Opcje serwisu
Zakładka opcje odpowiada za ustawienia globalne serwisu. Jej konfiguracja jest potrzebna na samym początku tworzenia strony. Większość z tych ustawień jest zwykle wypełniana w momencie instalacji systemu. Warto jednak mieć nad nimi kontrolę i wiedzieć jak wpływają na przykład na widoczność strony w wyszukiwarce Google.
Tytuł strony
Tytuł strony to nazwa serwisu, jest tym co wyświetla się w wyszukiwarce za tytułem każdej podstrony, a w przypadku strony głównej pokazuje się jako jej nagłówek w wynikach wyszukiwania. Warto aby nazwa serwisu była krótka i zwięzła oraz określała z góry tematykę i branżę serwisu.
Opis serwisu
Opis, czyli description mówi o tym, co znajduje się na danej stronie, jest zachętą dla przeglądających wyszukiwarkę do wejścia na nasz serwis. Jest to całego serwisu, a nie poszczególnych podstron. Opisy podstron możesz edytować w ustawieniach SEO każdej z nich.
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe marginalnie wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce. Warto jednak określić 2-5 keywordów, które definiują naszą stronę.
Stopka
Stopka to miejsce na dole strony internetowej, w którym umieszcza się dodatkowe informacje - takie jak rok produkcji strony, nazwę firmy, linki do regulaminu i polityki prywatności. Czasem w rozbudowanych serwisach stopka ma kilka kolumn i zawiera pogrupowane w nich linki do najważniejszych podstron serwisu.
W przypadku naszej strony jest ona tabelką podzieloną na 4 kolumny w jednym polu tekstowym.
W najnowszej wersji systemu dodaliśmy w tym miejscu po prostu 3 lub 4 pola - każde odpowiedzialne za jedną z kolumn stopki, tak aby jeszcze bardziej ułatwić jej edycję.
Kod Google Analytics
Wklejenie kodu Google Analitics - to miejsce w którym powinienieś wkleić kod - tak zwany UA, służący do standardowej implementacji statystyk. To łatwy i szybki sposób włączenia statystyk na Twojej stronie. Jeżeli jednak potrzebujesz bardziej zaawansowanej integracji - na przykład korzystasz z Tag Managera - nie wystarczy do tego to proste pole. O integracji Google Tag manager możesz jednak przeczytać w naszym serwisie Marketing101 w jednym z artykułów Michała.
Indeksowanie serwisu
Pamiętaj, aby po publikacji serwisu włączyć też jego indeksowanie,w przeciwnym razie strony nie będą indeksowane, a to oznacza, że nie będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google.
Automatyczna publikacja
Automatycznie opublikuj treść to opcja, która sprawia, że wprowadzony tekst będzie widoczny na stronie zaraz po edycji.
Każdą zmianę dokonaną w systemie zapisuj przyciskiem “zapisz zmianę”. Pamiętaj, że każda edytowalna sekcja ma przypisany osoby przycisk zapisywania. Zwróć szczególną uwagę na to, gdzie umiejscowiony jest przycisk zachowujące wprowadzony przez nas zmiany. Przykładowo - przycisk do tej sekcji znajduje się w TYM miejscu.
Licencja
Przechodząc do klucza licencji - jest to ciąg cyfr i liter dzięki, któremu system działa. Wprowadzony zostaje przy instalacji przez konfiguratora systemu.
Tryb roboczy
Tryb roboczy to szybki sposób na włącznie i wyłączenie całego serwisu. Jeśli zajdzie potrzeba natychmiastowego wyłączenia Twojej strony ze względu na jakąś kryzysową sytuację możesz dokonać tego właśnie dzięki temu przyciskowi.