Trendy / badania: sprzedaż produktów ze zwrotów, wydajemy więcej online, wzrost e-commerce, marki kosmetyczne w e-commerce

Wzrosty w obszarze e-commerce dają szansę na rozwój i wdrażanie kolejnych marek do świata online. Jedynym z pomysłów jest sprzedaż produktów ze zwrotów lub przenoszenie całego sektora kosmetyków do sklepów internetowych.
2021-04-13 00:00
2 minuty czytania

Sprzedaż produktów ze zwrotów sposobem na dywersyfikację działalności e-commerce

Według ekspertów z firmy Cushman & Wakefield, w najbliższych latach wzrośnie zainteresowanie platformami oferującymi sprzedaż produktów ze zwrotów (w tym, przede wszystkim, odzieży używanej). Taki profil działalności może stanowić rozsądną alternatywę dla tych przedsiębiorców, którzy w ramach obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa borykali się w 2020 roku z licznymi trudnościami; ponadto, sprzedaż produktów używanych może stanowić dobry sposób na dywersyfikację działalności.

Wzrost wydatków na zakupy online w Polsce

Według badań przeprowadzonych przez Mastercard wśród Polaków wzrasta znaczenie zakupów w formie online - na zmianę wpłynęły m.in. obostrzenia związane z pandemią koronawirusa. Co ważne, wybór tej formy zakupów skłania nabywców do większych wydatków; w ramach przeprowadzonych badań co trzeci ankietowany stwierdził, że na zakupy online wydaje większe kwoty w niż ramach „tradycyjnych” zakupów, a 36% badanych nie zamierza zrezygnować z zakupów online po zniesieniu obostrzeń. Taka sytuacja stanowi szansę dla firm sprzedających swoje produkty i usługi w formie online.

Wzrost e-commerce

Jeśli przewidywania ekspertów z Polskiego Instytutu Ekonomicznego okażą się prawdziwe, dynamika polskiego sektora e-handlu może wynieść w 2021 roku nawet 20%-30% w stosunku do roku poprzedniego. Ponieważ sektor ten dynamicznie rozwijał się także w 2020 roku, dzięki dalszym wzrostom możliwe będzie dogonienie europejskich liderów branży. Na zaistniałą sytuację ma wpływ przede wszystkim sytuacja pandemiczna i związane z nią obostrzenia dla sklepów stacjonarnych, choć, jak zauważają eksperci, nawet w tych tygodniach, w których tradycyjne placówki pozostawały otwarte, obroty przez nie generowane były niższe niż przed wybuchem pandemii.

Marki kosmetyczne w e-commerce

W przypadku Polski, na rozwój działalności w obszarze e-commerce zdecydowali się w 2020 roku przede wszystkim producenci kosmetyków. Sprzedaż produktów kosmetycznych ma miejsce głównie na platformie Allegro (95% sprzedawców) oraz Amazonie (20%). Warto przy tym zauważyć, iż mimo dużego zainteresowania e-handlem, przedstawiciele sektora nie zaangażowali się w handel internetowy z całą siłą, a wiele znaczących marek powinno usprawnić swoją aktywność w obszarze narzędzi reklamowych, content marketingu czy analityki.

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe