Składnik 1. Przejrzysta nawigacja
Pamiętaj, użytkownik jest zawsze najważniejszy. Nie może czuć się zagubiony w portalu. Dlatego musisz stworzyć przejrzystą i funkcjonalną nawigację. Im mniej kroków będzie musiał przebyć, aby dotrzeć do szukanej informacji, tym lepiej. W nawigacji musisz umieścić najważniejsze informacje: o restauracji, menu, cennik oraz kontakt wraz z mapą dojazdu.
Składnik 2. Smakowita grafika
Klient kupuje oczami. Zwłaszcza głodny klient. Dlatego grafika strony restauracji musi być bardzo dopracowana. Przede wszystkim musi nawiązywać do charakteru restauracji. Dwór szlachecki nie może mieć minimalistycznej i nowoczesnej szaty, tak jak bar sushi bardzo zdobionej czcionki. Grafika musi współgrać z treścią i ją eksponować. Nie może być nachalna i odwracać uwagi od najważniejszych informacji. Bardzo ważne są również zdjęcia potraw. Wiemy, że zrobienie profesjonalnych fotografii jest drogie, ale w przypadku restauracji, która chce osiągnąć sukces konieczne. Apetyczne, pięknie ozdobione potrawy rozbudzą wyobraźnię klientów i sprawią, że poczują się głodni i przyjdą właśnie do tej restauracji. Pamiętaj, żeby zdjęcia te były odpowiednio dobrane do potraw, które można dostać. Pieczeń będzie wyglądać śmiesznie na stronie baru wegetariańskiego i na pewno nie przysporzy mu klientów.
Składnik 3. Świeżutkie nowości
Najważniejsze na stronie restauracji są aktualne treści. Obowiązujące promocje i dania, które naprawdę można dostać w lokalu to niezbędne minimum. Do aktualizowania strony przyda się system zarządzania treścią CMS. Tworząc witrynę warto w niego zainwestować, bo z jego pomocą w przyszłości szybko i wygodnie będziesz mógł zmieniać i dodawać nowe treści, zdjęcia, czy zmieniać ceny. Dzięki temu strona ze świeżutkimi informacjami będzie często odwiedzana i zbuduje restauracji opinię nowoczesnej i dbającej o klienta firmy. Dodatkowo dobrze dobrane pod profil restauracji treści znacznie wspomogą pozycjonowanie i od razu będziesz wysoko w wynikach wyszukiwań. A to przysporzy Ci kolejnych klientów.
Składnik 4. Daj się znaleźć
Prowadząc restaurację musisz przede wszystkim dać się znaleźć. Napisz dokładnie swoje dane adresowe i dołącz mapkę Google z proponowanym dojazdem. Link do tych informacji musi znaleźć się w głównym menu. Pamiętaj również o telefonach, gdzie klienci mogą zrobić rezerwację. Warto pomyśleć również o elektronicznym formularzu rezerwacji. Użytkownicy cenią sobie wygodę i szybkość działania. Formularz znacznie usprawni i skróci ten proces, zarówno im, jak i Tobie. Dzięki temu będziesz mógł poświęcić czas na rozwijanie swojej restauracji i osiąganie kolejnych sukcesów.
Składnik 5. Przede wszystkim interakcja
Obecnie w dobie mediów społecznościowych internauta ma dość jednostronnego komunikatu. Musisz mu zaoferować dwustronną komunikację. Musisz dać mu miejsce, gdzie będzie mógł skomentować restaurację, dania, nastrój i obsługę. Gdzie stworzy społeczność wokół Twojej marki. Bardzo przydatne są w tym celu wtyczki do mediów społecznościowych, np. Facebooka. Pamiętaj jednak, że takie coś wymaga od Ciebie dużego zaangażowania, cierpliwości i kultury osobistej. Zaowocuje to jednak lojalną grupą zadowolonych klientów, którzy będą skuteczną i darmową reklamą wśród swoich znajomych.
Składnik 6. Menu
Jednym z najważniejszych punktów strony restauracji jest aktualne i przejrzyste menu z cenami posiłków. Dzięki temu użytkownik od razu z poziomu strony dowie się, co może zjeść i w jakich cenach. To bardzo ułatwi mu podjęcie decyzji i wybór odpowiedniej restauracji. Użytkownicy oczekują bowiem, że wszystkie niezbędne informacje znajdą na stronie. Twoim obowiązkiem jest je dostarczyć. Pamiętaj, żeby odpowiednio podlinkować treści, aby prowadzić użytkownika po korzystnej dla Ciebie ścieżce. Niech osoba, która wejdzie na Twoją stronę łatwo znajdzie menu, a z niego szybko przejdzie do kontaktu lub rezerwacji. Wtedy masz większe prawdopodobieństwo, że skorzysta z Twoich usług, bo restauracja będzie kojarzyła mu się z miejscem profesjonalnym, który naprawdę dba o potrzeby klienta.
Stworzenie dobrej i użytecznej strony to nie jest prosta sprawa. Stworzenie dobrej i użytecznej strony restauracji jest jeszcze bardziej skomplikowane. Musisz połączyć w niej charakter miejsca, smak potraw i dodatkowo trafić w gusta odbiorców. Pamiętaj, że tak jak z jedzeniem tutaj też umiar jest najważniejszy. Zawsze myśl o tym, żeby maksymalnie ułatwiać użytkownikom korzystanie z Twojej strony, a wtedy na pewno odniesiesz sukces.