Typy produktów w katalogu ICEberg CMS 5

Odkryj różne typy produktów w ICEberg CMS 5 i sprawdź, jak dostosować katalog do swoich potrzeb. Dzięki odpowiednim konfiguracjom unikniesz chaosu, a Twoi klienci znajdą to, czego szukają. Przekonaj się, jak je wykorzystać!

2024-12-16 15:16
6 minut czytania

W module Katalog produktów w systemie ICEberg CMS 5 dostępne jest kilka typów produktów, które pozwalają na elastyczną konfigurację sprzedaży na stronie www. W zależności od wybranego typu oraz konfiguracji szablonu i atrybutów można stworzyć katalog dopasowany do wymagań każdego klienta.

Produkt prosty

Produkt prosty to najbardziej podstawowy typ produktu. Podstawowy nie znaczy jednak ograniczony :). Ten typ produktu najlepiej sprawdzi się, kiedy chcemy szybko utworzyć katalog i nie potrzebujemy dodatkowych opcji konfiguracji.

Produkt prosty jest również częścią produktu konfigurowalnego (tzw. "rodziny produktów") gdzie może być dodany lub wygenerowany automatycznie jako wariant produktu.

Dostępne obszary do konfiguracji:

  1. Informacje podstawowe
  2. Cena
  3. Zaawansowana cena
  4. Stan magazynowy
  5. Dodatkowe identyfikatory
  6. Kategorie
  7. Atrybuty
  8. Własne atrybuty
  9. Wersje językowe
  10. Tagi
  11. Kolekcje
  12. Etykiety
  13. Opisy
  14. SEO i Social Media
  15. Produkty powiązane
  16. Zawartości powiązane
  17. Dostawa
  18. Media
  19. Załączniki
  20. Skrypty i style
  21. Oceny i opinie
Konfiguracja produktu prostego - atrybuty.
Konfiguracja produktu prostego - atrybuty.

Produkt prosty kompozytowy

Produkt prosty kompozytowy pozwala na stworzenie produktu, który posiada indywidualne opcje do wyboru przed dokonaniem zakupu. Takie opcje mogą, ale nie muszą powodować wzrost lub spadek ceny, która jest przeliczana na bieżąco w momencie wyboru opcji na podstronie produktu.

Produkt ten najlepiej sprawdzi się w przypadku przedmiotów, które można zakupić z opcjonalnymi komponentami, parametrami niewydzielonymi jako warianty produktu. Pomimo konfiguracji produkt kompozytowy pozostaje jednym elementem w katalogu i posiada jeden kod / identyfikator np. SKU.

Wybór tego typu produktu pozwala na stworzenie „wariantów” w produkcie, które nie będą osobnymi produktami. Jest to wygodne dla niektórych klientów, których produkty nie mają indywidualnych stanów magazynowych np. ze względu na dołączany dodatkowy komponent lub opcję uwzględnianą podczas procesu produkcji (np. zaokrąglone brzegi, wykończenie lakierem matowym lub połysk itp.).

Dostępne obszary do konfiguracji:

  1. Informacje podstawowe
  2. Cena
  3. Zaawansowana cena
  4. Stan magazynowy
  5. Dodatkowe identyfikatory
  6. Kategorie
  7. Atrybuty
  8. Własne atrybuty
  9. Wersje językowe
  10. Indywidualne opcje
  11. Tagi
  12. Kolekcje
  13. Etykiety
  14. Opisy
  15. SEO i Social Media
  16. Produkty powiązane
  17. Zawartości powiązane
  18. Dostawa
  19. Media
  20. Załączniki
  21. Skrypty i style
  22. Oceny i opinie
Konfiguracja produktu kompozytowego - indywidualne opcje
Konfiguracja produktu kompozytowego - indywidualne opcje

Produkt wirtualny

Produkt wirtualny różni się od produktu prostego przede wszystkim tym, że nie posiada opcji dostawy. Tak jak wskazuje jego nazwa, jest to typ produktu, który najlepiej sprawdzi się do prezentacji wirtualnych elementów w katalogu np. zakupu udziału w wydarzeniu czy dostępu do zablokowanych zawartości na stronie.

Dostępne obszary do konfiguracji:

  1. Informacje podstawowe
  2. Cena
  3. Zaawansowana cena
  4. Stan magazynowy
  5. Dodatkowe identyfikatory
  6. Kategorie
  7. Atrybuty
  8. Własne atrybuty
  9. Wersje językowe
  10. Tagi
  11. Kolekcje
  12. Etykiety
  13. Opisy
  14. SEO i Social Media
  15. Produkty powiązane
  16. Zawartości powiązane
  17. Media
  18. Załączniki
  19. Skrypty i style
  20. Oceny i opinie

Produkt wirtualny kompozytowy

Ten typ produktu to wirtualna wersja produktu prostego kompozytowego — czyli element wirtualny, bez opcji dostawy, który posiada indywidualne parametry do konfiguracji przed zakupem. Przykładem może być zakup udziału w szkoleniu z konfiguracją dodatkowych opcji takich jak nocleg, posiłki czy miejsce parkingowe.

