Co kupujemy online? Delikatesy internetowe i nie tylko
Wśród kategorii produktów, które najchętniej kupujemy online, prym wiedzie żywność, w szczególności ta rzemieślnicza i bio. W sytuacji, gdy zamknięte są restauracje, a wyjście do supermarketu wiąże się z ryzykiem, wielu z nas zamawia wysokiej jakości jedzenie przez Internet. Potwierdzają to dane z platformy sprzedażowej Shoper: w pierwszej połowie 2020 roku, 1/5 wszystkich sprzedawców, którzy otwierali swój sklep przy pomocy tego oprogramowania, wybierało delikatesy internetowe. Jednocześnie chętnie zamawiamy online inne produkty pierwszej potrzeby, a przede wszystkim odzież i kosmetyki. Jednocześnie, co może wydawać się zaskakujące - nie zmalało zainteresowanie zakupem rowerów. Te także coraz chętniej kupujemy online - w pierwszym kwartale Centrum Rowerowe zanotowało wzrost sprzedaży o 124%,
Silver commerce - szybki rozwój e-commerce seniorów.
Do tej pory zakupy online były przede wszystkim domeną osób młodszych. To się jednak zmienia. Starsi adaptują technologie i coraz częściej korzystają z zakupów przez internet. W efekcie coraz więcej przedsiębiorców dostrzega też korzyści, jakie wiążą się z zaoferowaniem swoich usług starszym klientom. Możemy zaobserwować gwałtowny rozwój silver economy i silver commerce. To terminy, które określają dostosowanie sprzedaży w Internecie pod względem oferty, UX (doświadczeń użytkownika) i procesów do potrzeb klientów po 50. roku życia. Firmy, które dostrzegą osoby starsze i w średnim wieku, mogą zagospodarować atrakcyjną niszę na rynku i prześcignąć konkurencję.
Nowe modele sprzedaży w Internecie - subskrypcja, social commerce
Szybki rozwój sektora e-commerce sprawia, że gwałtownie rozwijają się nowe modele sprzedaży. Nietypowych rozwiązań poszukują zarówno mniejsze firmy, jak i liderzy rynku czy luksusowe marki. Warto zwrócić uwagę m.in. na firmę Ralph Lauren, która zdecydowała się na wprowadzenie usługi Lauren Look - wypożyczania swoich produktów w subskrypcji za opłatą 125 dolarów miesięcznie. Jednocześnie możemy zauważyć coraz większą popularność social commerce, czyli wzrastająca popularność stron i aplikacji, które umożliwiają zawieranie transakcji kupna sprzedaży pomiędzy użytkownikami.