Ustawienia systemowe ICEberg CMS

Poznaj ustawienia systemowe naszego serwisu ICEberg CMS! Dowiedz się do czego służą pliki, klucze. Sprawdź co możesz osiągnąć dzięki mailom systemowym i jak najlepiej wykorzystać siłę przekierowań. Skorzystaj z naszego tutorialu i poznaj od środka nasz system do zarządzania treścią.
2016-06-21 11:00
2 minuty czytania

SMTP

SMTP - to zakładka służąca do konfiguracji zagadnień technicznych, a konkretnie ustawień konta pocztowego umożliwiającego wysyłkę maili systemowych. Ustawienia konfiguruje na początku osoba instalująca stronę. Nie ma więc potrzeby przydzielania dostępu do niej redaktorom i reszcie użytkowników. Zmiana prawidłowo skonfigurowanego SMTP nie jest zalecana.

 

Pliki

PLIKI to zakładka posiadająca podobną funkcjonalność jak menedżer plików, choć nieco bardziej okrojoną. To miejsce zawiera wszystkie katalogi plików w strukturze serwisu - nie tylko folder uploads. Pozwala to między innymi osobom znającym język HTML na szybki dostęp do plików szablonu strony odpowiedzialnych za wygląd serwisu. Zakładka służy najczęściej do edycji kodu html bez dostępu do FTP.

 

Logi

LOGI - odnotowują kto, co i kiedy zrobił w systemie. Rejestruje wszystkie działania użytkowników. Dzięki temu możesz wyfiltrować konkretne osoby, zakres czasowy czy nazwę akcji.

 

Klucze

KLUCZE - to zakładka z listą kluczy wymaganych przez aplikacje i zewnętrznie wykorzystywane na stronie systemy np. ReCaptcha (rekapcza) której użycie jest możliwe dopiero po  rejestracji na zewnętrznej stronie stronie oraz uzyskaniu klucza - licencji. Administrator instalujący system na samym początku wprowadza potrzebne klucze nie ma więc zwykle potrzeby modyfikacji tej zakładki samodzielnie

 

Cache

CACHe czyli pamięć podręczna. Cache to miejsce w bazie danych gdzie przechowywane są niektóre informacje po to, żeby dostęp do nich był szybszy. Funkcja ta ma na celu zmniejszenie obciążenia serwera - zastąpienie generowania części danych w sposób dynamiczny.

 

Maile

MAILE - tu znajdziesz szablony maili wysyłanych automatycznie z systemu dotyczących np potwierdzenia subskrybcji na newsletter. Edycja tych wiadomości ma sens jeśli chcesz skierować wiadomość dedykowaną konkretnej osobie. Możesz w sporym zakresie zmodyfikować jej treść i tytuł oraz kilka dodatkowych parametrów. W tytule i treści wiadomości możesz użyć kilku zmiennych - takich jak na przykład imię subskrybenta. W ten sposób możesz się do niego lub do niej zwrócić bezpośrednio po imieniu. Personalizacja zwiększa skuteczność e-mail marketingu. Zgodzisz się chyba, że bardziej zwróci Twoją uwagę tytuł mailingu: “Cześć Maciek, dziękuję za rejestrację” niż “Potwierdzenie rejestracji”. Stosuj ją jednak z wyczuciem, ponieważ część użytkowników jest uczulona na tego typu działania, bo nieumiejętnie stosowane wyglądają one sztucznie i odnoszą skutek odwrotny do oczekiwanego.

 

Przekierowania

PRZEKIEROWANIA - to funkcja która polega na przeniesieniu użytkownika na inny adres. Możesz tu stworzyć przekierowanie ręczne, w których podasz stronę z której przekierowujesz na adres nowej. W tym przypadku nie zmieni się nazwa całej strony, a jedynie końcówka po sleshu. Inną możliwością jest skorzystanie z tzw. przekierowania systemowego - czyli  automatycznego przenoszenia na inny adres w przypadku zmiany całej nazwy strony.

Przekierowanie te są przyjazne dla SEO czyli informują wyszukiwarkę Google o przeniesieniu  Twoich treści.

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe