Strona firmowa. Czym jest strona internetowa firmy? Elementy strony www firmy. Cele witryny firmowej.

Strona internetowa firmy to platforma internetowa reprezentująca konkretną firmę lub organizację w Internecie. Pełni funkcję cyfrowego centrum, w którym klienci, partnerzy i inni interesariusze mogą uzyskać dostęp do informacji o firmie, jej produktach lub usługach oraz ogólnej marce. 

Oto kluczowe elementy i cele strony internetowej firmy

 

Pexels / Monoar Rahman

2023-12-10 12:27
4 minuty czytania

Kluczowe elementy witryny firmowej

Strona główna

  • Główna strona zawierająca przegląd informacji o firmie. Projektuje się ją aktualnie najczęściej w formie długiej, wielosekcyjnej, przewijanej strony o przejrzyście zaprezentowanych informacjach - przedstawionych dużą czcionką, opatrzonych adekwatnymi zdjęciami. 
  • Zwykle zawiera takie elementy jak: logo i nazwę firmy, wiadomość powitalną, listę produktów / usług, listę aktualności, dane kontaktowe, kluczowe informacje i nawigację do innych sekcji witryny. 
  • W przypadku bardziej rozbudowanych stron firmowych (zwanych ze względu na wielkość swoją lub wielkość firmy - stronami korporacyjnymi) - na stronie głównej znajduje się też zwykle wyszukiwarka. Wyszukiwarka jest użytkownikom internetu znajoma (dzięki Google) i stała się jednym z podstawowych sposobów nawigacji. Wyszukiwarka jednak musi szybko podpowiadać odpowiedzi, prezentować pasujące wyniki, działać szybko i precyzyjnie. 

O nas

  • Szczegółowe informacje na temat historii firmy, misji, wartości i zespołu.
  • Przedstawia ludzi stojących za firmą i podstawowe zasady firmy.
  • Istnieje wiele form przedstawienia informacji o firmie i jej historii. Jedną z najciekawszych jest oś czasu. Drugą ciekawą formą są animowane infografiki. W portfolio Krakweb spotkać można wiele form, wiele projektów i sposobów, na które zostały rozwiązane strony o firmie. 

Zobacz kilka ostatnio zrealizowanych przez nas serwisów, żeby się zainspirować: CES, NIWA, Chimera

Produkty lub usługi

  • Informacje o produktach lub usługach oferowanych przez firmę.
  • Zawiera szczegółowe opisy, specyfikacje i ewentualnie informacje o cenach.
  • Lista produktów widoczna jest zwykle na stronie głównej. 
  • Podstrona z produktami to jednak rozwinięcie skrótowych informacji zaprezentowanych na stronie głównej. Podstrona z produktami zawiera zwykle listę produktów oraz filtry ułatwiające przeszukiwanie rozbudowanego katalogu produktów. W prostszych katalogach nawiguje się poprzez boksy graficzno tekstowe. Kategorie produktów przedstawione są miniaturkami, po kliknięciu w które prezentowana jest pełna lista produktów z kategorii w postaci podstrony. 

Informacje kontaktowe

  • Jasne i dostępne dane kontaktowe, w tym adres, numer telefonu i adres e-mail.
  • Może zawierać formularz kontaktowy ułatwiający zadawanie pytań i przesyłanie zapytań o produkty. 
  • Podstrona kontaktowa jest jedną z najczęściej odwiedzanych podstron w serwisie, stąd musi wzbudzać zaufanie. Często prezentowane są tam zdjęcia osób z zarządu firmy lub działu sprzedaży / obsługi klienta. Ma to na celu budowanie więzi z klientem i zmiękczanie wizerunku firmy. 

Referencje lub recenzje

  • Referencje / opinie / recenzje klientów, które pokazują pozytywne doświadczenia z firmą.
  • Podstrona z opiniami buduje zaufanie i wiarygodność wśród potencjalnych klientów.
  • Stosując nowoczesne moduły systemu CMS możliwe jest:
    • zbieranie przez stronę ocen / referencji / opinii
    • zautomatyzowane prezentowanie opinii np. z Google Moja firma / profilu na Facebooku
    • przesyłanie opinii dodanych w formularzu do odpowiednich osób w firmie - z działu obsługi klienta / działu handlowego celem np. załagodzenia sytuacji kryzysowych

