WCAG w portalach korporacyjnych

Wytyczne dotyczące dostępności treści internetowych (WCAG) to zestaw wytycznych opracowanych przez konsorcjum World Wide Web Consortium (W3C) w celu zapewnienia dostępności treści internetowych dla wszystkich użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych. WCAG dotyczy wszystkich rodzajów treści internetowych, w tym portali korporacyjnych.

Unsplash / Medienstürmer

2023-09-15 08:30
2 minuty czytania

W tym artykule omówimy znaczenie WCAG w portalach korporacyjnych oraz korzyści płynące z wdrożenia zgodności z WCAG.

Dostępność dla wszystkich użytkowników

Portale korporacyjne zgodne z WCAG są dostępne dla wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych. Zgodność z WCAG zapewnia użytkownikom z niepełnosprawnością wzrokową, słuchową lub fizyczną łatwy dostęp do portalu i korzystanie z niego. Pomaga to organizacjom promować różnorodność i integrację oraz zapewnia wszystkim pracownikom dostęp do informacji i narzędzi potrzebnych do skutecznego wykonywania pracy.

 

Zgodność z prawem

Wiele krajów uchwaliło prawa i przepisy, które wymagają od organizacji, aby ich strony internetowe i treści cyfrowe były dostępne dla wszystkich użytkowników, w tym osób niepełnosprawnych. Zgodność z WCAG pomaga organizacjom zapewnić zgodność z prawem i uniknąć potencjalnych działań prawnych, grzywien i uszczerbku na reputacji.

W Polsce WCAG jest obowiązkiem dla wielu podmiotów publicznych. Nie jest jeszcze obowiązkiem dla spółek giełdowych czy mniejszych firm. Jest to jednak element ESG - strategii odpowiedzialności społecznej / korporacyjnej, który wprowadza coraz więcej firm.

 

Ulepszone wrażenia użytkownika

Portale korporacyjne zgodne z WCAG zapewniają lepszą obsługę wszystkim użytkownikom, nie tylko osobom niepełnosprawnym. Zgodność z WCAG wymaga, aby treść była dobrze zorganizowana, łatwa w nawigacji i dostępna na różnych urządzeniach i platformach. Może to poprawić zadowolenie użytkowników, zmniejszyć współczynniki odrzuceń i zwiększyć zaangażowanie w portalu.

 

Zwiększona dostępność

Portale korporacyjne zgodne z WCAG są dostępne dla szerszego grona odbiorców, w tym dla użytkowników korzystających z technologii wspomagających, takich jak czytniki ekranu, lupy i nawigacja wyłącznie za pomocą klawiatury. Zgodność z WCAG wymaga, aby treść była odpowiednio zakodowana i ustrukturyzowana, co ułatwia technologiom wspomagającym dostęp do treści i ich interpretację.

 

Pozytywny wizerunek marki

Zgodność z WCAG może poprawić wizerunek i reputację marki organizacji poprzez wykazanie zaangażowania w dostępność, integrację i odpowiedzialność społeczną. Może to zwiększyć lojalność klientów, przyciągnąć nowych klientów oraz poprawić morale i zaangażowanie pracowników.

 

Podsumowanie

Zgodność z WCAG ma zasadnicze znaczenie dla portali korporacyjnych w celu zapewnienia dostępności, zgodności z prawem, lepszego doświadczenia użytkownika, zwiększonej dostępności i pozytywnego wizerunku marki. Organizacje, które inwestują w zgodność z WCAG, mogą odnieść korzyści z większego zaangażowania, większej lojalności klientów i przewagi konkurencyjnej. Wdrażając zgodność z WCAG w portalach korporacyjnych, organizacje mogą promować różnorodność, integrację i odpowiedzialność społeczną, napędzając sukces biznesowy

Dowiedz się więcej - umów się na bezpłatną konsultację z ekspertem.

Umów się na darmową konsultację

Napisz do nas

Wybierz plik

Blog Artykuły
Ustawienia dostępności
Wysokość linii
Odległość między literami
Wyłącz animacje
Przewodnik czytania
Czytnik
Wyłącz obrazki
Skup się na zawartości
Większy kursor
Skróty klawiszowe