter który pomaga zbierać bazę mailingową. Umożliwia zapisywanie użytkowników do różnych grup oraz wysyłkę newsletterów.
Powiadomienia push
Wśród różnorodnych metod powiadomienia użytkowników strony dostępna jest również metoda wysyłki powiadomienie przeglądarkowych push. Wysyłka takiego powiadomienia jest banalnie prosta - to kliknięcie jednego przycisku po opublikowaniu artykułu i wszyscy użytkownicy, którzy wcześniej zapisali się na takie powiadomienia otrzymają informację na smartfonie czy też komputerze.