Blog i/lub sekcja aktualności

  • Regularnie aktualizowane treści, takie jak wpisy na blogu lub artykuły informacyjne, pomagają informować odwiedzających o nowościach firmy, trendach branżowych lub innych tematach, o których chcemy pisać.
  • Blog i aktualności to zwykle dwie osobne sekcje. Blog zawiera zwykle bardziej rozbudowane wpisy - wiedzowe, poradnikowe, opisujące produkty / usługi, zrealizowane projekty, technologie itp. Aktualności to zwykle krótkie wpisy, które prezentowane są często na stronie głównej nawet bez okładki (bez grafiki), w formie krótkich nagłówków tekstowych, rozwijanych na podstronie do kilku zdań. W przypadku wydarzeń do aktualności załączane są galerie. 

Galeria lub portfolio

  • Jest to miejsce na firmowej stronie internetowej, w którym prezentowane są wizualne reprezentacje pracy, projektów lub produktów firmy.
  • Prezentuje jakość i różnorodność oferty firmy.

Sekcja FAQ

  • FAQ to odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące firmy, produktów lub usług.
  • FAQ pomaga odwiedzającym szybko i skutecznie znaleźć informacje.
  • Podstrony z pytaniami i odpowiedziami odpowiednio sformułowanymi i sformatowanymi pomagają zwiększać widoczność strony firmowej na wyszukiwane w Google frazy będące pytaniami związanymi z ofertą firmy i samą firmą. 

Integracja z mediami społecznościowymi

  • Linki do profili firmy w mediach społecznościowych.
  • Umożliwia odwiedzającym łączenie się z firmą na innych platformach internetowych.
  • Rozbudowaną formą integracji strony firmowej z social mediami jest tzw. Social Media Feed, czyli strumień treści z mediów społecznościowych. Jest to moduł, który w jednolitej formie graficznej, spójnej z wyglądem strony firmowej, prezentuje opublikowane w wielu kanałach posty. Np. pokazuje obok siebie posty z Instagrama, Facebooka, X (Twittera). 

Menu nawigacyjne

  • Przyjazne dla użytkownika menu, które umożliwia łatwą nawigację do różnych sekcji serwisu.
  • Pomaga odwiedzającym szybko znaleźć określone informacje.
  • Menu musi być responsywne, zarówno w rozumieniu idealnego działania na każdym urządzeniu o różnych szerokościach, systemach i przeglądarkach, jak i szybkiego reagowania na akcje wykonywane przez użytkownika. Menu nie może być “przekombinowane” czyli zawierać więcej formy niż treści - mieć udziwnione animacje, skomplikowaną strukturę itp. 

 

Cele witryny firmowej

Obecność w Internecie

Strona firmowa umacnia obecność firmy w Internecie, czyniąc ją dostępną dla odbiorców na całym świecie.

Centrum informacyjne

Dostarcza wyczerpujących informacji o firmie, jej ofercie i wartościach.

Wiarygodność i zaufanie

Buduje wiarygodność i zaufanie wśród potencjalnych klientów i partnerów poprzez przejrzyste i informacyjne treści.

Interakcja z klientem

Oferuje platformę, na której klienci mogą kontaktować się z firmą, zadawać pytania i przekazywać opinie.

Marketing i promocja

Służy jako narzędzie marketingowe, promujące produkty, usługi i oferty specjalne.

Wspiera kampanię i inicjatywy marketingowe.

Prezentowanie wiedzy specjalistycznej

Prezentuje wiedzę specjalistyczną, osiągnięcia i historie sukcesu firmy poprzez studia przypadków i prezentacje projektów.

E-commerce - Handel elektroniczny 

Umożliwia transakcje online firmom sprzedającym produkty lub usługi bezpośrednio za pośrednictwem witryny internetowej.

Wizerunek marki

Przyczynia się do ogólnego wizerunku i tożsamości marki, prezentując profesjonalną i spójną obecność w Internecie.

Podsumowanie

Dobrze zaprojektowana i zawierająca wiele informacji witryna firmowa jest istotnym elementem ogólnej strategii cyfrowej firmy. Służy jako wirtualna witryna sklepowa, platforma komunikacyjna i narzędzie marketingowe, które odgrywa kluczową rolę w łączeniu się z docelowymi odbiorcami i wspieraniu znaczących relacji z klientami i interesariuszami.

Napisz do nas

Wybierz plik

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe