Najczęściej popełniany błąd e-biznesu?
Poświęcenie zbyt wielkiej uwagi na graficzną oprawę strony, ignorując zupełnie jej zawartość merytoryczną. W Internecie co chwilę można spotkać tysiące graficznie doskonałych serwisów, które jednak znikają w przeciągu kilku miesięcy. Dlaczego? Nie mają zupełnie nic do sprzedania! Przecież klienci szukają przede wszystkim informacji o produktach! Jeśli chcesz sprzedawać więcej niż inni, musisz umiejętnie zasugerować Internaucie, jak wiele zyska kupując akurat towary Twojej firmy. Musisz go przekonać o konkretnych korzyściach, jakie dzięki Tobie uzyska. Nawet najładniejsze opakowanie pozostanie ostatecznie tylko opakowaniem. Profesjonalne programowanie i projektowanie graficzne, trzeba więc koniecznie wspierać skutecznym marketingiem i perswazyjnym copywritingiem.
Pozycjonowanie to podstawa!
By jednak klient w ogóle dowiedział się o istnieniu Twojej Firmy, musi ją znaleźć w wyszukiwarce. Tutaj reguły są zadziwiająco proste i bezwzględne. Jeśli nie ma Twojej Firmy w pierwszej dziesiątce Google, nie ma jej w ogóle. Będziesz zdziwiony, jak wiele zgłoszeń i zapytań pojawi się w Twojej skrzynce mailowej, gdy Twoja witryna zostanie umiejętnie wypozycjonowana na istotne dla Twojej branży frazy. Więcej o pozycjonowaniu tutaj.
Spraw, by Twoja witryna nieustannie tętniła życiem
Przestarzały i dawno nie aktualizowany serwis jest martwy. Wyobraź sobie, że stoisz przed witryną sklepową. Skuszony wielkim plakatem reklamującym bardzo korzystne obniżki sezonowe, wchodzisz z zamiarem zakupu. Jednak sprzedawca informuje Cię, że oferta ta jest już od miesiąca nieaktualna. Zirytowany? Oczywiście! Nigdy już nie odwiedzisz tego sklepu. Podobnie jest z dawno nie aktualizowanym serwisem. Jeśli nie chcesz zniechęcać klientów i odsyłać ich do konkurencji dbaj, by Twoja oferta była jak najbardziej aktualna.
To tylko kilka rad. Zastosowanie się do nich wiąże się z natychmiastowym zwiększeniem zainteresowania ofertą Twojej firmy i w konsekwencji z zwielokrotnieniem Twych zysków.
Jak najlepiej usprawnić swój serwis?
To jest kluczowe pytanie. Powiedziałem Ci już, co powinieneś zmienić, by Twój biznes w sieci nabrał prawdziwego przyspieszenia. Od Ciebie jednak wyłącznie zależy, jak to zrobisz.
Wyjść jest kilka. Najprostszym, ale i też najmniej opłacalnym rozwiązaniem, jest wynajęcie znajomego informatyka i poproszenie go o usprawnienie Twojej witryny internetowej. Być może spróbuje napisać poprawny kod strony i przygotować jakieś projekty graficzne, ale czy zapewni Ci odpowiednią opiekę marketingową? A co z aktualizacją strony? Będziesz zmuszony wynajmować go za każdym razem, gdy znajdziesz jakąkolwiek „literówkę” w Twoim serwisie. O wymianie grafiki czy stworzeniu kolejnej podstrony, nawet nie wspominam. Oczywiście, jeśli Twój znajomy będzie akurat zajęty, modyfikacja Twojej strony może potrwać znacznie dłużej, niż byś tego mógł oczekiwać.
Innym wyjściem jest zlecenie opieki nad serwisem Twojej firmy, profesjonalnej Agencji Interaktywnej, zajmującej się od lat projektowaniem, pozycjonowaniem i wdrażaniem stron internetowych. Jednak konkurencja na rynku jest ogromna i wciąż powstają nowe firmy. Jak wybrać najlepszą dla Ciebie ofertę?
Agencja Interaktywna, tylko jaka?
Wszystko zależy od tego, jak wielkim budżetem dysponuje Twoja firma i jak wiele czasu zamierzasz czekać na stworzenie serwisu. Jeśli Twoje fundusze są nieograniczone, najprostszym rozwiązaniem jest zgłoszenie się do wielkiej agencji. Zatrudnieni są tam z reguły świetni specjaliści, jednak ich usługi sporo kosztują. Ile? Oficjalnych cen oczywiście nikt nie podaje, ale jak pisze Tomek Wiaderek w majowym numerze miesięcznika Press, sięgają one nieraz kwot rzędu 100-200 tys. zł.
Istotne jest także to, że wielkie agencje wykonują niezwykle wiele projektów strategicznych. Obłożenie pracą w takich firmach jest bardzo duże, co czasem niestety odbija się na staranności wykonania projektu. Trudno także oczekiwać, że przy takim natężeniu prac, Twoje zlecenie będzie realizowane w pierwszej kolejności. Możesz czasami czekać na jego wykonanie nawet kilka miesięcy.