Dostępne obszary do konfiguracji:

  1. Informacje podstawowe
  2. Cena
  3. Zaawansowana cena
  4. Stan magazynowy
  5. Dodatkowe identyfikatory
  6. Kategorie
  7. Atrybuty
  8. Własne atrybuty
  9. Wersje językowe
  10. Indywidualne opcje
  11. Tagi
  12. Kolekcje
  13. Etykiety
  14. Opisy
  15. SEO i Social Media
  16. Produkty powiązane
  17. Zawartości powiązane
  18. Media
  19. Załączniki
  20. Skrypty i style
  21. Oceny i opinie

Produkt cyfrowy

Produkt cyfrowy to najlepszy wybór, kiedy w sklepie oferowane są tzw. "elementy do pobrania". W dodatkowej zakładce konfiguracji produktu możemy załączyć plik, który będzie możliwy do zakupu oraz ustawić opcje takie jak ilość możliwych pobrać z wygenerowanego po zakupie linku czy okres ważności linku.

Dostępne obszary do konfiguracji:

  1. Informacje podstawowe
  2. Cena
  3. Zaawansowana cena
  4. Stan magazynowy
  5. Dodatkowe identyfikatory
  6. Kategorie
  7. Atrybuty
  8. Własne atrybuty
  9. Wersje językowe
  10. Tagi
  11. Kolekcje
  12. Etykiety
  13. Opisy
  14. SEO i Social Media
  15. Produkt cyfrowy
  16. Produkty powiązane
  17. Zawartości powiązane
  18. Media
  19. Załączniki
  20. Skrypty i style
  21. Oceny i opinie
Konfiguracja produktu cyfrowego — zawartości do pobrania.
Konfiguracja produktu cyfrowego — zawartości do pobrania.

Produkt konfigurowalny

Produktem konfigurowalnym w poprzedniej wersji naszego systemu były tzw. „rodziny produktów”. Typ ten wyróżnia się przede wszystkim tym, że grupuje na jednej podstronie wiele produktów prosty, określanych jako jego warianty.

Wariantami najczęściej są rozmiary, kolory czy opcje konfiguracji komponentów produktu (np. procesorpamięć RAM itp.). Każdy wariant ma zazwyczaj wiele wspólnych parametrów z pozostałymi wariantami i może, choć nie musi różnić się ceną. Aby możliwa była konfiguracja wariantów, w szablonie produktu musi istnieć co najmniej jeden atrybut posiadający skonfigurowane wcześniej opcje, na podstawie których można wygenerować warianty.
Jeżeli decyzja o zgrupowaniu produktów w „rodziny” pojawia się już po utworzeniu poszczególnych wariantów lub korzystamy z importu produktów i importujemy warianty osobno, to można je pogrupować w „rodziny” na późniejszym etapie.

Produkty proste będące wariantami produktu konfigurowalnego mogą dziedziczyć wiele opcji, które definiowane są wtedy tylko raz, właśnie w produkcie konfigurowalnym. Pozwala to na lepszą prezentację wariantów, które równocześnie w katalogu, koszyku, wyszukiwarce czy filtrach produktów stanowią odrębne elementy z unikalnymi identyfikatorami.

Na podstronie produktu konfigurowalnego warianty mogą być przedstawione w trzech formach: jako tabela/lista, kafelki lub tzw. zakładki. Ta ostatnia prezentacja pozwala na przełączanie między wariantami produktów dzięki przyciskom lub zakładkom bez przechodzenia na ich indywidualne podstrony.

Dostępne obszary do konfiguracji:

  1. Informacje podstawowe
  2. Cena
  3. Stan magazynowy
  4. Dodatkowe identyfikatory
  5. Kategorie
  6. Atrybuty
  7. Własne atrybuty
  8. Wersje językowe
  9. Tagi
  10. Kolekcje
  11. Etykiety
  12. Opisy
  13. SEO i Social Media
  14. Warianty
  15. Produkty powiązane
  16. Zawartości powiązane
  17. Dostawa
  18. Media
  19. Załączniki
  20. Skrypty i style
  21. Oceny i opinie
Lista wariantów w produkcie konfigurowalnym.
Lista wariantów w produkcie konfigurowalnym.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pakiet produktów

Pakiet produktów pozwala na stworzenie produktu składającego się z kilku innych dostępnych w katalogu. System pozwala na konfigurację ceny jako „cena za pakiet” lub umożliwienie użytkownikom rekonfiguracji prezentowanych w pakiecie produktów.

