Sprzedaż produktów ze zwrotów sposobem na dywersyfikację działalności e-commerce
Według ekspertów z firmy Cushman & Wakefield, w najbliższych latach wzrośnie zainteresowanie platformami oferującymi sprzedaż produktów ze zwrotów (w tym, przede wszystkim, odzieży używanej). Taki profil działalności może stanowić rozsądną alternatywę dla tych przedsiębiorców, którzy w ramach obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa borykali się w 2020 roku z licznymi trudnościami; ponadto, sprzedaż produktów używanych może stanowić dobry sposób na dywersyfikację działalności.
Wzrost wydatków na zakupy online w Polsce
Według badań przeprowadzonych przez Mastercard wśród Polaków wzrasta znaczenie zakupów w formie online - na zmianę wpłynęły m.in. obostrzenia związane z pandemią koronawirusa. Co ważne, wybór tej formy zakupów skłania nabywców do większych wydatków; w ramach przeprowadzonych badań co trzeci ankietowany stwierdził, że na zakupy online wydaje większe kwoty w niż ramach „tradycyjnych” zakupów, a 36% badanych nie zamierza zrezygnować z zakupów online po zniesieniu obostrzeń. Taka sytuacja stanowi szansę dla firm sprzedających swoje produkty i usługi w formie online.
Wzrost e-commerce
Jeśli przewidywania ekspertów z Polskiego Instytutu Ekonomicznego okażą się prawdziwe, dynamika polskiego sektora e-handlu może wynieść w 2021 roku nawet 20%-30% w stosunku do roku poprzedniego. Ponieważ sektor ten dynamicznie rozwijał się także w 2020 roku, dzięki dalszym wzrostom możliwe będzie dogonienie europejskich liderów branży. Na zaistniałą sytuację ma wpływ przede wszystkim sytuacja pandemiczna i związane z nią obostrzenia dla sklepów stacjonarnych, choć, jak zauważają eksperci, nawet w tych tygodniach, w których tradycyjne placówki pozostawały otwarte, obroty przez nie generowane były niższe niż przed wybuchem pandemii.
Marki kosmetyczne w e-commerce
W przypadku Polski, na rozwój działalności w obszarze e-commerce zdecydowali się w 2020 roku przede wszystkim producenci kosmetyków. Sprzedaż produktów kosmetycznych ma miejsce głównie na platformie Allegro (95% sprzedawców) oraz Amazonie (20%). Warto przy tym zauważyć, iż mimo dużego zainteresowania e-handlem, przedstawiciele sektora nie zaangażowali się w handel internetowy z całą siłą, a wiele znaczących marek powinno usprawnić swoją aktywność w obszarze narzędzi reklamowych, content marketingu czy analityki.