Małe jest piękne
Małe agencje są oczywiście o wiele tańsze. Czy jednak poziom ich usług jest rzeczywiście zadowalający? Z tym czasem bywa różnie, jednak jeśli mógłbym Ci coś doradzić, na Twoim miejscu wybrałbym bez wahania agencję mniejszą. Ważne jednak, by była ona sprawdzona i skuteczna.
Na szczęście dla klienta, wielka konkurencja wymusza staranną realizację projektów. Zadowolony klient to dla agencji obecnie najlepsza reklama. Jest szansa, że poleci on wykonawcę strony innej firmie, a ta następnej, co zapewni agencji byt i dalsze możliwości rozwoju.
Tylko jak trafić na tę najlepszą dla Ciebie? Poszukiwanie dobrej firmy rozpocząłbym od wywiadu środowiskowego wśród znajomych. To jest wciąż najpewniejsze źródło informacji. Warto także samemu dużo czytać, przeglądać oferty różnych firm i ich portfolio, porównywać cenniki, czy listy firm, dla których udało się agencji zrealizować projekty. W sieci można obecnie znaleźć setki takich ofert. Oto jedna z nich.
Co zyskujesz dzięki profesjonalnej obsłudze agencji?
Odświeżona oprawa graficzna to czytelny sygnał dla klienta, że dbasz o swój wizerunek, jesteś godny zaufania i Twoja marka gwarantuje zawsze najwyższą jakość usług. Powierzenie swego biznesu profesjonalistom pozwoli skutecznie wyeksponować największe atuty Twojej firmy. Sprawisz, że klient błyskawicznie dowie się o każdej nowej promocji, a każdy Twój nowy produkt uzyska atrakcyjną i zapadającą w pamięć oprawę. Myślę, że już w pełni zdajesz sobie sprawę z tego, jak wielu wiernych klientów zyskasz dzięki umiejętnie przygotowanemu przez profesjonalistów serwisowi.
Zamknij teraz na chwilę oczy. Wyobraź sobie, że jesteś producentem frezarek znanej firmy. Twoje towary nie są tanie – średnia wysokość opłat za frezarki oscyluje w okolicach 100 tys. zł. Konkurencja na rynku jest olbrzymia, każdy z producentów robi wszystko co w ich mocy, by przekonać klienta do kupowania produktów swojej firmy. A Ty co robisz? Nic. Dlaczego? Bo po wpisaniu w Google hasła: frezarka, obróbka skrawaniem czy obrabiarka, na pierwszym miejscu wyszukiwarki pojawia się adres właśnie Twojej strony internetowej. Nie musisz szukać klientów, gdyż to oni sami zaglądają na Twój serwis.
Inni będą desperacko poszukiwać pomysłów na reklamę, podczas gdy Ty będziesz jedynie liczył codziennie zwiększające się zyski Twojej firmy. Zainteresowanie Twoją ofertą stanie się ogromne, co zawsze przekłada się na większą sprzedaż. Pomyśl jak wiele zarobisz, gdy dzięki skutecznemu pozycjonowaniu Twojej profesjonalnie zaprojektowanej i napisanej strony, sprzedasz kilkanaście drogich maszyn dużemu producentowi części samochodowych. Stosunkowo tania inwestycja, jaką jest pozycjonowanie, zwróci Ci się kilkusetkrotnie! Czy już zaczynasz rozumieć, że najprostszym sposobem na zostanie liderem Twojej branży, jest skuteczne pozycjonowanie, które może zapewnić Ci jedynie profesjonalna agencja?
Kolejny przykład. Prowadzisz aptekę internetową. Sprzedawane przez Ciebie leki są o wiele tańsze, niż te dostępne w zwyczajnej aptece. Jednak w wyniku powtarzających się problemów z aktualizacją serwisu, klienci nie dowiadują się na bieżąco o nowych promocjach i aktualnych cenach produktów. W konsekwencji, zainteresowanie ofertą Twojej firmy jest bardzo niskie. W jaki sposób możesz zmienić tę niekorzystną dla Ciebie sytuację? Rozwiązaniem tego problemu, jest nowoczesny system zarządzania treścią strony www – CMS, który oferuje dziś wiele agencji interaktywnych.
Napisz do nas!
Dzięki niemu będziesz mógł samodzielnie aktualizować asortyment twoich produktów i usług, katalogować je w oparciu o dowolne kryterium, zmieniać zdjęcia, tekst czy grafikę na stronie, bez dodatkowej pomocy grafika czy programisty. Co więcej, Twój serwis będzie mógł być powiększany o nieskończoną ilość podstron, co ułatwi Ci informowanie klienta o każdorazowej promocji. W ten sposób zaoszczędzisz swój cenny czas, pieniądze i nerwy. Zobacz jak CMS wygląda w praktyce: CMS – System zarządzania treścią www.
Tyle moich uwag. Wiem o tym świetnie, że każda nowa inwestycja rodzi pytania. Każda nowa inwestycja to także ryzyko. Pamiętaj jednak, że Twoja konkurencja już zainwestowała i dzięki temu zarabia. Jak podaje sierpniowy miesięcznik Press, analitycy ostrzegają, że w tym roku wydatki na marketing w wyszukiwarkach wzrosną o 83% w porównaniu do zeszłego roku. Jaka więc będzie Twoja odpowiedź?
Pozdrawiam serdecznie,
Łukasz Skalik, Krakweb.pl