Po dodaniu do koszyka produkty stanowiące części pakietu pojawią się razem, jako jeden produkt o odpowiednio wyliczonej lub przypisanej cenie. Ta cecha odróżnia pakiet produktów od produktów zgrupowanych.

Przykładem zastosowania mogą być np. zestawy strojów sportowych (koszulka + spodenki + getry piłkarskie) czy elementy, które chcemy sprzedawać w obniżonej cenie, tylko jeżeli będą kupowane razem właśnie w jednym pakiecie.

Pakiet produktów nie posiada możliwości ustawienia własnych atrybutów (specyfikacji) oraz konfiguracji opcji dostawy. Koszty dostawy są obliczane sumarycznie wg ustawień każdego z produktów, który zostanie dodany do koszyka w ramach pakietu.

Dostępne obszary do konfiguracji:

  1. Informacje podstawowe
  2. Cena
  3. Stan magazynowy
  4. Dodatkowe identyfikatory
  5. Kategorie
  6. Wersje językowe
  7. Tagi
  8. Kolekcje
  9. Etykiety
  10. Opisy
  11. SEO i Social Media
  12. Produkty w pakiecie
  13. Produkty powiązane
  14. Zawartości powiązane
  15. Media
  16. Załączniki
  17. Skrypty i style
  18. Oceny i opinie
Konfiguracja produktów w pakiecie. Produkty mogą być pojedyncze lub grupowane np. wg wariantów, które użytkownik wybiera do zakupu.
Konfiguracja produktów w pakiecie. Produkty mogą być pojedyncze lub grupowane np. wg wariantów, które użytkownik wybiera do zakupu.
Produkty w koszyku dodane jako produkty zgrupowane (1, 2), produkty w pakiecie skonfigurowanym na dwa różne sposoby (3, 4) elementy w produkcie zgrupowanym z ustawioną stałą ceną za pakiet (5).
Produkty w koszyku dodane jako produkty zgrupowane (1, 2), produkty w pakiecie skonfigurowanym na dwa różne sposoby (3, 4) elementy w produkcie zgrupowanym z ustawioną stałą ceną za pakiet (5).

Produkt zgrupowany

Produkt zgrupowany służy do prezentacji wybranych produktów na jednej podstronie / w jednym kafelku na liście produktów. Może on mieć aktywną tzw. cenę za pakiet, co powoduje zablokowanie możliwości rekonfiguracji zgrupowanych produktów przez użytkownika (w procesie zamówienia można wtedy zamówić tylko dokładnie te produkty, które są na liście).

Jeżeli cena za pakiet nie jest aktywna to można umożliwić użytkownikom konfigurację ilości i/lub wybór produktów, które chce on zakupić z tych, które wymienione są na podstronie produktu zgrupowanego.

W ten sposób można ułatwiać użytkownikom zakup produktów pasujących do siebie / niezbędnych do działania (jak np. zabawka + baterie), które kupowane są najczęściej razem, podczas jednych zakupów.

Produkty dodane do koszyka z podstrony produktu zgrupowanego będą w nim widoczne jako osobne elementy, jeżeli nie ustawimy stałej ceny za pakiet (ilustracja powyżej, elementy 1 i 2). Przy aktywowaniu takiej wersji ceny pakiet produktów pojawi się w koszyku jako jeden element (patrz ilustracja powyżej, element 5).

Produkt zgrupowany, tak samo jak pakiet, nie posiada własnych atrybutów oraz konfiguracji dostawy. Koszty dostawy są obliczane indywidualnie dla każdego z produktów, który zostanie dodany do koszyka ze strony produktu zgrupowanego.

Dostępne obszary do konfiguracji:

  1. Informacje podstawowe
  2. Cena
  3. Stan magazynowy
  4. Dodatkowe identyfikatory
  5. Kategorie
  6. Wersje językowe
  7. Tagi
  8. Kolekcje
  9. Etykiety
  10. Opisy
  11. SEO i Social Media
  12. Produkty zgrupowane
  13. Produkty powiązane
  14. Zawartości powiązane
  15. Media
  16. Załączniki
  17. Skrypty i style
  18. Oceny i opinie
Konfiguracja produktu zgrupowanego — produkty, które pojawią się na podstronie.
Konfiguracja produktu zgrupowanego — produkty, które pojawią się na podstronie.

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe